Την ίδρυση ενός νέου τύπου σχολείου για την Ειδική Εκπαίδευση προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, απαντώντας σε ερώτηση έφηβης βουλευτού, μαθήτριας ειδικού σχολείου της Πρότυπης Βιοτεχνικής Μονάδας ΟΑΕΔ Λακκιάς Θεσσαλονίκης, που αφορούσε το ότι το πτυχίο της δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα.
Όπως ανέφερε ο κ. Φίλης, ο νέος τύπος σχολείου θα ονομάζεται Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο και θα λειτουργεί υπό ενιαία διεύθυνση, με τέσσερα χρόνια γυμνάσιο και τέσσερα χρόνια λύκειο, ενώ οι απόφοιτοί του θα έχουν ίσα δικαιώματα με τους αποφοίτους ΕΠΑΛ.
Ο υπουργός, στην απάντησή του, τόνισε την αναγκαιότητα της ενίσχυσης του αισθήματος της αξιοπρέπειας και αυτοεκτίμησης καθενός παιδιού που φοιτά στα σχολεία ειδικών αναγκών, ενημερώνοντας ότι μετά από οκτώ χρόνια, το υπουργείο προχωρά στην ίδρυση περίπου τετρακοσίων νέων τμημάτων ένταξης, «προκειμένου τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να μπορούν, με διαφοροποιημένη διδασκαλία, αλλά μέσα στο σχολείο με τα άλλα παιδιά, να φοιτούν, να μην δημιουργείται η εντύπωση γκέτο, τουλάχιστον στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση».
Στα μέτρα, που παρουσίασε ο κ. Φίλης για την ενίσχυση της Ειδικής Εκπαίδευσης εντάσσονται: Η ίδρυση νέων ΕΕΕΕΚ (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) και η αναμόρφωσή τους με εσωτερική διάρθρωση, ώστε να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, η επέκταση της Τάξης Μαθητείας και για τους μαθητές των Ειδικών ΕΠΑΛ, η σύσταση σχολικών συνεταιρισμών σε Ειδικά Σχολεία, καθώς επίσης και η λειτουργία ΣΕΚ και ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής.
«Θα βοηθηθούν οι σύλλογοι γονέων που επωμίζονται ένα μεγάλο βάρος για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες, να δημιουργήσουν Κοιν.Σ.Επ, δηλαδή συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ώστε να διαμορφωθούν όροι προστατευμένης εργασίας για τα παιδιά που τελειώνουν την τεχνική επαγγελματική ειδική αγωγή», πρόσθεσε ο υπουργός.