Μετρό Θεσσαλονίκης: Το Σάββατο το πρώτο δρομολόγιο μετά τα αποκαλυπτήρια - Όσα πρέπει να ξέρετε για τη λειτουργία του

 
Μετρό Θεσσαλονίκης: Το Σάββατο το πρώτο δρομολόγιο μετά τα αποκαλυπτήρια - Όσα πρέπει να ξέρετε για τη λειτουργία του

Πηγή Φωτογραφίας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 29/11/24 - 23:26

Ένα έργο – σταθμός για τη Θεσσαλονίκη, ένα όνειρο δεκαετιών και μια από τις σημαντικές στιγμές στην ιστορία της πόλης. Το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδίδεται στους πολίτες, με ένα δίκτυο από τα πιο σύγχρονα σε όλο τον κόσμο και σίγουρα μοναδικό με την ανάδειξη των αρχαίων θησαυρών στο σταθμό του Βενιζέλου. Η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται να λειτουργήσει από αύριο, 30 Νοεμβρίου του 2024 μετά και την τελετή αποκάλυψης του Σταθμού Βενιζέλου παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Είναι απίστευτο”, αναφώνησε η κ. Σακελλαροπούλου, “κάνατε κάτι μοναδικό” είπε ο κ. Μητσοτάκης, ενώ και οι δύο έδωσαν θερμά συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν και συνεργάστηκαν για να παραχθεί αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα. Συνολικά, σε όλη τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής του Μετρό ήρθαν στο φως περισσότερα από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα.

Πώς θα λειτουργεί

Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.

Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ένα χρόνο θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες ημερησίως.

Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό θα είναι αρχικά 3,5 λεπτά και σταδιακά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. Οι συρμοί είναι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά κατά 92% και σε κάθε έναν από αυτούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).

Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 οχήματα λιγότερα, επιφέροντας μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.

Το κέντρο ελέγχου είναι ένα από τα πιο σύγχρονα παγκοσμίως, επεσήμανε απευθυνόμενος στο επιβατικό κοινό ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας Thema, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό, προσθέτοντας με έμφαση ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα χωρίς οδηγό με το οποίο θα λειτουργούν οι συρμοί είναι απόλυτα ασφαλές.

Με τη λήξη των δρομολογίων, οι υπερσύγχρονοι συρμοί θα καθαρίζονται, τα τρένα θα περνούν μέσα από το πλυντήριο που είναι εξοπλισμένο με τις κατάλληλες βούρτσες, ώστε να πλένονται και μετά να καθαρίζονται στο εσωτερικό από ειδικά συνεργεία».

Όσον αφορά στις τέσσερις καινοτομίες του μετρό της Θεσσαλονίκης αυτές είναι:

  • Αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης χωρίς οδηγό,
  • Πόρτες ασφαλείας δεξιά και αριστερά στην αποβάθρα,
  • Δύο ξεχωριστές σήραγγες μονές και μια τρίτη γραμμή που απομονώνει το ρεύμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο εντός των συρμών, όσο και στους σταθμούς, δεν υπάρχει κανέναν τυφλό σημείο, όλα και όλοι παρακολουθούνται από το κέντρο ελέγχου.

Ο σταθμός Πανεπιστημίου είναι ο πιο βαθύς όλων, στα 37-40 μέτρα, και ο μοναδικός με τρεις εξόδους και εισόδους, ενώ ο στον σταθμό της Αγίας Σοφίας στις δύο εισόδους έχουν αποτυπωθεί τα επίπεδα που έχει κτιστεί και κατοικηθεί η Θεσσαλονίκη από την ίδρυσή της στην αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Δωρεάν μετακίνηση έως την Τρίτη – Αναλυτικά οι τιμές

Δωρεάν θα είναι η μετακίνηση στο μετρό της Θεσσαλονίκης ως την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια, ξεκινά η τιμολογιακή πολιτική.

Το βασικό κόμιστρο στο μετρό θα είναι 60 λεπτά, όσο και στα λεωφορεία. Για τις περιαστικές γραμμές του ΟΑΣΘ θα είναι 80 λεπτά, ενώ όταν ο επιβάτης θα χρησιμοποιήσει και τα δύο μέσα θα εκδώσει 2 διαφορετικά εισιτήρια καταβάλλοντας 1,20 ή 1,40 ευρώ.  Το ημερήσιο εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών με μετρό και λεωφορεία διαμορφώνεται σε 2,50€.

Στα εκδοτήρια, που βρίσκονται μέσα στους σταθμούς του μετρό θα γίνεται προσωποποίηση των καρτών για τους επιβάτες.

Σε πρώτη φάση, η έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας θα γίνεται με την προσκόμιση ταυτότητας και των κατά περίπτωση δικαιολογητικών.

Εισιτήρια και κάρτες για το μετρό θα προμηθεύεται ο επιβάτης στα 13 εκδοτήρια και τα 104 αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, που βρίσκονται σε όλους τους σταθμούς του Μετρό. Η έκδοση και επαναφόρτιση εισιτηρίων γίνεται μέσω των μηχανημάτων, τα οποία δέχονται πληρωμές με μετρητά, χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.

Νέοι αυτόματοι πωλητές τοποθετούνται και στα λεωφορεία και δέχονται αποκλειστικά πληρωμές μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ενώ 29 αυτόματοι πωλητές με δυνατότητα πληρωμής και μέσω μετρητών θα βρίσκονται σε διάφορα σημεία της πόλης.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ