Το γεγονός ότι τα συστήματα ασφαλείας στους σιδηροδρόμους δεν λειτουργούσαν δεν ήταν άγνωστο στους αρμοδίους. Το 2017 ο πρώην υπουργός Νίκος Νικολόπουλος -ανεξάρτητος τότε βουλευτής εκλεγμένος με το κόμμα των ΑΝΕΛ- κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή στις 5 Ιουλίου 2017 σύμφωνα με την οποία «οι καθυστερήσεις στη σύμβαση 717/2014 είχαν σαν συνέπεια τη μη λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης σε ολόκληρο σχεδόν τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και έτσι φτάσαμε στο τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους».
Η ερώτηση, που είχε γίνει μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο, απευθυνόταν προς τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και είχε θέμα την αμαρτωλή σύμβαση 717/2014 (σ.σ. αυτή που συζητάμε και σήμερα για την τηλεδιοίκηση- ασφάλεια των τρένων) .
Μάλιστα, όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα, στην ερώτησή του ο κ. Νικολόπουλος απέδιδε τις καθυστερήσεις σε διαπλοκή με «εθνικούς εργολάβους» που σχετίζονται με τον τότε γενικό γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Θάνο Βούρδα, κουμπάρο του κ. Σπίρτζη.
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, στη γραπτή απάντησή του ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, περιορίζεται σε τεχνικά θέματα και δεν αναφέρει το παραμικρό σχετικά με την παράδοση του έργου από τους εργολάβους.
Δείτε την ερώτηση που είχε κάνει στην Βουλή το 2017 ο Νίκος Νικολόπουλος στον Χρήστο Σπίρτζη: