Στην υποκρισία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που υμνούν τη δημόσια παιδεία αλλά ταυτόχρονα στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια στάθηκε ο Σταύρος Θεοδωράκης στην ομιλία του στη Βουλή κάνοντας λόγο για παραλογισμό. «Πολιτικοί που έχουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία να υμνούν μόνο τα δημόσια σχολεία και να πολεμούν τα ιδιωτικά. Πόσο υποκριτές πια!» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού κατηγόρησε στη συνέχεια όλα τα κόμματα, και όχι μόνο αυτά που κυβέρνησαν, για τη σημερινή εικόνα της παιδείας λέγοντας: «Τα σχολεία και ιδιαίτερα τα πανεπιστήμια ήταν πάντα στα χέρια των κομμάτων άρα η ευθύνη για το κατάντημα της παιδείας είναι διακομματική». Παράλληλα αναρωτήθηκε για ποια δημόσια εκπαίδευση μιλάμε και τόνισε: «Είμαστε υπερήφανοι που τα παιδιά μας παιδεύονται περισσότερο οι γονείς πληρώνουν περισσότερο για να έχουμε το χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη», και κατέληξε λέγοντας: «Η ζημιά που κάνουμε στην οικονομία μπορεί κάποτε να διορθωθεί. Η ζημιά που κάνουμε στην παιδεία δεν διορθώνεται με νόμους και υπουργικές αποφάσεις»
Ο Σταύρος Θεοδωράκης αναφερόμενος στο μάθημα των θρησκευτικών για το οποίο γίνεται τις τελευταίες μέρες πολύ συζήτηση ζήτησε από την ηγεσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας να επιδείξει τόλμη λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το σύγχρονο σχολείο δεν χρειάζεται περισσότερο θρησκευτικά από φυσική, βιολογία, πληροφορική. Στη συνέχεια δε προχώρησε και ένα βήμα παρακάτω λέγοντας: «Πρέπει να ανοίξουμε την συζήτηση για τον διαχωρισμό κράτους – εκκλησίας» καλώντας την εκκλησία να μην φοβηθεί το διάλογο. «Στην εκκλησία υπάρχουν αρκετοί ιεράρχες γήινοι και μετριοπαθείς με πρώτο τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο που δεν θα πρέπει να φοβηθούν αυτόν τον διάλογο» ανέφερε.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού στη συνέχεια αναφέρθηκε αναλυτικά σε θέματα παιδείας αναλύοντας τις θέσεις του Ποταμιού ανά κατηγορία.
Συγκεκριμένα:Σε ότι αφορά ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της παιδείας, την κομματοκρατία, τις κομματικές νεολαίες και τους κομματικούς καθηγητές ο Σταύρος Θεοδωράκης τόνισε ότι τα πανεπιστήμια αντιμετωπίζονται σαν πεδία κομματικής δράσης και σαν στρατώνες για την εύρεση μαχητών και χειροκροτητών. «Καταργήστε τις κομματικές νεολαίες μέσα στα πανεπιστήμια» ανέφερε χαρακτηριστικά και στη συνέχεια πρότεινε στις φοιτητικές εκλογές να μην ψηφίζονται κομματικές παρατάξεις αλλά να ψηφίζονται πρόσωπα, προσπάθειες και ιδέες. «Οι κομματικές φοιτητικές παρατάξεις εθίζουν τον φοιτητή από νωρίς σε πελατειακές πρακτικές και δοσοληψίες, γνωστές σε όλους μας, μαθαίνοντας στους νέους ότι μπορείς να προχωρήσεις με την κομματική γνωριμία κι όχι την αξία» ανέφερε κλείνοντας την τοποθέτηση του για το θέμα.
Για τα μη κρατικά πανεπιστήμια τόνισε ότι βρισκόμαστε στην χώρα του παραλόγου όπου ο Πρωθυπουργός αναγορεύεται επίτιμος διδάκτορας οικονομικών επιστημών στο Ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Σμύρνης και ο πρύτανης του ΑΠΘ διαδήλωνε εναντίον των μη κρατικών πανεπιστημίων και μετά έπαιρνε το αεροπλάνο και έφευγε για την Κύπρο όπου δίδασκε σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο. «Αυτός ο παραλογισμός λοιπόν πρέπει να τελειώσει. Μη κρατικά πανεπιστήμια ΤΩΡΑ. Αυτό πρέπει να είναι το σύνθημα μας» ανέφερε χαρακτηριστικά και στη συνέχεια επιτέθηκε στην Κυβέρνηση λέγοντας: «Μην νομίζετε ότι η άρνηση των μη κρατικών πανεπιστημίων είναι αριστερά. Σας πρόλαβε η Χούντα! Αυτοί πρώτοι διακήρυτταν ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα καταστρέψουν την παιδεία γιατί θα σταματήσει ο έλεγχος του κράτους στο περιεχόμενο της μάθησης».
Για τα συμβούλια των πανεπιστημίων ο επικεφαλής του Ποταμιού αναφέρθηκε σε συγκεκριμένους επιφανείς καθηγητές που επέστρεψαν στην Ελλάδα για να βοηθήσουν και στην ουσία εκδιώχθηκαν κακήν κακώς αφού αγνοήθηκαν επιδεικτικά από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και τις φοιτητικές παρατάξεις καθώς επιθυμούσαν αυτοί οι έγκριτοι επιστήμονες να έχουν διακοσμητικό ρόλο. «Και μόνο λοιπόν ότι είναι μπροστά τον κ. Πελεγρίνη -ο οποίος παρεμπιπτόντως θέλει να γράψει ξανά και την ιστορία του ολοκαυτώματος- τον εξολοθρευτή των Συμβουλίων δείχνει τις προθέσεις σας» είπε.
Για τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων πρότεινε όσα παιδιά έχουν γνώση της μαθησιακής διαδικασίας να ενταχθούν στα σχολεία της γειτονιάς τους, ενώ σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρξουν «Σχολεία του δρόμου», σχολεία μέσα στους καταυλισμούς για τα παιδιά που δεν έχουν σχολική εμπειρία και δεν μπορούν σε πρώτη φάση να πάνε στα σχολεία της γειτονιάς. «Δεν θέλουμε πέντε παιδιά από όλο τον καταυλισμό στα σχολεία. Θέλουμε και τα 100 παιδιά του καταυλισμού να έρθουν σε επαφή με τα γράμματα. Αυτή θα είναι η νίκη μας» ανέφερε.
Για τους παιδικούς σταθμούς ο επικεφαλής του Ποταμιού ανέφερε ότι ο καλύτερος και πιο οικονομικός τρόπος μείωσης της ανισότητας και αύξησης της ευημερίας είναι η επένδυση στην προσχολική ηλικία και εστίασε στην ανάγκη να εξασφαλιστεί η προσχολική παιδεία και τροφή για όλα τα παιδιά καθώς η προσχολική αγωγή καθορίζει τουλάχιστον το ένα τρίτο της επιτυχίας ή αποτυχίας του ανθρώπου. «50 εκατομμύρια θα έφταναν για να μη μείνει κανένα παιδί εκτός παιδικών σταθμών. Λίγο παραπάνω από ένα εκατομμύριο ανά υπουργείο. Αλλά και σήμερα και πάντα προτεραιότητα έχουν οι παντοειδείς υπουργικοί σύμβουλοι» τόνισε χαρακτηριστικά.
Για την επαγγελματική εκπαίδευση τόνισε ότι οι τεχνικές ειδικότητες και οι χειρωνακτικές εργασίες δεν είναι δεύτερη επιλογή και ανέφερε ότι χρειάζεται αναβάθμιση της με δυνατότητες πρακτικής άσκησης και διασύνδεση με την παραγωγή ώστε να πάψει να είναι το «αποπαίδι» της εκπαίδευσης, όπως συμβαίνει σε πολλές προηγμένες χώρες όπου πολλοί μαθητές επιλέγουν αυτή την εκπαιδευτική οδό.
Τέλος, για τις αποσπάσεις δασκάλων και καθηγητών, οι οποίες με βάση τα στοιχεία είναι πάνω από 1.000, τόνισε ότι Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως και οι ΑΝΕΛ δεν απάντησαν πόσοι εκπαιδευτικοί είναι αποσπασμένοι στο κόμμα και σε βουλευτές παρά το αίτημα του δικού τους Υπουργού κ. Φίλη και πρότεινε να επιστρέψουν οι καθηγητές στα σχολεία τους και να μπει όριο στις αποσπάσεις στα κόμματα, τους βουλευτές, τα υπουργεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και την εκκλησία.
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Σταύρος Θεοδωράκης ζήτησε να ενισχύσουμε τα θετικά παραδείγματα, όλους εκείνους που εμπνέουν τους μαθητές και έθεσε τον εξής στόχο: «Να διπλασιάσουμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία με προτεραιότητα στις φτωχότερες περιοχές. Να βάλουμε ως εθνικό στόχο να έχουμε 6 πανεπιστήμια στα 400 πρώτα του κόσμου και 2 στα 200 πρώτα» ενώ ολοκλήρωσε με τη φράση του Αδαμάντιου Κοραή, «Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».