Τις περισσότερες φορές, αυτός που διαμορφώνει άποψη , ο βασικός κριτής δηλαδή ,είναι ο κόσμος. Αυτός σου δίνει τα κίνητρα για να ψάξεις κάτι περισσότερο. Όταν δοκιμάζεις κάθε εβδομάδα και ένα καινούργιο αυτοκίνητο είναι λογικό να ξεπερνάς κάτι που σου φαίνεται ασήμαντο ενώ για τον ενδιαφερόμενο υποψήφιο αγοραστή είναι πολύ σημαντικό. Άλλωστε οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.
Του Πέρη Χαλάτση
Όταν πήρα για δοκιμή το Nissan JUKE ήξερα εκ των προτέρων ότι κάποιοι φίλοι που ενδιαφέρονταν για το Juke, θα ήθελαν βόλτα. Και φυσικά ο καθένας είχε τη δική του εκδοχή ακόμη και για την ύπαρξη η όχι της ηλιοροφής.
Ας πάρουμε το Juke Acenta με τον κινητήρα βενζίνης DiG-T 1.2 λίτρων που κοστίζει 17.950 ευρώ. Η τιμή είναι καλή. Ωστόσο ενώ όλοι «παζαρεύουν» μια καλύτερη τιμή, έναν καλύτερο διακανονισμό και μια μεγαλύτερη έκπτωση, όταν φτάσουν στα «θέλω» τους είναι έτοιμοι να τα δώσουν όλα αρκεί να έχει το αυτοκίνητο τη λεπτομέρεια που θέλουν.
Αντίθετα εγώ επικεντρώνομαι αλλού. Να είναι καλό και ασφαλές το αυτοκίνητο, να μη βγάζει προβλήματα και να έχει, όταν το βαρεθώ, καλή τιμή μεταπώλησης.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής , είναι αυτό που ανταποκρίνεται σήμερα στα δικά μας δεδομένα.
Με κινητήρα βενζίνης 1.2 κ.εκ , με απόδοση 115hp και με λογική τιμή 17.950 ευρώ.
Για πρώτη φορά αυτό το καλούπι του Juke το είδαμε πριν από πολλά χρόνια, σε ένα διεθνές motor show - μάλλον στη Γενεύη- και ήταν ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο. Λίγα χρόνια μετά το είδαμε με νέα σχεδίαση που ξεπέρναγε τα όρια του «καθώς πρέπει» συντηρητικού τύπου αυτοκινήτων που μας είχε συνηθίσει η Nissan.
Το Juke αρχικά μας ξένισε με τις εξτρεμιστικές του γραμμές. Τώρα που το συνηθίσαμε μας αρέσει.
Άλλωστε και στο σχεδιαστικό τμήμα της Nissan Design Europe στο Λονδίνο , το είχαν πεί : «Κάθε τι που ξεφεύγει από τα όρια της συνήθειας χρειάζεται χρόνος για να το ...συνηθίσεις».
Το νέο JUKE ανήκει στην ομάδα των Compact crossover. Eίναι πλήρως ανανεωμένο και ανταγωνιστικό. Τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά ξεπερνάει τα όρια που συνήθως βάζουν οι υπόλοιποι σχεδιαστές. Φουτουριστικό που αμφισβητεί κάθε τι προηγούμενο. Τολμηρό και παράλληλα με σπορ ντηζάιν.
Το νέο JUKE Acenta έχει υποστεί αλλαγές τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Σημαντικότερη αλλαγή ήταν στην αύξηση του χώρου στο πορτ παγκαζ. Από τα 252 λίτρα αυξήθηκε στα 354 λίτρα. Δηλαδή αυξήθηκε ο χώρος κατά 40%.
Οι πλαϊνοί καθρέπτες έχουν ανασχεδιαστεί προκειμένου να φιλοξενήσουν τα φλας τεχνολογίας LED και τις κάμερες για το Around View Monitor (στις εκδόσεις που διατίθενται). Στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας έχει αποκτήσει μια πιο επιθετική μορφή, προκειμένου να ταιριάζει με το νέο αναθεωρημένο σχήμα τύπου "μπούμερανγκ" στα πίσω LED φώτα.
Αλλαγές έχουν γίνει και στον κινητήρα. Μικρότερος στα κυβικά (DIG-T 115) χωρητικότητας 1.2 λίτρα αλλά ταυτόχρονα υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης.
Ο νέος τετρακύλινδρος 1.2 DIG-T κινητήρας που αποδίδει 115 ίππους και έχει ροπή 190 Nm λειτουργεί πολιτισμένα. Δεν μπορούμε να πούμε ότι "καταπίνει" τη βενζίνη. Η μέση κατανάλωση –όχι αυτή που δίνει το εργοστάσιο- αλλά με το δικό μου τρόπο οδήγησης ήταν 7,0 λίτρα/100 χλμ.
Θεωρώ ότι σήμερα τα 1.2 κ.εκ είναι ασφαλή όσον αφορά τη φορολογία. Υπάρχει αν θέλετε και η έκδοση με κινητήρα πετρελαίου η ακόμη και αυτή με τον 1.6 λίτρων DIG-T190. Αλλά μην ξεφεύγουμε. Ας δούμε την μικρή έκδοση που είναι άλλωστε και πιο προσιτή.
Το αυτοκίνητο το οδηγήσαμε περισσότερο σε άσφαλτο και ελάχιστα στα χώμα. Τα ασφάλτινα λάστιχα το κάνουν επικίνδυνο αν ξεπεράσεις τα όρια. Στην άσφαλτο έχει καλή κύλιση και το ταξίδι είναι ευχάριστο. Άνετο για τέσσερα άτομα. Στριμωγμένα για πέντε. Το ηχοσύστημα καλό. Λείπει όμως το navigator.
Το Nissan Juke μπορείτε να το βρείτε με τέσσερις κινητήρες. Τρεις με βενζίνη και έναν με πετρέλαιο. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων DIG-T115, αντικαθιστά πλέον τον απερχόμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων ισχύος 117PS.
Παρά το μικρό του μέγεθος, το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ DIG-T 115, έχει μια ασυναγώνιστη σπιρτάδα. Το σασμάν είναι έξη σχέσεων. Οι ταχύτητες κουμπώνουν εύκολα ακόμη και αν γίνεται με σπορ και κάπως άγαρμπο τρόπο οδήγησης.
Σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο θεωρείται εκκεντρικό και απευθύνεται σε νεανικό κοινό. Σύντομα θα οδηγήσουμε και την έκδοση με κινητήρα πετρελαίου όποτε θα υπάρχει και το αντίστοιχο συγκριτικό. Γιατί το δίλημμα ανάμεσα στη βενζίνη και το πετρέλαιο πάντα θα υπάρχει. Τουλάχιστον για τη δική μας γενιά. Γιατί η επόμενη γενιά θα περάσει σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
.