Γεροβασίλη: Η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης θα υλοποιηθεί

 
Γεροβασίλη: Η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης θα υλοποιηθεί, γιατί χωρίς αυτή δεν μπορεί να υπάρξει ανασυγκρότηση

Ενημερώθηκε: 24/11/16 - 23:49

Με τη συζήτηση επί των άρθρων και την ψήφισή του, ολοκληρώνεται αύριο η εξέταση από την ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την κινητικότητα στον δημόσιο τομέα.

Απόψε, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου επί της αρχής, η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη, σημείωσε ότι ο δημόσιος τομέας που παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση ήταν εχθρικός στους πολίτες και στους υπαλλήλους. «Η κυβέρνηση πήρε την πολιτική απόφαση να θέσει ένα τέλος σε αυτό το άναρχο, αναξιοκρατικό και γραφειοκρατικό τοπίο. Και αυτό το κάνουμε, γιατί στρατηγικός μας στόχος είναι η οικονομική, παραγωγική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας. Χωρίς μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης, δεν μπορεί να υπάρξει και δεν θα υπάρξει ανασυγκρότηση της χώρας», τόνισε.

Απαντώντας στην αντιπολίτευση που υποστήριξε ότι η κινητικότητα δεν θα εφαρμοστεί, διότι δεν θα ετοιμαστούν τα οργανογράμματα των φορέων, τόνισε ότι «η μεταρρύθμιση αυτή θα υλοποιηθεί. Είναι το μεγάλο μας στοίχημα και θα το κερδίσουμε». Εκπρόσωποι κυρίως από τη ΝΔ, τη Χρυσή Αυγή και το Ποτάμι, ζήτησαν οι μεταθέσεις να είναι υποχρεωτικές, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα κενών λόγω απροθυμίας κάλυψής τους από υπαλλήλους.

«Εδώ η διαφορά μας δεν είναι απλώς ιδεολογική απέναντι στον αυταρχισμό της υποχρεωτικής κινητικότητας. Είναι και πρακτική, αφού η υποχρεωτική κινητικότητα είναι αποδεδειγμένα δυσλειτουργική. Με τον τρόπο αυτό ανθίζει το πελατειακό κράτος, και γεμίζουν τα υπουργικά γραφεία με αιτήματα εξαιρέσεων», απάντησε η υπουργός.

Η κα Γεροβασίλη διαβεβαίωσε επίσης, ότι δεν τίθεται θέμα κατάργησης του επιδόματος παραμεθορίου - ζήτημα που έθεσαν από πλευράς ΚΚΕ η Διαμάντω Μανωλάκου και ο Ιωάννης Δελής, επειδή βασικό κίνητρο για την υπηρέτηση σε παραμεθόριες και απομακρυσμένες περιοχές, είναι η βαθμολογική προαγωγή.

Ο εισηγητής της ΝΔ Γιώργος Γεωργαντάς, πρότεινε και τα επτά μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας να είναι από το ΑΣΕΠ, «αντί η πλειονότητα των μελών να ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από τον εκάστοτε υπουργό».
Να περιοριστεί μέτρο της συνυπηρέτησης στα παντρεμένα ανδρόγυνα και όχι στα συμβιούντα και στα ομόφυλα, ζήτησε ο ειδικός αγορητής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος.

Να περιοριστούν οι τρεις κύκλοι κινητικότητας ανά έτος σε έναν, πρότεινε ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, ο οποίος ζήτησε επίσης, εκτός από την ενδοϋπουργική να ισχύσει και η ενδοδημοτική κινητικότητα. Τονίστηκε επίσης ότι απουσιάζουν τα αντικειμενικά κριτήρια βάσει των οποίων θα αξιολογηθούν οι αιτήσεις για μετατάξεις. Ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού, Κωνσταντίνος Μπαργιώτας, σημείωσε μεταξύ άλλων, ότι το νομοσχέδιο δεν προβλέπει προσοντολόγιο και αντικειμενικά κριτήρια, βάσει των οποίων θα αξιολογηθούν οι αιτήσεις για μεταθέσεις.

Σχετικά Θέματα:

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα