Εμπλοκή Έλληνα δημοσιογράφου σε «επιχείρηση» προώθησης συμφερόντων της φαρμακοβιομηχανίας Bayer

 
Εμπλοκή Έλληνα δημοσιογράφου σε «επιχείρηση» προώθησης συμφερόντων της γερμανικής φαρμακοβιομηχανίας Bayer

Ενημερώθηκε: 22/11/19 - 01:53

Εμπλοκή ενός Έλληνα δημοσιογράφου σε «επιχείρηση» προώθησης των συμφερόντων της γερμανικής φαρμακοβιομηχανίας Bayer, αναφέρει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «The Guardian».

Θάνου Δημάδη

Το βρετανικό δημοσίευμα, συγκεκριμένα, αποκαλύπτει μια σειρά emails μεταξύ υψηλόβαθμων στελεχών του αμερικανικού τμήματος της Bayer και του Έλληνα δημοσιογράφου - από το 2018 έως το 2019.

Ο Θάνος Δημάδης στην απάντησή του προς τον Guardian, υποστηρίζει πως δεν έκανε κάτι ανάρμοστο, καθώς και πως όλα περνούσαν από το χέρι του προέδρου της Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών, Ντέιβιντ Μάικλς.

Από τη πλευρά του ο πρόεδρος της δημοσιογραφικής ένωσης, Ντέιβιντ Μάικλς, πήρε αποστάσεις από τθέμα, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για συνωμοσία που απειλεί την ακεραιότητα της FPA και της δημοσιογραφίας.

Σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ του Guardian οι δύο πλευρές φέρεται να εξέταζαν διάφορους τρόπους για την αύξηση της «επιρροής» της γερμανικής εταιρείας, με αντάλλαγμα... γενναιόδωρες χορηγίες.

Εκείνη την περίοδο (σ.σ. 2017-2019), ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος κατείχε σημαντικές θέσεις σε δύο φορείς, την Ένωση Ξένων Ανταποκριτών της Νέας Υόρκης και το Ίδρυμα Ξένων Ανταποκριτών της Νέας Υόρκης.

Εμπλοκή Έλληνα δημοσιογράφου σε «επιχείρηση» προώθησης συμφερόντων της γερμανικής φαρμακοβιομηχανίας Bayer

Μεταξύ άλλων, ο δημοσιογράφος, σύμφωνα με την εφημερίδα «The Guardian», δεσμευόταν να «δώσει» φωνή στη Bayer σε διάφορα διεθνή media, με στόχο την προώθηση και την αύξηση της επιρροής της.

Μάλιστα, υποσχόταν στα στελέχη της Bayer ότι εφόσον η εταιρεία αποτελούσε «σημαντικό υποστηρικτή» του Ιδρύματος Ξένων Ανταποκριτών, τότε θα τύγχανε μιας σειρά εξυπηρετήσεων. Για παράδειγμα:

- Ο αντιπρόεδρος της Bayer θα κατείχε μόνιμη θέση στο συμβούλιο του Ιδρύματος

- Η Ένωση Ξένων Ανταποκριτών θα λάμβανε πρωτοβουλίες για την προώθηση θεμάτων που ενδιέφεραν τη Bayer

- Η Bayer θα ενημερωνόταν εκ των προτέρων για τους νικητές των βραβείων του Ιδρύματος

- Η επιλογή των νικητών δεν θα ερχόταν σε σύγκρουση με τα σχέδια και τις πρωτοβουλίες της Bayer