Ξαφνική αλλαγή στα ιστορικά οχήματα έχει προκαλέσει αναστάτωση στις λέσχες του ιστορικού αυτοκινήτου και τα επίσημα παραρτήματα διεθνών αυτοκινητιστικών ομοσπονδιών της Ελλάδας.
Με μία απόφαση-νομοσχέδιο που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα στο Φ.Ε.Κ, οι κάτοχοι των ιστορικών οχημάτων θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 1500 ευρώ σε περίπτωση που τα κυκλοφορούν στον δρόμο.Αλλά δεν μένουμε εδώ.Στο ίδιο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνο για αγώνες ή εκδηλώσεις νομίμως αδειοδοτημένες, στις οποίες οι κάτοχοι δεν θα μεταβαίνουν με το όχημά τους αλλά με τρέιλερ!Φανταστείτε τι ισχύει λοιπόν σε περίπτωση που ο κάτοχος θέλει να πάει στο συνεργείο του για συντήρηση ή για ανεφοδιασμό καυσίμων.Ακόμα και γι αυτά, θα πρέπει να μεταφέρεται με τρέιλερ ώστε να είναι νόμιμος!
Την ίδια στιγμή, επιπλέον 1500 ευρώ θα επιβάλλεται και στον οδηγό του οχήματος, αν δεν πρόκειται για τον ιδιοκτήτη.Δηλαδή, μιλάμε έτσι απλά για 3.000 πρόστιμο! Επίσης, στην περίπτωση τώρα που τα ιστορικά αυτά οχήματα μετέχουν σε αγώνες ή εκδηλώσεις χωρίς το απαραίτητο ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα (πινακίδες ή οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο), τότε επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ.
Κι ενώ πραγματικά ο σχετικά ασαφής νόμος έκανε πολλούς ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων να τα κυκλοφορούν συνεχώς,αυθαίρετα και ορισμένα εξ αυτών σε άθλια κατάσταση, δεν είναι λίγοι εκείνοι που τηρούσαν απαρέγκλιτα τους κανόνες ώστε να απολαμβάνουν το ενίοτε ακριβό τους χόμπι και μεράκι.
Για την ανατροπή αυτή στην κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων υπήρξε αντίδραση από τη ΦΙΛΠΑ, την Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων του Παλαιού Αυτοκινήτου & Μοτοσυκλέτας, η οποία τονίζει ότι οι όροι αυτοί και περιορισμοί εκ παραδρομής χρησιμοποιήθηκαν, αφού είναι οι όροι και περιορισμοί που ισχύουν για τα αγωνιστικά οχήματα και όχι για τα ιστορικά. Η ΦΙΛΠΑ θα συναντηθεί με τους φορείς για διευκρίνιση και τροποποίηση της απόφασης αυτής, όμως μέχρι να συμβεί αυτό καλεί όλα τα μέλη της να αποφύγουν την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων τους μέχρι νεοτέρας.