Η περίπτωση ψυχοπαθητικής προσωπικότητας εθισμένης σε προσομοιώσεις δολοφονιών μέσω... online gaming (διαδικτυακά παιχνίδια) είναι μία ακόμη απομακρυσμένη πτυχή, που ερευνούν οι αξιωματικοί του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής, για το «βουβό» δολοφόνο του 52χρονου οδηγού ταξί στην Κηφισιά.
Πέρα από την παραδοσιακή έρευνα αναζήτησης στοιχείων και μαρτύρων, πόρτα πόρτα, δρόμο δρόμο, οι αστυνομικοί που ασχολούνται με την υπόθεση, σε δεύτερο χρόνο, θα επιδοθούν και σε μία ηλεκτρονική έρευνα αναζήτησης «αποτυπωμάτων» χρηστών, που χρησιμοποιούν οικιακές συνδέσεις και συμμετέχουν σε διαδικτυακά παιχνίδια βίας και δολοφονιών στους δρόμους.
Κάποιες από τις τελευταίες εκδόσεις παιχνιδιών τέτοιου τύπου, που συμπεριλαμβάνουν και σενάρια εξόντωσης αυτοκινητιστών, έχουν συσχετιστεί, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, με μαζικές δολοφονίες ατόμων αλλά και με μεμονωμένες περιπτώσεις εγκλημάτων ακόμη και... οδηγού ταξί.
Οι αρμόδιοι αξιωματικοί, παρότι εκτιμούν ότι ο δράστης έχει εμμονή προς τους οδηγούς ταξί, έχοντας ως κίνητρο κάποιο ασήμαντο περιστατικό που προκάλεσε το δολοφονικό του μένος, δεν μπορούν να αποκλείσουν έναν παράλληλο εθισμό σε βίαια διαδικτυακά παιχνίδια που του έδωσαν την «ιδέα» πραγμάτωσης των δολοφονικών του ενστίκτων.
Ο εθισμός σε τέτοια παιχνίδια συνδυαστικά με ένα διαταραγμένο ψυχικό κόσμο, όπως εξηγούν ειδικοί, οδηγεί σε ακραίες πράξης, χωρίς ίχνος λογικής, που μπορεί να αποβούν μοιραίες είτε για τους ίδιους τους παίκτες είτε για τα ξένα πρόσωπα. Κάποιες δολοφονίες που συνέβησαν σε διάφορα σημεία του πλανήτη διαπράχθηκαν σε στιγμές αδυναμίας ή ψυχικής διαταραχής, που ο θύτης είχε χάσει τον εαυτό του στον εξωπραγματικό κόσμο των παιχνιδιών ή που απλά επηρεάστηκε από τη βία που παρακολουθούσε καθημερινά.
Πώς σκοτώνει ο μανιακός
Όπως αποκαλύπτει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ανώτατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. σχετικά με την πολύκροτη υπόθεση του δολοφόνου του 52χρονου οδηγού ταξί, στη συμβολή των οδών Κοκκιναρά και Χαριλάου Τρικούπη, τα μεσάνυχτα της περασμένης Τρίτης και της επίθεσης σε έναν 32χρονο συνάδελφό του, βραδινές ώρες της 10ης Φεβρουαρίου, στην ίδια περιοχή.
Και στα δύο περιστατικά ο εμμονικός δράστης, που καθόταν στο πίσω δεξιά κάθισμα, δεν λήστεψε τα θύματά του. Τα πυροβόλησε, ενώ τα ταξί που οδηγούσαν ήταν εν κινήσει και αμέσως μετά εξαφανίστηκε στο σκοτάδι.
«Το όπλο που χρησιμοποίησε και στις δύο επιθέσεις είναι μετασκευασμένο και κατά 99% βουλγαρικής προέλευσης», προσθέτει ο εμπειρότατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ.
«Το έχει μετατρέψει σε πυροβόλο, ενώ χρησιμοποιεί και σιγαστήρα. Γι' αυτό, άλλωστε και ο 32χρονος οδηγός ταξί, που δέχθηκε τρεις σφαίρες δεν άκουσε πυροβολισμούς. Στην κατάθεσή του είπε ότι ένιωσε ξαφνικά ένα κάψιμο στο κεφάλι του και να χάνει τις αισθήσεις του».
Ένα εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι το πώς ο πρώτος οδηγός, παρά το γεγονός ότι δέχθηκε τρεις σφαίρες στο πίσω μέρος του λαιμού του, κατάφερε να επιζήσει.
«Η ταχύτητα της βολίδας του συγκεκριμένου όπλου, λόγω του ότι είναι μετασκευασμένο, αλλά και επειδή διαθέτει σιγαστήρα, μειώνεται σε μεγάλο βαθμό», εξηγεί ο ανώτατος αξιωματικός.
«Παράλληλα, ο δράστης πυροβόλησε τον 32χρονο από απόσταση περίπου δέκα εκατοστών και έτσι οι σφαίρες δεν πρόλαβαν να αναπτύξουν ταχύτητα και να τον σκοτώσουν, ενώ ταυτόχρονα βρήκαν σε σκληρό οστό. Έτσι, κατάφερε να σωθεί. Στην περίπτωση του 52χρονου, όμως, ο δολοφόνος πυροβόλησε το θύμα από απόσταση περίπου 50 εκατοστών στον δεξιό κρόταφο και το σκότωσε».
Τι ακριβώς πιστεύει, όμως, η αστυνομία ως προς το κίνητρο του δράστη;
«Εκτιμούμε ότι ο δράστης είχε κάποια εμπλοκή με τον χώρο των ταξί», επισημαίνει ο ανώτατος αξιωματικός. «Οι επιθέσεις αυτές δεν είναι τυχαίες. Μπορεί να είχε εμπλακεί σε κάποιο περιστατικό με οδηγούς ταξί και λόγω της διαταραγμένης προσωπικότητάς του να έχει μανία εκδίκησης ή να ήταν παλαιότερα στον συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο και να τον μείωσε κάποιος ή κάποιοι. Η υπόθεση θυμίζει κάτι από αυτή του κατά συρροή δολοφόνου Δημήτρη Βακρινού, που έδρασε στο διάστημα 1995 – 96», ανέφερε.
Σημειώνεται ότι ο Δ. Βακρινός, ο οποίος ήταν οδηγός ταξί και χαρακτηρίστηκε από την αστυνομία ως ο πρώτος «serial killer» της Ελλάδας, διέπραξε πέντε εν ψυχρώ δολοφονίες, ενώ τραυμάτισε έξι άτομα. Οι ειδικοί έκαναν λόγο για έναν άνθρωπο με ψυχοπαθολογικό υπόβαθρο που είχε τις ρίζες του στην τραυματική του παιδική ηλικία και επισήμαναν: Είχε μειωμένη αυτοεκτίμηση και συμπλεγματική συμπεριφορά, γεγονός που τον οδηγούσε στο να διαπράττει φόνους για ασήμαντους λόγους, απλά και μόνο επειδή θεωρούσε τον εαυτό του αδικημένο.
Παράλληλα, ένα «πέπλο φόβου» έχει σκεπάσει τις πιάτσες των ταξί στα βόρεια προάστια, ειδικά, δε, στην Κηφισιά. Οι οδηγοί ταξί είναι πλέον πολύ προσεκτικοί ως προς τα άτομα που επιβιβάζονται στα οχήματά τους.
Μάλιστα, στις πιάτσες της Κηφισιάς, εάν θεωρήσουν κάποιον πελάτη ως ύποπτο, το ταξί που θα επιβιβαστεί το ακολουθεί διακριτικά και άλλο, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος, δεν κρύβει τη δυσαρέσκειά του για τη μεγάλη δημοσιότητα που έχει πάρει η υπόθεση αυτή. «Με όλη αυτή τη δημοσιότητα, στοχοποιούνται οι οδηγοί ταξί, ενώ παράλληλα μπορεί να γίνει επιθετική η συμπεριφορά τους εάν θεωρήσουν κάποιον ως ύποπτο. Ο κάθε πελάτης πλέον είναι δυνητικά δολοφόνος. Αυτά είναι τρελά πράγματα», υπογραμμίζει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ και προσθέτει πως «όλος αυτός ο θόρυβος κάνει δυσκολότερη την κατάσταση».
Αρκετοί υποστηρίζουν ότι πρέπει να υπάρχει και στα ταξί της Ελλάδας το διαχωριστικό τζάμι που υπάρχει σε άλλες χώρες. «Το διαχωριστικό αυτό υπάρχει πλέον μόνο στα ταξί της Αγγλίας, που έχουν δύο σειρές θέσεων πίσω», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ.
«Και στην Αμερική εφαρμόστηκε για λίγο το μέτρο αυτό, αλλά γρήγορα καταργήθηκε. Μια απόπειρα ληστείας οδηγού ταξί κατέληγε ορισμένες φορές σε δολοφονία. Η μόνη λύση, κατά τη γνώμη μου, είναι να υπάρχουν κάμερες μέσα στα ταξί. Μέτρο που μπορεί να αποτρέπει τους επίδοξους δράστες. Λόγω των προσωπικών δεδομένων, όμως, είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί. Πάντως, πιστεύω ότι όσο υπάρχει οικονομική κρίση στη χώρα μας τόσο θα μεγαλώνει η εγκληματικότητα».
Διαβάστε επίσης: