Φουντώνει η ναυμαχία για το πρόγραμμα των νέων κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού με τους Ολλανδούς να έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι τις τελευταίες μέρες δείχνοντας ότι θέλουν να πάρουν εκδίκηση από την Γαλλία για την ήττα τους στην «ναυμαχία» για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ, όπου επικράτησε η Belharra έναντι της ολλανδικής Sigma 11515.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο ολλανδικός ναυπηγικός όμιλος Damen τις προηγούμενες μέρες πρότεινε στην Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) την πανίσχυρη κορβέτα Sigma 10514 και μάλιστα σε πολύ καλή τιμή. Ειδικότερα οι Ολλανδοί κοστολογούν το κάθε πλοίο με πλήρη οπλισμό και εν συνεχεία υποστήριξη περίπου στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Επιπρόσθετα η Damen υποστηρίζει ότι μπορεί να παραδώσει την πρώτη κορβέτα το 2025, την δεύτερη το 2026 και την τρίτη το 2027.
Η Sigma 10514 έχει εκτόπισμα 2.365 τόνους, μήκος 105 μέτρα, ταχύτητα 28 κόμβων και αυτονομία 5.000 χλμ. Η ολλανδική κορβέτα θα είναι οπλισμένη σας αστακός έχοντας στο οπλοστάσιο της 8 αντιπλοικούς πυραύλους Exocet και 12 αντιαεροπορικούς Mica, πυροβόλο Οto Melara 76mm, διπλούς τορπιλοσωλήνες, Sonar τρόπιδος Kingklip και δυνατότητα μεταφοράς ελικοπτέρου 10 τόνων, ενώ ειναι εξοπλισμένη με το ισχυρό ραντάρ Τhales Smart-S MK2. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι αυτά που έχει η έκδοση της 10514 που κατασκευάζεται για το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας, αλλά πολύ πιθανόν η ελληνική έκδοση της 10514 να είναι λίγο μεγαλύτερη σε μήκος και εκτόπισμα και με μεγαλύτερο φόρτο όπλων.
Η δελεαστική ολλανδική πρόταση «θορύβησε» τους γάλλους της Group Naval, που έχουν προτείνει την κορβέτα Gowind, και επειδή όπως φαίνεται το πάθημα με τα υποβρύχια της Αυστραλίας έγινε μάθημα, προχώρησαν και αυτοί σε μείωση της τιμής τους πλησιάζοντας κατά πολύ τους Ολλανδούς. Όπως αποδείχθηκε και στο σήριαλ με τις φρεγάτες, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ εταιρειών, μόνο οφέλη μπορεί να έχει για το Πολεμικό Ναυτικό και αυτό φαίνεται να επιβεβαιώνεται και στην ναυμαχία των κορβετών.
Η Gowind έχει παρόμοια τεχνικά χαρακτηριστικά με την 10514 αλλά οι Γάλλοι ποντάρουν πολλά στην ομοιοτυπία που θα αποκτήσει ο ελληνικός στόλος, αν προτιμηθούν οι κορβέτες τους, καθώς τα πλοία έχουν πολλά κοινά συστήματα με τις φρεγάτες Belharra.
Στην κούρσα, αν και λίγο πιο πίσω, παραμένουν οι Ιταλοί της Fincantieri με τις κορβέτες κλάσης Doha. Η ιταλική κορβέτα είναι η ακριβότερη επιλογή με κόστος περίπου στα 600 εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο, αλλά με μήκος 107 μέτρα και εκτόπισμα 3.250 τόνους είναι και το μεγαλύτερο πλοία από τα άλλα δύο.
Φυσικά πολύ σημαντική παράμετρος αποτελεί η συμμετοχή του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου στην διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας μαζί με την ONEX του Πάνου Ξενοκώστα. Η κυβέρνηση από την μία θέλει πάση θυσία να προχωρήσει η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και από την άλλη οι ιταλοί ζητάνε το πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων κορβετών ως «προίκα».
Πάντως όπως τονίζουν πήγες από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το θέμα των κορβετών αν και έχει πολλά κοινά με το σήριαλ το φρεγατών δεν πρόκειται να τραβήξει τόσο πολύ και αναμένεται μέχρι τέλος του έτους να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο.