Με ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε (σχετική γραπτή ανακοίνωση εκδόθηκε και από το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος) το αποτέλεσμα του πολυετούς και κοπιώδους φορολογικού ελέγχου που διεξήγαγαν οι υπάλληλοι της Δ’ ΔΟΥ Αθήνας στον τηλεοπτικό σταθμό «ALPHA» του Δημ. Κοντομηνά που αναμένεται να αποφέρει 75 εκ. ευρώ ή - κατά άλλους - 77 εκ. ευρώ στα δημόσια ταμεία, λόγω της αποκάλυψης εκτεταμένης φοροδιαφυγής.
Παράλληλα, όλοι οι «παροικούντες εν Ιερουσαλήμ» γνωρίζουν και ενθυμούνται, ότι ο υπογράφων την απάντηση του ΕΣΡ που κοινοποιήθηκε στη Βουλή (ΑΠ 4059/3.8.2017), κ. Μορώνης,, είναι αυτός ο ίδιος που συμμετείχε κατά το παρελθόν στο ΕΣΡ και ως εκ τούτου είναι γνώστης και μάλιστα βαθύς, του νόμου αλλά και των συγκεκριμένων θεμάτων και ζητημάτων, που θέσαμε με την ερώτησή μας Α.Π. 7715/31-07-2017.
Παραδόξως, όμως, δεν εδόθησαν οι οφειλόμενες εκ του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής - απαντήσεις σε δύο καίρια ερωτήματα:
* Έγινε από το ΕΣΡ ουσιαστικός έλεγχος των πραγματικών ιδιοκτητών των ΜΜΕ ή αντιθέτως το ΕΣΡ, νομιμοποιεί «καναλάρχες μαϊμού» και εσείς ως εποπτεύων Υπουργός, δεν είδατε δεν ακούσατε…
* Τελικά, ποιος είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης του σταθμού ALPHA τα τελευταία 10 χρόνια;
Επίσης, περιέργως απέφυγαν να καταθέσουν τα αιτούμενα έγγραφα που ζητούσαμε με την υπ’ αριθμόν 7715/31-07-2017 ΑΚΕ.
Το χειρότερο και πρωτοφανές όμως για τα κοινοβουλευτικά χρονικά, ήταν ότι παρασχέθηκαν αναληθείς πληροφορίες στην Βουλή.
«Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 11 του Ν. 3592/2007, οι ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις υπόκεινται σε έλεγχο για την διαφάνεια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος μόνο για το εισόδημα του που έχει αποκτηθεί στην Ελλάδα. ..».
Η παρακάτω σύνοψη των στοιχείων καταρρίπτει την απάντηση που μας κοινοποιήσατε εσείς κύριε Υπουργέ, και την οποία υπογράφει με εντολή αντιπροέδρου ο κ. Αλέξανδρος Οικονόμου, Δικηγόρος Ειδικός Σύμβουλος ΕΣΡ: Και στο σημείο αυτό γεννώνται εύλογα ερωτηματικά. Ο Πρόεδρος του ΕΣΡ ανώτατος δικαστικός έχει λάβει γνώση των απαντήσεων αυτών κατόπιν εντολής του αντιπροέδρου ή αγνοεί την παραποίηση της αλήθειας, μέσω παραλείψεων ή παρερμηνειών, που μπορεί όμως να εκθέσουν το ΕΣΡ σε ποινικές και αστικές ευθύνες ενώπιον της Δικαιοσύνης;
ΣΥΝΟΨΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Η Wakerock Ltd. ΗΕ230852 ιδρύθηκε την 5/6/2008 και την 18/2/2009 προέβη σε αλλαγή ονομασίας σε Alpha Media Group (ΗΕ230852) και κατέχει το 100% των μετοχών της ΑΔΤ από την 30/9/2008 έως σήμερα
Αρχικός και μοναδικός μέτοχος της Wakerock ηταν n εταιρία Slxomen ΗΕ230707 που ιδρύθηκε την 4/6/2008 MÉWW1 ira Sixgmen thn W29QS
Δ.Κ. 30.750 μετοχές
ΔΕΜΚΟ 17.200 μετοχές
[nterfinance 5.200 μετοχές
Σύνολο 53.150 μετοχές
Μέτοχοι της Sixomen από 15/07/2014
Δ.Κ. 636.129 μετοχές
ΔΕΜΚΟ 26.063 μετοχές
Lnterfinance 5.200 μετοχές
Σύνολο 667.392 μετοχές
Εκδοθέν Κεφάλαιο € 667.392
Μέτοχοι της Wakerock (Alpha Media Group)
Περίοδος από 5/6/2008 έως 14/12/2008
Η Sixomen κατέχει το 100% των μετόχων της Wakerock ήτοι 37.238 μετοχές
RTL
2
66.600 79.384
73.387
------
Sixomen
Περίοδος από 15/12/2008 έακ 20/02/2012
ΣΥΝΟΛΟ 37.240 100.000 113.454 113.457 113.457
Ημερομηνία Sixomen
15/12/2008 37.238
16/12/2008 33.400
8/8/2011 34.070
25/01/2012 34.070
20/02/2012 113.457 •Αποχώρηση RTL μεταβίβαση μετοχών σε
Περίοδος από 20/02/2012 έως σήμεοα
Ημερομηνία Sixomen RTL ΣΥΝΟΛΟ
20/02/2012 113.457 — * 113.457
•Αποχώρηση RTL μεταβίβαση μετοχών σε Sixomen
Την 29/6/2016: Μεταβίβαση των 113.457 μετοχών της Alpha Media Group από την Sixomen στην Μ.Κ.
-------
Κατόπιν όλων αυτών και κυρίως επειδή πρέπει να προστατευθεί το δημόσιο συμφέρον καθώς και το δημόσιο αγαθό της ενημέρωσης, έχουμε την άποψη ότι καλείσθε, κ. Υπουργέ να παρέμβετε και να ασχοληθείτε προσωπικά με το ζήτημα, του ουσιαστικού ελέγχου και της ανάδειξης των πραγματικών μετόχων – ιδιοκτητών του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA, καθώς και της νόμιμης μεταβίβασης αυτών.
Καλείσθε κύριε υπουργέ να αντιμετωπίσετε με αποφασιστικότητα όσους επίορκους χρόνια τώρα προσπαθούν να καλύψουν και να αποκρύψουν βαριές ποινικές και φορολογικές ευθύνες, καθώς και εκείνους που σιωπούν ή καλύπτουν εγκλήματα εις βάρος του ελληνικού δημοσίου ή παράνομες πράξεις, καθώς επίσης και εκείνους που επιχειρούν να εκβιάσουν με απειλές όσους ζητούν να εφαρμοστεί ο νόμος που ρητά αναφέρει τις ελεγκτικές αρμοδιότητες του ΕΣΡ. Και πιο συγκεκριμένα:
«IV. ΟΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΣΡ
IV.1. Ως προς τη συμμετοχή σε τηλεοπτικές εταιρείες
1.Το ΕΣΡ ελέγχει την προέλευση των μέσων χρηματοδότησης των επιχειρήσεων που κατέχουν ή ζητούν άδεια ίδρυσης τηλεοπτικού σταθμού, καθώς και τη συνδρομή των προϋποθέσεων που ορίζει ο νόμος (άρθρο 2 παρ.4 ν. 2328/95, όρθρο 5 παρ.2 σε συνδυασμό με όρθρο 6 παρ.Ι ν. 2644/98). Πριν τη θέση σε ισχύ του ν. 3310/2005, το ΕΣΡ ήταν αρμόδιο να εγκρίνει, μετά από σχετικό έλεγχο, τη συμμετοχή ανωνύμων εταιρειών, που λειτουργούν νόμιμα κατά το δίκαιο άλλου κράτους και δεν υπόκεινται σύμφωνα με το δίκαιο του κράτους αυτού σε υποχρέωση ονομαστικοποίησης των. μετοχών τους, σε εταιρείες που κατέχουν ή υποβάλλουν αίτηση για ίδρυση και λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν κατείχαν ποσοστό άνω του 15% (άρθρο 1 παρ.9 του ν. 2328/95). Πλέον, το όρθρο 1 παρ.9 ν. 2328/1995, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 12 παρ.Ι ν. 3310/2005, προβλέπει, ότι η συμμετοχή ξένου (εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης) κεφαλαίου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ενώ οι συμμετέχουσες ξένες εταιρείες υπόκεινται εξίσου στην υποχρέωση περί ονομαστικοποίησης των μετοχών τους μέχρι φυσικού προσώπου. Τούτο σημαίνει, ότι υπό το καθεστώς του νέου νόμου 3310/2005, η συμμετοχή ξένης εταιρείας στο κεφάλαιο επιχείρησης που ζητά τη χορήγηση άδειας ίδρυσης τηλεοπτικού σταθμού αποκλείεται εντελώς, εάν οι μετοχές της εταιρείας αυτής δεν είναι ονομαστικές μέχρι φυσικού προσώπου.
2. Το ΕΣΡ ελέγχει, υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος για κάθε κατηγορία τηλεοπτικού σταθμού, κάθε μεταβίβαση μετοχών τηλεοπτικής επιχείρησης που κατέχει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού και κάθε σύμβαση ενεχυρίασης μετοχών ή εταιρικών μεριδίων, που υπερβαίνουν σε ποσοστό το 1% του μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου (άρθρο 21 παρ.3 ν. 3166/2003, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 12 πα ρ.25 ν. 3310/2005). Το ΕΣΡ ελέγχει επίσης κάθε σύμβαση δανείου ή σύσταση αλληλόχρεου λογαριασμού που υπερβαίνει συνολικά το 15% του μετοχικού κεφαλαίου (άρθρο 21 παρ.1 ν. 3166/2003).
Κάθε δικαιοπραξία (μεταβίβασης, δανεισμού κλπ.) γνωστοποιείται μέσα σε δέκα (10) ημέρες στο ΕΣΡ με κατάθεση αντιγράφου της σύμβασης. Το ΕΣΡ ελέγχει τα σχετικά έγγραφα, καλεί σε ακρόαση τους ενδιαφερομένους και ιδίως τα μέλη του Δ.Σ τους Γενικούς Διευθυντές και τους απερχόμενους και τους νέους μετόχους και προβαίνει στον κατά την παρ.3 του άρθρου 2 του Ν 2328/95 έλεγχο. Το ΕΣΡ αποφασίζει για την έγκριση της μεταβίβασης είτε για την ανάκληση της άδειας (άρθρα 1 παρ.13 του Ν 2328/95 και 7 παρ.2 ν. 2644/98,12, παρ.4 του Ν 3310/2005 σε συνδυασμό με το άρθρο 4 παρ.1 του Ν 2863/2000).
Το ΕΣΡ μπορεί να ζητήσει «κάθε σχετικό στοιχείο με τους μετόχους και τα οικονομικά στοιχεία που διέθεσαν για την απόκτηση τους κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη καθώς και να παραγγείλει έλεγχο από ορκωτούς λογιστές ή εμπειρογνώμονες.. ..για την εξακρίβωση των στοιχείων αυτών» (άρθρο 1 παρ.17 του Ν 2328/95).
Τέλος «το φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο οποίο μεταβιβάζονται μετοχές..και το οποίο δεν πληροί τις προϋποθέσεις των άρθρων 1 και 2 του Ν 2328/95 έχει την υποχρέωση να εκποιήσει τις μετοχές του...μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) μηνών.. .Σε κάθε άλλη περίπτωση ο παραβάτης δεν μπορεί να μετέχει στα εταιρικά όργανα, οι δε αντίστοιχες μετοχές δεν εκπροσωπούνται, δεν ψηφίζουν και δεν αποδίδουν μέρισμα» (άρθρο 1 παρ. 14 του Ν 2328/95).
Με χο Π.Δ 310/96 προβλέφθηκε η σύσταση too Τμήματος Ελέγχου Διαφάνειας του ΕΣΡ. Το Τμήμα αυτό ασχολείται με τον έλεγχο τήρησης των κανόνων της ισχύουσας νομοθεσίας για τη διαφάνεια στο χώρο των MME, και ιδίως για την ονομαστικοποίηση των μετοχών, τις ασυμβίβαστες ιδιότητες και δραστηριότητες και την οικονομική συγκέντρωση crrov τομέα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο των MME. Τηρεί Μητρώο Επιχειρήσεων, όπου καταχωρίζονται στα στοιχεία όλων των ραδιοφωνικών, τηλεοπτικών και διαφημιστικών επιχειρήσεων καθώς και των επιχειρήσεων παραγωγής οπτικοακουστικών έργων, έρευνας ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και έκδοσης ημερησίων ή μη εφημερίδων, η υποβολή των οποίων προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, και ασχολείται με τη συγκέντρωση, τον έλεγχο και τη διασταύρωση όλων των απαραίτητων στοιχείων.
IV.2. Ως προς τη λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών
Το ΕΣΡ μπορεί να ζητήσει κάθε στοιχείο που αφορά «τη λειτουργία, διοίκηση και διαχείριση του σταθμού». Ιδίως μπορεί να ζητήσει κάθε στοιχείο σχετικό με το προσωπικό, το πρόγραμμα, τον εξοπλισμό, τις προδιαγραφές, τις κάθε είδους εγκαταστάσεις καθώς και το δίκτυο του σταθμού. Ως προς την περιουσιακή κατάσταση του σταθμού μπορεί να ζητήσει κάθε στοιχείο που αφορά στα έσοδα και έξοδά του, τους μετόχους και τα οικονομικά μέσα που διέθεσαν για την απόκτηση των μετοχών τους (για μετόχους που ελέγχουν ποσοστό άνω του 1% το ο κεφαλαίου), τις δανειακές φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις του σταθμού. Επίσης το ΕΣΡ δικαιούται να ζητήσει στοιχεία σχετικά με τις διαφημίσεις που μεταδίδει ο σταθμός όπως τους όρους μετάδοσης αυτών και τις χορηγίες των εκπομπών του.
Το ΕΣΡ μπορεί να ζητήσει τα ανωτέρω στοιχεία κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, καθώς και να παραγγείλει έλεγχο από ορκωτούς λογιστές».
Έχουμε την άποψη λοιπόν, ότι πρέπει κύριε Υπουργέ να παραπέμψετε στην Νομική σας Υπηρεσία την υπόθεση της μεταβίβασης μετοχών του τηλεοπτικού σταθμού alpha, ώστε να μην γίνετε άθελα σας συνεργός σε μία ενδεχόμενη -διαχρονικά- παρανομία. Επίσης, σας παρακαλούμε να μελετήσετε το Ν. 3592, από το συνημμένο ΦΕΚ ΑΦ 161/19.07.2007 και ιδιαίτερα την διάταξη 7 του άρθρου 1, όπου αναφέρει : «Το ιδιοκτησιακό καθεστώς, η οικονομική κατάσταση και τα μέσα χρηματοδότησης των επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης ελέγχονται κατά την διαδικασία χορήγησης της άδειας σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού». Καθώς επίσης και το άρθρο 3, όπου αναφέρει : «..Ο έλεγχος να φτάνει μέχρι του φυσικού προσώπου..». Η δε, παράγραφος 11 του άρθρου 6προβλέπει έλεγχο για την διαφάνεια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και ορίζει ότι : «Οι εν λόγω μέτοχοι πρέπει να είναι πραγματικοί κύριοι των οικονομικών μέσων που διατέθηκαν για το χρονικό διάστημα συμμετοχής τους». Το ίδιο καλείσθε να μελετήσετε και τα ακόμη συνημμένα ΦΕΚ ΑΦ 310/20.02.2009 και 420/09.03.2009, που αναφέρονται στους μετόχους του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA, όπου εκτός όλων των άλλων στην δημοσιευθείσα απόφαση 422/V/2008 της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα διαβάσετε το εξής καταπληκτικό: «Για τους λόγους αυτούς, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, τμήμα Α, με την επιφύλαξη των αρμοδιοτήτων του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), όσον αφορά τον έλεγχο των περιορισμών στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αναφερομένων στο σχετικό της παρούσας Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης...».
Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάσθε:
⦁ Έχουν γίνει έλεγχοι, όπως ο νόμος ορίζει μέχρις φυσικού προσώπου των μεταβιβάσεων των μετοχών, από αρχής έως και σήμερα ;
⦁ Έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση αυτή;
⦁ Το ΕΣΡ όφειλε να μην εγκρίνει τις μεταβιβάσεις εάν προηγουμένως δεν είχε ελέγξει εις βάθος και λεπτομερώς, το κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που αποκτούσε ή πωλούσε μετοχές του εν λόγω τηλεοπτικού σταθμού;
⦁ Έχει καταβληθεί φόρος δωρεάς και αν ναι, σε τι ύψος έχει εκτιμηθεί η αξία των μετοχών της Alpha Media Group;
⦁ Μετά τον καταλογισμό της Δ΄Δ.Ο.Υ. 75 εκ. ή κατά άλλους 77 εκ. φόρων δωρεάς, στους μετόχους του ALPHA, αδιαμφισβήτητα προκύπτει ότι έχουμε έναν μεγάλο αριθμό μετόχων και συγκεκριμένα :
⦁ Στις 5-11-2006 οι : Δ. Κοντομηνάς 24,09 % - Interfinance s.a 25 ,00 % - Mantelord investernets 22,28 % - Alpha entertainment (Μ. Κoντομηνά) 3,63 % - Γ. Ψαρράς 25,00% (100,00%)
⦁ Στις 30-11-2006 οι: Δ. Κοντομηνάς 24,07 % - Interfinance s.a 25,00 % - Mantelord investernets 22,28 % - Alpha entertainment (Μ. Κoντομηνά) 3,70 % - Xanatech Ltd 24,46 % - Γ. Ψαρράς 0,54 % (100,00%)
⦁ Στις 04-01-2007 οι Δ. Κοντομηνάς 24,09 % - Interfinance s.a 25,00 % - Mantelord investernets 22,28 % - Alpha entertainment (Μ. Κoντομηνά) 3,63 % - Xanatech Ltd 25,00 % (100,00 %)
⦁ Στις 05-06-2008 οι : Δ. Κοντομηνάς 24,09 % - Interfinance s.a 25,00 % - Mantelord investernets 22,28 % - Alpha entertainment (Μ. Κoντομηνά) 3,63 % - Xanatech Ltd 25,00 % (100,00 %)
⦁ Στις 30-09-2008 οι : Wakerock Ltd 100,00 %
Καλείσθε να απαντήσετε, εάν ήταν παρένθετα πρόσωπα, εάν ήταν εικονικές οι μεταβιβάσεις, εάν επρόκειτο για μία οικογενειακή υ0πόθεση που είχε ως αποτέλεσμα κάποιοι να γλυτώνουν φόρους. Εάν έτσι είναι τότε ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε, ώστε κρατικοί και λοιποί δημόσιοι υπάλληλοι να ελεγχθούν αρμοδίως, πειθαρχικώς και ποινικώς , καθώς επίσης τι θα κάνετε προκειμένου να εφαρμοστούν οι νόμοι και να τιμωρηθούν ιδιώτες, οι οποίοι προσπαθούσαν με διάφορα τεχνάσματα απέφευγαν να πληρώνουν τους οφειλόμενους φόρους
⦁ Θα ζητήσετε εξηγήσεις από τον Πρόεδρο και τα Μέλη του ΕΣΡ, γιατί στην προαναφερθείσα απάντηση τους στην Βουλή των Ελλήνων, δεν αποκάλυψαν όλους τους μετόχους του συγκεκριμένου τηλεοπτικού σταθμού και παραπλανητικά μας απάντησαν ότι: «… κατά τα τελευταία δέκα έτη ιδιοκτήτες των εταιρειών που μετείχαν στο μετοχικό κεφάλαιο της ALPHA Δορυφορική Τηλεόραση ήταν οι Δημήτριος Κοντομηνάς και Μαρία Κοντομηνά.. «. Τα άλλα πρόσωπα κατά το ΕΣΡ τι είναι «φαντάσματα»; Πώς προέκυψε η εταιρεία wakerock ltd, ποιοι μεταβίβασαν σε ποιους, έχει ή όχι το ΕΣΡ όλα τα ΦΕΚ των μεταβιβάσεων Εάν ναι, απαντήστε μας κύριε υπουργέ γιατί επιχείρησαν να παραπλανήσουν και εσάς και την Βουλή των Ελλήνων
⦁ Γιατί δεν κατέθεσαν τους πίνακες των μετοχολογίων ;
⦁ Επίσης ποια η σκοπιμότητα της παραπλανητικής απάντησης του ΕΣΡ ότι : «Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 11 του Ν. 3592/2007, οι ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις υπόκεινται σε έλεγχο για την διαφάνεια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος μόνο για το εισόδημα του που έχει αποκτηθεί στην Ελλάδα. ..», όταν το άρθρο 1 παράγραφος 7 κατηγορηματικά αναφέρει : «Κατά τα λοιπά παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις… κλπ»
⦁ Το πιστοποιητικό του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου το έχει ελέγξει το ΕΣΡ ή απλά έκανε τον «ταχυδρόμο»;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος
Κοινοποίηση:
⦁ Εισαγγελέα Αρείου Πάγου
⦁ Εισαγγελέα διαφθοράς
⦁ Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών
⦁ Πρόεδρο και μέλη ΕΣΡ
⦁ Οικονομικούς Εισαγγελείς