Η Ρωσική Εκκλησία θέλει να πλήξει το Φανάρι διασπώντας το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας

 
Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων

Ενημερώθηκε: 07/04/21 - 00:58

Το Πατριαρχείο Μόσχας προχωρά στην εφαρμογή οργανωμένου σχέδιο υπονόμευσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Με τις πλάτες του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, εκμεταλλευόμενο την οικονομική του δύναμη, υποστηρίζει οτι ιεράρχες του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας θέλουν να ενταχθούν στη Ρωσική Εκκλησία εκφράζοντας με τον τρόπο αυτό τη διαφωνία τους με την απόφαση του Πατριάρχη κ. Θεόδωρου να αναγνωρίσει την αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Τις τελευταίες εξελίξεις παραδέχτηκε το Νο2 του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων σε μια νέα συνέντευξη στο RIA Novosti.

Όπως αποκάλυψε επίσης πως κληρικοί του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας-του οποίου ο Πατριάρχης έχει αναγνωρίσει την νέα ουκρανική Εκκλησία- δεν συμφωνούν με την αναγνώριση της OCU και ζητούν να ενταχθούν στους κόλπους της Ρωσικής Εκκλησίας. “Δεν μιλάμε για μεμονωμένες υποθέσεις, αλλά για μαζικές εκκλήσεις κληρικών από διαφορετικές αφρικανικές χώρες. Έχουμε ειλικρινή επιθυμία να τους παρέχουμε κάθε δυνατή υποστήριξη. Ωστόσο, μέχρι στιγμής θα αποφύγουμε την απόφαση να αποδεχτούμε αυτά τα αιτήματα υπό τη δικαιοδοσία της Ρωσικής Εκκλησίας. Κυρίως επειδή δεν θέλουμε να εμβαθύνουμε τις διαιρέσεις που, λόγω της αναγνώρισης των Ουκρανών σχισματικών από τον Πατριάρχη Θεόδωρο, υφίστανται ήδη μεταξύ Ορθόδοξων Χριστιανών στην Αφρική.Ακόμα δεν χάνουμε την ελπίδα ότι ο Πατριάρχης Θεόδωρος θα εγκαταλείψει την απόφασή του”.

Ο κ.Ιλαρίων μίλησε για μια ακόμη φορά για μια κρίση αναπτύσσεται στον Ορθόδοξο κόσμο.

Αναφέρθηκε στο ουκρανικό ζήτημα και τις ευθύνες του Φαναρίου, ενώ υπενθύμισε πως πέρυσι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος συγκάλεσε σύνοδο κορυφής των προκαθημένων τους στο Αμμάν.

Οι πρωτοβουλίες του Πατριάρχη Ιεροσολύμων ο οποίος επιθυμεί να βάλει από την πίσω πόρτα στους Ρώσους στους Αγίους Τόπους, έχουν την απόλυτη στήριξη της Μόσχας, ενώ αποδοκιμάζονται έντονα από το Φανάρι.

Αναφερόμενος ο κ.Ιλαρίων στη συνάντηση στο Αμμάν είπε: “Θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι η πρόθεση να συνεχιστούν οι αδελφικές συναντήσεις προκαθημένων και εκπροσώπων τοπικών εκκλησιών πριν από ένα χρόνο εκφράστηκε από όλες τις αντιπροσωπείες που συμμετείχαν στη συνάντηση στο Αμάν τον περασμένο Φεβρουάριο. Στη συνέχεια, εξέφρασαν την επιθυμία, όπως αναφέρεται στο ανακοινωθέν, να συναντηθούν "κατά προτίμηση πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους".

Φυσικά, εκείνη την εποχή κανένας από εμάς δεν ήξερε για την πανδημία, ότι πολλά σχέδια δεν προοριζόταν να πραγματοποιηθούν. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ένα χρόνο μετά τη συνάντηση του Αμμάν, ο Πατριάρχης Θεόφιλος στο μήνυμά του υπενθυμίζει τα σχέδια που περιγράφηκαν προηγουμένως. Παρά το γεγονός ότι ο κίνδυνος της νόσου του κορονοϊού στον κόσμο εξακολουθεί να είναι υψηλός, τα μέτρα καραντίνας σε ορισμένες χώρες εξασθενουν σταδιακά.

Επίσης υπάρχουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι που έχουν ήδη ανοσία σε αυτήν την ασθένεια: κάποιος ήταν άρρωστος, κάποιος εμβολιάστηκε. Υπό αυτές τις συνθήκες, φαίνεται πιθανή η προοπτική διοργάνωσης μιας νέας συνάντησης στο άμεσο μέλλον.

Ο κ. Ιλαρίων αναφέρει ακόμη πως εμπνευστής της περσινής συνάντησης ήταν ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων, συνεπώς μια νέα συνάντηση, εάν πραγματοποιηθεί, θα συγκληθεί από αυτόν ως προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ιερουσαλήμ, Μητέρας όλων των εκκλησιών.

Σημειώνει δε πως η Ρωσική Εκκλησία, από την πλευρά της, υποστηρίζει τέτοια γεγονότα που στοχεύουν στην εξεύρεση τρόπων εξόδου από τη διορθόδοξη κρίση και στην αποκατάσταση της ενότητας.

Πρόσθεσε πως είναι προφανές ότι τα δικαιώματα των πιστών της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας έχουν παραβιαστεί και εξακολουθούν να παραβιάζονται κι από τις εξουσίες του Προέδρου της Ουκρανίας

Στο μεταξύ και η εκκλησία της Πολωνίας που πρόσκειται στη Μόσχα συζήτησε το εκκλησιαστικό πρόβλημα στην Ουκρανία, εκφράζοντας ανησυχία για την παρατεταμένη Εκκλησιαστική κρίση στην Ουκρανία και αποφάσισε να συνεχίσει την ολοκληρωμένη διεθνή προσπάθεια για την ενότητα της Ορθοδοξίας”.

Η Πολωνική Εκκλησία τόνισε επίσης ότι δεν μπορεί να υπάρξει Ουκρανική αυτοκεφαλία χωρίς τη μετάνοια των σχισματικών και ότι η είσοδος των σχισματικών στην Εκκλησία είναι επίθεση κατά της Ευχαριστιακής ενότητας της Εκκλησίας