Θρίαμβος για την Peugeot για 3η συνεχή χρονιά! Νικητές οι Carlos Sainz/Lucas Cruz με το PEUGEOT 3008DKR

 
Θρίαμβος για την Peugeot για 3η συνεχή χρονιά! Νικητές οι Carlos Sainz/Lucas Cruz  με το PEUGEOT 3008DKR

Ενημερώθηκε: 22/01/18 - 17:03

O Carlos Sainz μαζί με τον συνοδηγό του Lucas Cruz και το PEUGEOT 3008DKR έγραψαν ιστορία στο Ράλι Ντακάρ.

Κέρδισαν φέτος τον αγώνα

και ανέβασαν, πρώτο στη ράμπα του τερματισμού το PEUGEOT 3008DKR Maxi. Η Peugeot κερδίζει αυτόν τον αγώνα για 3η συνεχόμενη φορά.

Διέσχισαν 8.793 χιλιόμετρα σε αμμόλοφους, βουνά και βραχώδεις περιοχές στο Περού, την Βολιβία και την Αργεντινή. Και κέρδισαν άξια το 40ο Ράλι Ντακάρ. Η Team Peugeot Total πραγματοποίησε τα τελευταία τρία χρόνια ένα απίστευτο χατ-τρικ στον πιο απαιτητικό μηχανοκίνητο αγώνα αντοχής έχοντας ως βάση το PEUGEOT 3008 SUV, το “Car of the Year 2017”.

Το νέο Peugeot 5008 φέρνει νέα διάσταση στην κατηγορία των SUVs!

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ

Οι διαδρομές του 40ου ράλι Ντακάρ αποδείχτηκαν ιδιαίτερα απαιτητικές και σκληρές καταπονώντας τα μηχανικά μέρη των αγωνιστικών. Με συνολικό μήκος κοντά στα 9.000 χιλιόμετρα τα PEUGEOT 3008DKR Maxi επιβεβαίωσαν την αξιοπιστία τους κατακτώντας τις 7 από τις 13 συνολικά ειδικές διαδρομές που πραγματοποιήθηκαν. Το μόνο αξιοσημείωτο μηχανικό πρόβλημα ήταν ένα μικρό με το κιβώτιο, ενώ η εγκατάλειψη του No306 PEUGEOT 3008DKR Maxi δεν οφείλεται σε κανένα τεχνικό πρόβλημα. Τα νέα ελαστικά BF Goodrich ήταν ιδιαίτερα ανθεκτικά στο σκληρό έδαφος της Νοτίου Αμερικής. Τα ελαστικά TOTAL συνέβαλαν στην μέγιστη απόδοση και στα μεγάλα υψόμετρα. Η Peugeot παραμένει πιστή στην φιλοσοφία μετάδοσης κίνησης μόνο στους δύο τροχούς συμμετέχοντας στον σκληρό αυτό αγώνα με τα αποκλειστικά δικίνητα Peugeot 3008DKR Maxi, και αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως για ένα καλό αποτέλεσμα στα πιο δύσκολα εδάφη του πλανήτη δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση.

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Στο δύσκολο και απαιτητικό αγώνα του Ντακάρ, η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυξε ο πιο γρήγορος οδηγός ήταν 195,9 χλμ./ώρα (Despres/Castera SS3) ενώ η υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα ήταν 108 χλμ./ώρα (Sainz/Cruz SS6). Οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν και οι καλύτερες. Η υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν 35° (SS13) και η χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν 6° (SS6). Το μεγαλύτερο υψόμετρο ήταν στην ειδική SS8, Uyuni-Tupiza ήταν 4.786 μέτρα .

Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ “MATADOR”

Οι Carlos Sainz και Lucas Cruz είχαν σταθεί άτυχοι στα τελευταία τρία Ντακάρ, αλλά στο φετινό πήραν την “εκδίκησή” τους. Οδήγησαν γρήγορα και προσεκτικά για να σημειώσουν τον καλύτερο χρόνο με το No303 PEUGEOT 3008DKR Maxi. Σε όλες τις ειδικές είχαν καλούς χρόνους κατακτώντας τις SS6 και SS7 και τελικά τον μαραθώνιο του Ντακάρ. Οι νικητές του 2010 επιστρέφουν ξανά στο πρώτο σκαλί του βάθρου φτάνοντας στην Cordoba και στον τελικό τους προορισμό με διαφορά 43 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα!

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303) δήλωσε μετά τον τερματισμό: «Ήταν ένα δύσκολο ράλι για μένα, ακόμη και από εκείνο της Αφρικής. Οι διαδρομές ήταν πολύ απαιτητικές. Φυσικά είμαστε πολύ χαρούμενοι με τον Lucas. Η ομάδα της Peugeot έκανε φανταστική δουλειά και το PEUGEOT 3008DKR Maxi είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει σε rally raids».

ΑΤΥΧΟΣ Ο “MR DAKAR”

Οι Stéphane Peterhansel και Jean-Paul Cottret, οι νικητές των Ντακάρ 2016 και 2017, είχαν δύο άτυχες στιγμές που τους στέρησαν την 3η θέση στο podium. Στην SS7 χρειάστηκε να αποφύγουν ένα quad και να καταστρέψουν την πίσω αριστερή ανάρτηση του PEUGEOT 3008DKR χτυπώντας σε ένα βράχο. Στην SS13 και κατά την εκκίνηση χτύπησαν πάνω σε ένα δέντρο με αποτέλεσμα να υποστεί μεγάλη ζημιά το σύστημα διεύθυνσης. Και στις δύο περιπτώσεις η βοήθεια των Cyril Despres/David Castera ήταν σημαντική. Το πλήρωμα τελικά ολοκλήρωσε το φετινό Ντακάρ στην 4η θέση αποδεικνύοντας πως παρά τις ατυχίες ήταν το ταχύτερο της Team PEUGEOT Total κατακτώντας τρείς ειδικές διαδρομές.

Τι δήλωσε ο Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°300): «Χάσαμε 1 ώρα και 45 λεπτά στην Βολιβία όταν χτυπήσαμε σε ένα βράχο. Κάναμε και στη συνέχεια λάθη. Αυτό το Ντακάρ νομίζω πως ήταν πολύ σκληρό. Αλλά αυτό είναι το πνεύμα του αγώνα που τον κάνει ξεχωριστό. Για εμάς η νίκη του Carlos που ήταν άτυχος τα τελευταία τρία χρόνια είναι μια πραγματική ικανοποίηση της δικής μας προσπάθειας και συνολικά της ομάδας PEUGEOT».

Ράλι Ντακάρ: PEUGEOT 3008DKR MAXI πέρασαν τα πρώτα εμπόδια

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ DESPRES/CASTERA

Ήταν το πλήρωμα της Team PEUGEOT Total που κατέκτησε την 1η ειδική στο φετινό Ντακάρ. Ήταν σε εξαιρετική φόρμα και γεμάτοι αυτοπεποίθηση αλλά οι φιλοδοξίες των δύο πρώην αναβατών μοτοσικλέτας ανακόπηκαν όταν στην SS4 χτύπησαν σε έναν βράχο. Η πίσω δεξιά ανάρτηση του αυτοκινήτου καταστράφηκε και υπήρξε πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Στη συνέχεια του αγώνα ανέλαβαν έναν υποστηρικτικό ρόλο για τους team mates, αλλά παράλληλα σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους στις SS8 και SS11. Πραγματικά το πέναλτι των 29 ωρών δεν αντικατοπτρίζει σε καμία περίπτωση την εξαιρετική απόδοση που είχαν οι Cyril Despres και David Castera στο φετινό Ντακάρ.

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°308): «Το πρόβλημα που είχαμε στην SS4 μας στοίχισε τον αγώνα. Συνεχίσαμε για να βοηθήσουμε τους team mates μας και το καταφέραμε με την Team PEUGEOT Total να κατακτά τον αγώνα».

ΕΚΤΟΣ ΜΑΧΗΣ Ο LOEB

Στο περσινό Ντακάρ οι Sébastien Loeb/Daniel Elena τερμάτισαν στην 2η θέση και μόλις πέντε λεπτά πίσω από τους νικητές. Για φέτος στόχος ήταν η κατάκτηση του Ντακάρ και μέχρι την SS4 όλα έδειχναν πως κάτι τέτοιο ήταν απόλυτα εφικτό. Ωστόσο στο Περού και στην SS5 το πλήρωμα χρειάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα. Το PEUGEOT 3008DKR Maxi έπεσε σε ένα άνοιγμα με μαλακή άμμο, όταν χρειάστηκε να αποφύγουν ένα άλλο όχημα που είχε κολλήσει. Η πτώση είχε ως συνέπεια τον τραυματισμό του Daniel Elena που δεν ήταν σε θέση να συνεχίσει τον αγώνα.

ΤΟ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΕ ΜΙΑ ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

H PEUGEOT κατέκτησε για 7η φορά το ράλι Ντακάρ στις μόλις 8 συμμετοχές της! Παρακάτω μπορείτε να δείτε την κυριαρχία της στον πιο σκληρό αγώνα του πλανήτη!

1987: Vatanen/Giroux (205 T16 Grand Raid)

1988: Kankkunen/Piironen (205 T16 Grand Raid)

1989: “1-2” για τους Vatanen/Berglund και Ickx/Tarin (405 T16 Grand Raid)

1990: “1-2-3” για τους Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), Waldegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid), Ambrosino/Baumgartner (205 T16 Grand Raid)

2016: Peterhansel/Cottret (2008DKR)

2017: “1-2-3” για τους Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena και Despres/Castera (3008DKR)

2018: Sainz/Cruz (3008DKR Maxi).

Η γενική κατάταξη μετά την 14η ειδική διαδρομή

1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 49h 16min18s

2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 43min40s

3. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1h 16min41s

4. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1h 25min29s

5. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2h 45min24s

6. Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, + 4h 20min58s

31. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 45h 19min10s

ΤΟ ΝΤΑΚΑΡ 2018 ΜΕ ΝΟΥΜΕΡΑ

Διερχόμενες χώρες: Περού, Βολιβία, Αργεντινή.

Συνολική απόσταση: 8.793 χλμ. σε 14 σκέλη και 13 ειδικές διαδρομές.

Νίκες σε ειδικές: 7 για τα PEUGEOT 3008DKR Maxi στις 13 συνολικά που έγιναν.

3 για τους Peterhansel/Cottret (SS5, SS8 και SS10)

2 για τους Sainz/Cruz (SS6 και SS7)

1 για τους Despres/Castera (SS2)

1 για τους Loeb/Elena (SS4)

“1-2 και “1-2-3”: τέσσερα “1-2” (SS2, SS4, SS6 και SS8) και δύο “1-2-3” (SS2 και SS4)

Πρωτιές στην γενική κατάταξη: Despres/Castera (SS2), Peterhansel/Cottret (SS3 to SS6) και Sainz/Cruz (SS7 έως SS14).