MINI John Cooper Works: Για τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης

 
MINI John Cooper Works: Για τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης

Ενημερώθηκε: 24/04/21 - 13:59

Αν έχετε όρεξη για παιχνίδια στην πίστα, το MINI John Cooper Works, είναι το ιδανικό «όπλο» που θα σας εντυπωσιάσει και θα σας ικανοποιήσει.

Όταν οδηγήσαμε για πρώτη φορά- πριν από δυο χρόνια- αυτό το αυτοκίνητο, είχαμε περιορισμένες δυνατότητες για να ανακαλύψουμε τις αρετές του. Στενοί δρόμοι και γεμάτοι σαμαράκια . Σε κάθε πάτημα του γκαζιού άκουγες το μοτέρ του που ήταν έτοιμο να ανεβάσει γρήγορα στροφές και να φτάσει στα κόκκινα.

Όταν ξέρεις όμως ότι θα κάνεις ζημιά κάτω από το αυτοκίνητο μειώνεις ταχύτητα και πειθαρχείς στους κανόνες.

Το πονηρό ματάκι του MINI John Cooper Works ανοιγόκλεισε αρκετές φορές. Ευτυχώς δεν ανταποκριθήκαμε.

Αν πραγματικά θέλεις να δοκιμάσεις τις αντοχές σου η λύση είναι μόνο μία. Η πίστα.

Και ο ανοιχτός δρόμος κάνει ,αρκεί να μην προκαλείς τους άλλους οδηγούς.

Πρόσφατα έγιναν και άλλες αναβαθμίσεις στο MINI John Cooper Works και τώρα δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό. Με το νέο λειτουργικό σύστημα και τα ελκυστικά πακέτα εξοπλισμού, η αίσθηση στην οδήγηση είναι υποδειγματική.

Κινητήρας

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo, βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία της John Cooper Works. Μέσα σε 6.3 δευτερόλεπτα έχει φτάσει από στάση τα 100 χιλιόμετρα. Εκπληκτικές επιταχύνσεις. Ο κινητήρας αποδίδει 231 hp και έχει μέγιστη ροπή 320 Nm.

Έχει στάνταρ μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Υπάρχει βέβαια ,αλλά κατόπιν παραγγελίας, το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, το οποίο είναι πιο γρήγορο κατά δύο δευτερόλεπτα από το μηχανικό κιβώτιο.

Στις μεγάλες ευθείες το οδήγημα είναι σκέτο πρόκληση . Πατάει καλά στο δρόμο, στρίβει σαν τρένο και φρενάρει εκπληκτικά. Από το μόνο που κινδυνεύει ο οδηγός είναι από το «μάτι» του ηλεκτρονικού ραντάρ της Τροχαίας.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου είναι 7,1 – 6,8 l/100 km κατά το πρότυπο WLTP και 7,1 – 6,9 l/100 km κατά το πρότυπο NEDC. Οι εκπομπές CO2: 161 - 155 g/km κατά το πρότυπο WLTP και 163 - 158 g/km κατά το πρότυπο NEDC.

Εξωτερικά τα στοιχεία που ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά είναι οι στρογγυλοί προβολείς LED και η εξαγωνική μάσκα με μία κόκκινη εγκάρσια μπάρα που τώρα εκτείνεται προς τα κάτω. Οι εισαγωγές αέρα είναι μεγαλύτερες . Έτσι γίνεται καλύτερα ο έλεγχος της θερμοκρασίας του κινητήρα αλλά και του συστήματος φρένων .

Φαντασθείτε ότι όταν ο οδηγός καταπονεί με συχνά φρεναρίσματα το αυτοκίνητο θερμαίνονται πιο γρήγορα τα φρένα. Γι αυτό οι μηχανικοί μεγάλωσαν τις μπροστινές εισαγωγές του αέρα.

Το MINI John Cooper Works έχει ειδικά φινιστρίνια στα εμπρός πλαϊνά πάνελ και την πίσω ποδιά. Όλα είναι επανασχεδιασμένα για να γίνεται πιο εύκολη η ροή του αέρα στο κάτω μέρους του αμαξώματος.

MINI

Άλλα τεχνικά στοιχεία

Το σπορ σύστημα σπορ σύστημα εξαγωγής έχει δύο απολήξεις από ανοξείδωτο ατσάλι 85 mm. Στον στάνταρ εξοπλισμό είναι το σπορ σύστημα φρένων που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την καταξιωμένη κατασκευάστρια εταιρεία φρένων Brembo. Αν σκύψεις και δεις στο εσωτερικό, μέσα από τις ζάντες αλουμινίου John Cooper Works 17” , διακρίνεις τις κόκκινες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων με το λογότυπο John Cooper Works και τους αεριζόμενους δίσκους στους εμπρός τροχούς ,

Τα εκπληκτικά κρατήματα στις στροφές οφείλονται στο ειδικό σετάρισμα της ανάρτησης Adaptive Suspension που προσφέρει πάνω από 10% μεγαλύτερη απόσβεση σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.

Η προαιρετική έκδοση της προσαρμοζόμενης Ανάρτησης (Adaptive Suspension) εξοπλίζεται με αμορτισέρ τεχνολογίας Frequency-Selective Damper που διασφαλίζει μία βελτιστοποιημένη ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης.

Εξοπλισμός

Στα νέα πακέτα εξοπλισμού περιλαμβάνονται θερμαινόμενο τιμόνι, lane departure warning (προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας) στο Driving Assistant και τη λειτουργία e Stop & Go για το Active Cruise Control. To Park Distance Control (PDC) με αισθητήρες στο πίσω μέρος του οχήματος έχει προστεθεί στον στάνταρ εξοπλισμό του MINI John Cooper Works.

Στο εσωτερικό μπροστά δεσπόζει ένα νέας σχεδίασης κεντρικό όργανο με οθόνη αφής 8,8” σε σχεδίαση black panel (στάνταρ), καθώς και νέο λειτουργικό σύστημα με γραφικές ενδείξεις που καθιστούν ακόμα πιο διαισθητική την επιλογή και τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, των προγραμμάτων του ηχοσυστήματος, των συστημάτων πλοήγησης και επικοινωνίας και των apps.

Για πρώτη φορά, Live Widgets διατίθενται για το σκοπό αυτό, τα οποία επιλέγονται μέσω μιας κίνησης (swiping) στην οθόνη αφής.

Υπάρχουν δύο διαφορετικοί συνδυασμοί ενδείξεων στο κεντρικό όργανο και στην προαιρετική οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στην κολόνα του τιμονιού. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες για τους οδηγούς που θέλουν δυνατά και ασφαλή αυτοκίνητα.

M