Μερικές ενδιαφέρουσες… «λεπτομέρειες» από την παράδοση των δύο πρώτων αναβαθμισμένων F-16 Viper στην Πολεμική Αεροπορία

 
F-16 Viper

Πηγή Φωτογραφίας: EUROKINISSI / Γ.Τ. ΓΕΕΘΑ

Ενημερώθηκε: 13/09/22 - 11:41

Μερικές ενδιαφέρουσες, επιχειρησιακές, «λεπτομέρειες» του προγράμματος της αναβάθμισης των 83 μαχητικών, δύο εκδόσεων, F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας σε F-16V (=Viper/Οχιά) αποκαλύφθηκαν επίσημα στη διάρκεια της τελετής παράδοσης των δύο πρώτων εξ αυτών στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.) από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), στις εγκαταστάσεις της τελευταίας στην Τανάγρα.

Ας δούμε τώρα τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες επιχειρησιακές «λεπτομέρειες».

• Τα δύο πρώτα αναβαθμισμένα στην ΕΑΒ μαχητικά (2ο και 3ο στην πραγματικότητα) απογειώθηκαν αμέσως μετά την τελετή με προορισμό την 115 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Σούδας στην Κρήτη, όπου και θα είναι πλέον η βάση τους.

• Αμφότερα εντάχθηκαν στη δύναμη της 343 Μοίρας, με κωδικό κλήσης «Αστέρι», από την οποία και θα επιχειρούν.

• Το χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση των δύο αεροσκαφών F-16 Block 52+ και 52+ Advanced της Π.Α. στην έκδοση Viper τηρήθηκε με ακρίβεια, ενώ όλοι οι πτητικοί έλεγχοι κρίθηκαν ως απολύτως επιτυχείς.

• Η ΕΑΒ προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς το πρόγραμμα, ώστε να παραδώσει στην Π.Α. το σύνολο των 83 αεροσκαφών ίδιου τύπου έως το 2027, σύμφωνα με το πρόγραμμα.

• Τους επόμενους τέσσερις μήνες, δηλαδή ως το τέλος του τρέχοντος έτους 2022, η ΕΑΒ θα παραδώσει στην Π.Α. άλλα τέσσερα αεροσκάφη.

• Τα F-16V αποτελούν την πιο προηγμένη έκδοση F-16 παγκοσμίως και σίγουρα στην Ευρώπη, όπου αυτή τη στιγμή τη διαθέτει ΜΟΝΟ η Π.Α.

• Ο Α/ΓΕΑ υπογράμμισε ότι «προγραμματίζεται να συνεχιστεί με την αναβάθμιση των (38) F-16 Block50 και την επανεξέταση του ρόλου των F-16 Block30 με γνώμονα τη βέλτιστη επιχειρησιακή αξιοποίηση κάθε τύπου με πνεύμα οικονομίας και εξορθολογισμού χρήσης».

• Τα δύο πρώτα μαχητικά αεροσκάφη που παραδόθηκαν είναι ένα πρώην Block 52+ της 343 Μοίρας «Αστέρι» και ένα πρώην Block 52+ Advanced της 336 Μοίρας «Όλυμπος» και ήταν χρονικά τα δύο πρώτα που «μπήκαν» στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ.

• Οι αναβαθμίσεις των F-16 πραγματοποιούνται στην ΕΑΒ υπό τη στενή τεχνική καθοδήγηση της κατασκευάστριας εταιρείας του μαχητικού Lockheed Martin.

• Το προσωπικό της ΕΑΒ που εργάζεται στο πρόγραμμα F-16 Viper αποτελείται από μια κεντρική ομάδα περισσότερων των 21 έμπειρων υπαλλήλων ενώ έχουν προσληφθεί και εκπαιδευτεί μέχρι στιγμής δεκάδες νέοι υπάλληλοι στη διάρκεια τεσσάρων διαφορετικών φάσεων.

• Αναλυτικότερα, τα προγράμματα της Lockheed Martin οδήγησαν σε περισσότερες από 350 νέες προσλήψεις στην ΕΑΒ από το 2021, περισσότερες από όσες έχουν πραγματοποιηθεί σε μια ολόκληρη δεκαετία.

• Tο πρώτο προς αναβάθμιση F-16 εντάχθηκε στην ΕΑΒ τον Φεβρουάριο του 2020.

• Το αεροσκάφος ήταν έτοιμο για δοκιμαστικές πτήσεις στις αρχές του 2021.

• Ακολούθως, πέταξε με προορισμό τις ΗΠΑ για περισσότερες πτητικές και επί

• εδάφους δοκιμές, που πραγματοποιήθηκαν το Φεβρουάριο του 2021.

• Το αεροσκάφος F-16V που είναι τώρα στις ΗΠΑ αναμένεται να επιστρέψει στην Ελλάδα εντός του 2022, αποτελώντας έτσι το 7ο συνολικά αναβαθμισμένο μαχητικό που θα παραδώσει η ΕΑΒ στην Π.Α. για φέτος.

• Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021 εντάχθηκαν και άλλα αεροσκάφη, τα οποία ολοκλήρωσαν τις πτητικές δοκιμές το καλοκαίρι του 2022.

• Οι παραδόσεις στην ΕΑΒ συνεχίζονται ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι 12 θέσεις στο υπόστεγο της Τανάγρας είναι κατειλημμένες με αεροσκάφη και εργασίες αναβάθμισης.

• Η αναβάθμιση και των 83 αεροσκαφών F-16 της Π.Α. σε Viper είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2027.

Το πρόγραμμα των F-16

Το 1989 ξεκίνησε η συνεργασία Ελλάδας – ΗΠΑ, στο πρόγραμμα των αεροσκαφών F-16, όταν η Π.Α προμηθεύτηκε τα πρώτα 40 μαχητικά F-16 Βlock 30.

Το 1997, ακολούθησε η παραλαβή 40 αεροσκαφών F-16 Βlock 50.

Το 2003 εντάχθηκαν στη δύναμη της Π.Α. 60 ακόμη μαχητικά F-16 Βlock 52+.

Το 2009 πραγματοποιήθηκε η τελευταία παραλαβή F-16 με τα 30 πιο σύγχρονα F-16 Βlock 52+ Αdvanced.

Το 2020, ξεκίνησε το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 σε Viper και αφορά τον εκσυγχρονισμό 83 F-16 Βlock 52+ και 52+ Αdvanced στην έκδοση Viper.

Τα κύρια συστήματα που αναβαθμίζονται στο πλαίσιο του προγράμματος περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Ραντάρ AESA APG-83
  • Νέος Modular υπολογιστής Αποστολών (MMC-7000AH), ADT
  • Νέες οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης ανάμεσα στα ποδωστήρια του κόκπιτ.
  • Νέο APX-126 AIFF με δυνατότητα mod 5
  • Ενσωμάτωση ατρακτιδίου σκόπευσης SNIPER, βλημάτων SASSM και PaveWay II
  • Δυνατότητα Link-16 για δικτυοκεντρική διασύνδεση του κάθε αεροσκάφους με άλλες μονάδες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με παρόμοια δυνατότητα, σε ξηρά, θάλασσα και αέρα, σε «πραγματικό χρόνο» (“real time”). Είπαν στην τελετή

Η τελετή αυτή καθ’ αυτή πραγματοποιήθηκε ενώπιον τεσσάρων πολιτικών, μελών της κυβέρνησης, των Υπουργών Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου, Οικονομίας Χρήστου Σταϊκούρα, Ανάπτυξης Αδώνιδος Γεωργιάδη, του ΥΦΕΘΑ Νίκου Χαρδαλιά, του Πρέσβεως των ΗΠΑ στην Αθήνα Τζορτζ Τσούνη, των Αρχηγών ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κώστα Φλώρου, ΓΕΝ Αντιναύαρχου Στέλιου Πετράκη, ΓΕΑ Αντιπτέραρχου (Ι) Θεμιστοκλή Μπουρολιά του Υπαρχηγού ΓΕΣ Αντιστράτηγου Κέλλα, καθώς και άλλων επισήμων, ενδεικτικό της σημασίας του γεγονότος.

Ο ΥΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος: «Προάγουμε την ασφάλεια στην Ανατολική Μεσόγειο έναντι οποιουδήποτε επίδοξου αντιπάλου, μας σκεπάζουν τα φτερά της Αεροπορίας». Και πρόσθεσε: «αντανακλά την ισχυρή βούληση να εξοπλιστούν οι Ένοπλες Δυνάμεις μας, με τα πλέον υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα που θωρακίζουν την πατρίδα μας, αλλά και ενισχύουν ακόμα περισσότερο την στρατηγική αμυντική σχέση Ελλάδας και ΗΠΑ».

Ο Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κ. Φλώρος: «Οποιοσδήποτε επιβουλέας πρέπει να το σκεφτεί αν θα προκαλέσει την τύχη του. Οι ουρανοί ήταν, είναι και θα είναι δικοί μας. Να συνεχίσετε να κάνετε αυτό που πρέπει». 

Ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θ. Μπουρολιάς: «Σε λίγο ο ήχος των κινητήρων θα σκεπάσει τις ομιλίες μας, θα επιβαρύνει την ακουστικότητά μας, μην ξεχνάτε όμως ότι είναι ο ήχος που κάθε Έλληνας πολίτης λαχταρά να ακούει από πάνω του στις εσχατιές της ελληνικής επικράτειας, είναι ο ήχος της ελευθερίας».

Να προσθέσουμε ότι η Τουρκία δεν διαθέτει σήμερα F-16V, προσπαθεί μανιωδώς να τα αποκτήσει, ανεπιτυχώς ως τώρα, και σε κάθε περίπτωση και να τα αποκτήσει, θα είναι τουλάχιστον μία πενταετία πίσω από την Π.Α., με ό,τι αυτό συνεπάγεται στον επιχειρησιακό τομέα.

«Ιχνηλάτης»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ