Το Μονακό έχει αλλάξει όψη. Στους δρόμους του Πριγκιπάτου έχουν μπει κώνοι και ντάνες από ελαστικά προκειμένου να σταματήσουν χωρίς δυσάρεστα επακόλουθα κάποια έξοδο.
Όπως όλοι γνωρίζετε είναι δύσκολο να προσπεράσεις στο οπότε όλοι οι πρωτοπόροι θέλουν μια καλή επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές για να πάρουν την πόλ ποζίσιον.
Για να πετύχεις καλή απόδοση πρέπει να ξεκλειδώσεις την απόδοση της ultrasoft γόμας από τα ελεύθερα.
Οι ομάδες χρησιμοποιούν ακόμη μέγιστη κλίση στις αεροτομές για υψηλή κάθετη δύναμη ώστε να εξασφαλίσουν μηχανική πρόσφυση από τα ελαστικά.
Στον προηγούμενο αγώνα στην Ισπανία η φερε τις τρεις σκληρότερες γόμες της γκάμας της.
Στο Μονακό η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της σε μια τελείως διαφορετική διαδρομή.
Για το Μονακό επελέγησαν η μαλακή (soft), η πολύ μαλακή (supersoft) και η πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft) γόμα.
Η περίφημη διαδρομή είναι γνωστή για την χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα αλλά και τη χαμηλότερη θερμική καταπόνηση που απαντάται όλη τη χρονιά: Το πιο πιθανό σενάριο είναι να έχουμε μια αλλαγή ελαστικών στον αγώνα. Όμως είναι εξαιρετικά αβέβαιο το πως θα προσεγγίσουν από άποψη στρατηγικής οι ομάδες αυτόν τον απαιτητικό αγώνα που δε συγχωρεί λάθη.
Τι είναι νέο;
• Μερικές ομάδες θα παρουσιάσουν περισσότερες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις αλλά και συγκεκριμένα κομμάτια ειδικά για το Μονακό. Όμως η συνολική αεροδυναμική απόδοση δεν είναι πάντα ο καθοριστικός παράγοντας στο Πριγκιπάτο.
• Ο νικητής στο Μονακό (2009) Jenson Button επιστρέφει με τα χρώματα της McLaren στη Formula 1. Θα αγωνιστεί για πρώτη φορά φέτος αντικαθιστώντας τον Fernando Alonso, ο οποίος θα τρέξει στα Indy 500.
• Η παράδοση στο Μονακό είναι να γίνονται οι ελεύθερες δοκιμές την Πέμπτη – σήμερα δηλαδή- και να μην έχουμε δράση F1 αύριο Παρασκευή.
Πάντως στον αγώνα αυτό, που δεν είναι γρήγορος αφού γίνεται μέσα στους δρόμους του Πριγκιπάτου, θα έχουμε τη χαμηλότερη φθορά όλης της χρονιάς. Έχουμε ακόμη τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα της σεζόν αλλά και την πιο αργή στροφή: Το πέταλο του Fairmont.