Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δ.Γρηγοριάδης: Υπογραφή συμβάσεως με το Ίδρυμα «Ίκαρος» για την παραχώρηση προς ανακατασκευή δύο ακόμα ιστορικών αεροσκαφών

 
Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δ.Γρηγοριάδης: Υπογραφή συμβάσεως με το Ίδρυμα «Ίκαρος» για την παραχώρηση προς ανακατασκευή δύο ακόμα ιστορικών αεροσκαφών

Ενημερώθηκε: 14/04/25 - 20:35

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Υπογραφή συμβάσεως για την παραχώρηση προς ανακατασκευή δύο ακόμα ιστορικών αεροσκαφών, ενός θρυλικού μεταφορικού αεροσκάφους C-47A Dakota και ενός διπλάνου τύπου De Havilland DH.82 Tiger Moth πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτέραρχου (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη, και εκπροσώπου του Ιδρύματος, με σκοπό την πλήρη ανακατασκευή τους και, εφόσον αυτό καταστεί τεχνικά εφικτό, την επαναφορά τους σε πλόιμη κατάσταση.

Οι απαιτούμενες εργασίες ανακατασκευής θα πραγματοποιηθούν:

• Για το C-47A, αρχικά στην Ελλάδα και στη συνέχεια σε εξειδικευμένο κέντρο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

• Για το De Havilland DH.82 Tiger Moth, εξολοκλήρου σε εξειδικευμένο κέντρο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Όλα τα έξοδα που σχετίζονται με την ανακατασκευή και την ενδεχόμενη επαναφορά των αεροσκαφών σε πλόιμη κατάσταση θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από το Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ», που αναλαμβάνει επίσης την πλήρη κάλυψη των εξόδων εκπαιδεύσεως 2 πιλότων και 2 τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας, στα εν λόγω αεροσκάφη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάρκεια της υπογραφείσης συμβάσεως ορίζεται σε 4 χρόνια, με αφετηρία την ημερομηνία υπογραφής του σχετικού πρωτοκόλλου παραδόσεως – παραλαβής για το κάθε αεροσκάφος. Η ανακατασκευή του κάθε αεροσκάφους εκτιμάται ότι διαρκέσει και θα ολοκληρωθεί εντός τριών ετών, ενώ κατά το τέταρτο έτος τα αεροσκάφη θα παραμείνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο για δοκιμαστικές πτήσεις και συμμετοχή σε αεροπορικές επιδείξεις, φέροντας τα εθνικά διακριτικά και χρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας, με μέριμνα και δαπάνες του Ιδρύματος.

Με τη λήξη της συμβάσεως, δηλαδή τον πέμπτο χρόνο ουσιαστικώς από της παραδόσεώς τους από την ΠΑ, θα επιστραφούν σε αυτήν χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για αυτήν.

«Η Πολεμική Αεροπορία εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες προς τον Πρόεδρο του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», κύριο Πίτερ Λιβανό, για τη σημαντική και ανιδιοτελή συνεισφορά του στην ανάδειξη και διατήρηση της αεροπορικής κληρονομιάς της χώρας μας» σημειώνεται από το ΓΕΑ.

Συμφώνως με πληροφορίες της ιστοσελίδος μας το μεταφορικό αεροσκάφος C-47 Dakota πρόκειται να είναι η έχουσα σειριακό αριθμό «49-2622» και το όνομα «Ποσειδών», όσο ήταν εν χρήσει στην τότε «Ελληνική Βασιλική Αεροπορία» (ΕΒΑ) και μετέπειτα στην Πολεμική Αεροπορία. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, όπως φαίνεται και από τον σειριακό αριθμό του, έχει κατασκευαστεί στις ΗΠΑ το 1949 και σήμερα βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της 113 Πτέρυγος Μάχης (113 ΠΜ) στη Θεσσαλονίκη, επί του οποίου το Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» έχει ξεκινήσει προκαταρκτικές εργασίες εδώ και δύο χρόνια περίπου με την άφιξη μηχανικών για επιθεώρηση από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και την τακτοποίηση των διαδικαστικών για την αποκατάσταση.

Σκοπός τώρα των υπευθύνων του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ» είναι να έλθουν από το Ηνωμένο Βασίλειο τέσσερις τεχνικοί ώστε να γίνει η μερική αποκατάσταση της Dakota σε πτητική κατάσταση, οι οποίοι και θα δουλέψουν επί εξάμηνο περίπου ώστε να το αποκαταστήσουν στην Ελλάδα σε τέτοιο βαθμό για να μπορέσει να κάνει μια και μοναδική πτήση «μεταφοράς» του μέχρι το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ακολούθως, όταν το αεροσκάφος αφιχθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο θα απαιτηθεί περίπου ένα έτος για να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του Ντακότα με τις εργασίες να γίνονται σε ένα ειδικό για τον τύπο εργοστάσιο στο φημισμένο, ιστορικό, βρετανικό αεροδρόμιο του Duxford, στο όποιο – ως γνωστόν – εδρεύει και το αεροπορικό τμήμα του φημισμένου Imperial War Museum.

Στα τέλη του 2024, ο Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ» κ. Δημήτριος Κόλιας, σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ ΜΠΕ, είχε – τότε – αποκαλύψει ότι έχει ληφθεί και μια ακόμη απόφαση για την ανακατασκευή και του ιστορικού εκπαιδευτικού αεροσκάφους De Havilland DH.82A Tiger Moth II της ΠΑ. «Είναι μια απόφαση που έχουμε πάρει πρόσφατα. Θέλουμε να αποκαταστήσουμε το Tiger Moth ταυτόχρονα με το Ντακότα 49-2622 «Ποσειδώνας» εάν είναι εφικτό. Το είδαμε, μας συγκίνησε, και είπαμε πως θα πρέπει να φτιάξουμε και αυτό το ιστορικό αεροπλάνο να πετά...», είχε δηλώσει τότε ο κ. Κόλιας.

Με τα δύο νέα, υπό ανακατασκευή αεροσκάφη C-47 Dakota και De Havilland DH.82A Tiger Moth II, σε συνδυασμό με τα ήδη υπάρχοντα και επιχειρούντα σε πλόιμη κατάσταση Spitfire MJ75 και το Harvard T-6 της ΠΑ, που όλα είναι φορείς μιας τεράστιας Αεροπορικής Ιστορίας πίσω τους, η ΠΑ θα έχει στη διάθεσή της ένα «Σμήνος Αεροπορικών Αεροσκαφών», οι πτήσεις του οποίου στην Ελλάδα και εκτός αυτής, μπορούν να προκαλέσουν κύμα θετικών αντιδράσεων υπέρ της ΠΑ, σχεδόν ίδιου επιπέδου με αυτό που προκαλεί η παρουσία και η δράση των σύγχρονων F-16V Viper και Rafale, αποτελώντας έτσι «Αεροπορικούς Πρεσβευτές» της χώρας μας και της ΠΑ, «όπου δει»!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ