Το παλαιό σήμα της Ολυμπιακής που βρίσκεται στην ανακαινισμένη πλατεία, στη συμβολή της Λ. Βουλιαγμένης με τη Μαρίνου Γερουλάνου, φωταγωγήθηκε ξανά και κλέβει όπως είναι φυσικό, τις εντυπώσεις.
Και ποιος δεν το θυμάται, τόσο από τις παλαιότερες, όσο και από τις νεότερες γενιές. Από το 1973 που κατασκευάστηκε αποτελούσε σημείο αναφοράς, είτε για όσους έκλειναν ραντεβού για να συναντηθούν στον δρόμο και να πάνε παρέα στον προορισμό τους, είτε για όσους έφταναν από τα βόρεια προάστια, αφού βλέποντάς τον καταλάβαιναν πως είχαν φτάσει στο Ελληνικό. Ακόμη όμως και για τους ξένους τουρίστες που έφταναν στο ανατολικό αεροδρόμιο, ήταν το σημάδι πως έμπαιναν στην Αθήνα.
Τα χρόνια όμως πέρασαν και σταδιακά τα φώτα στο σήμα της Ολυμπιακής έσβησαν και αυτό έμοιαζε με ένα από τα πολλά ερείπια που έμειναν πίσω στην περιοχή μετά τη μετακόμιση στα Σπάτα.
Τελικά όμως, σχεδόν 20 χρόνια μετά, πραγματοποιήθηκαν εργασίες συντήρησης και ανακατασκευής και από την Τετάρτη το σήμα της Ολυμπιακής άναψε και πάλι..
Άναψε και πάλι
Ο δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης είχε οργανώσει το βράδυ της Τετάρτης ειδική εκδήλωση για τη φωταγώγηση του σήματος. Την παράσταση έκλεψαν οι... πιλότοι και οι... αεροσυνοδοί με τις ρετρό στολές τους. Ο δήμαρχος Γιάννης Κωνσταντάτος, περιχαρής για το αποτέλεσμα, έβγαλε selfie στο σημείο και την ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.
Η ιστορία του θρυλικού σήματος
Το 1969, η Πολιτεία, αποφασίζει, μετά τη συνεχή αύξηση του τουρισμού, που παρουσιάζει η χώρα μας ως τουριστικός προορισμός, να επεκτείνει περαιτέρω το Αεροδρόμιο του Ελληνικού προς Ανατολάς. Έτσι, δημιουργήθηκε ο Ανατολικός Αερολιμένας, αναπόσπαστο τμήμα του Αεροδρομίου του Ελληνικού, με στόχο να εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, εγκαινιάζοντας το κτίριο Saarinen, όνομα που πήρε από τον σχεδιαστή, κατασκευαστή, αρχιτέκτονα.
Ο Δυτικός Αερολιμένας, εξυπηρετούσε αποκλειστικά το σύνολο των πτήσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας και μόνο.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, κατόπιν τούτου, εισηγήθηκε προς τα στελέχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, να δημιουργηθεί και να τοποθετηθεί σε καίριο σημείο (διασταύρωση Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Αλίμου), το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προκειμένου να προωθήσει την εταιρεία του και να διευρύνει το μερίδιό της στην αγορά, ως αερομεταφορέα.
Έτσι, το 1970, οι υπηρεσίες της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προχώρησαν στην πραγματοποίηση μελέτης, αναζήτηση χώρου και στη συνέχεια, σε διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή του σήματος.
Η εντολή δόθηκε από τον Κωνσταντίνο Κονιαλίδη, πρόεδρο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και έμπιστο στέλεχος του Αριστοτέλη Ωνάση, στον κατασκευαστή, κ. Βότση.
H κατασκευή της επιγραφής ξεκίνησε το 1973 και ολοκληρώθηκε μετά από λίγους μήνες, με την υποβοήθηση ξύλινης σκαλωσιάς και τη βοήθεια ειδικού γερανού, που χορηγήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία για την ανάρτηση της σιδηροκατασκευής (ιδιαίτερα μεγάλη κατασκευή για την εποχή εκείνη).
Χαρακτηριστικά θα πρέπει να αναφερθεί ότι πριν κατασκευαστεί το σήμα, έπρεπε να πάρει ειδική άδεια από το Υπουργείο Συντονισμού, καθώς τέτοιου είδους διαφημιστικές κατασκευές, (ύψος, ανάγλυφα γράμματα) δεν προβλεπόντουσαν από την τότε νομοθεσία.
Η σφαίρα είναι διαμέτρου 10 μέτρων ενώ το συνολικό ύψος της ανέρχεται στα 26 μέτρα. Το συνολικό βάρος της είναι 11,5 τόνοι. Ο πρώτος σχεδιασμός της απεικόνιζε αεροσκάφη, την ονομασία OLYMPIC AIRWAYS και ανέφερε τις πέντε ηπείρους, ότι είναι δηλαδή εταιρεία των πέντε ηπείρων.
Η όλη κατασκευή κόστισε 980.000 δραχμές, ποσό υπέρογκο, για την εποχή εκείνη.
Το 2003, το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, για 3η συνεχή φορά, δέχεται παρέμβαση και από OLYMPIC AIRWAYS γίνεται OLYMPIC AIRLINES.