Αν πριν από μερικά χρόνια σας πλησίαζε κάποιος και σας έλεγε ότι μπορεί να οδηγεί το αυτοκίνητό του χωρίς φώτα μέσα στο απόλυτο σκοτάδι, θα τον περνούσατε για τρελό.
Σήμερα μπορεί να τον πιστέψετε. Και αυτό γιατί η τεχνολογία στα αυτοκίνητα έχει κάνει τεράστια άλματα.
Πριν από λίγα χρόνια, όταν η Opel παρουσίασε το Insignia, οδηγήσαμε για 150 χιλιόμετρα το Insignia, με καλυμμένο το παρμπρίζ.
Είχαμε φώτα αλλά δεν βλέπαμε το δρόμο από το παρμπρίζ αλλά μια κάμερα μεγάλης ευκρίνειας. Και η κάμερα μετέφερε με ακρίβεια τον εξωτερικό χώρο μέσα στην οθόνη μας. Οδηγήσαμε χωρίς να βλέπουμε από το παρμπρίζ αλλά από μια κάμερα. Και αυτό που διευκρινίζουμε είναι ότι είχαμε 100 % τον έλεγχο του δρόμου.
Πέρασαν λίγα χρόνια και η Ford παρουσιάζει μια άλλη τεχνολογία των αισθητήρων LiDAR που «βλέπουν» στο απόλυτο σκοτάδι χωρίς φώτα.
Το εγχείρημα της Ford βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο. Ωστόσο οι δυνατότητες των αισθητήρων LiDAR, φαίνονται ότι είναι αρκετά μεγάλες. Οι δοκιμές έγιναν με οχήματα Mondeo Hybrid στην Πίστα Δοκιμών της Ford στην Αριζόνα. Οι τεχνικοί πέτυχαν το σκοπό τους με τον συνδυασμό LiDAR και 3D χαρτών. Ένα αυτόνομο ερευνητικό Ford Mondeo Hybrid ταξίδεψε με σβηστά φώτα σε έρημους δρόμους τη νύχτα χωρίς φεγγάρι. Η οδήγηση στο απόλυτο σκοτάδι στην Πίστα Δοκιμών της Ford στην Αριζόνα σηματοδοτεί το επόμενο βήμα στην προσπάθεια της εταιρίας να προσφέρει πλήρως αυτόνομα οχήματα. Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη, καθώς αποδεικνύει ότι ακόμα και χωρίς κάμερες, η τεχνολογία LiDAR της Ford σε συνεργασία με το ειδικό λογισμικό αυτόνομης οδήγησης, είναι ικανή να κατευθύνει άριστα το όχημα σε δρόμους με στροφές. Αν και το ιδανικό είναι να υπάρχουν και τα τρία είδη αισθητήρων – ραντάρ, κάμερες και LiDAR – οι τελευταίοι μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα.