Συνεχίζεται η εμπλοκή στην απομάκρυνση του δεξαμενοπλοίου M/V "SOUNION", παρουσία της φρεγάτας «ΨΑΡΑ» στην Ερυθρά Θάλασσα

 
Hh

Ενημερώθηκε: 04/09/24 - 22:32

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Συνεχίστηκε και σήμερα η εμπλοκή που παρουσιάστηκε στην επιχείρηση απομακρύνσεως του φλεγόμενου υπό ελληνική Σημαία δεξαμενοπλοίου M/V “SOUNION”, στην Ερυθρά Θάλασσα, παρουσία τόσο της φρεγάτας «ΨΑΡΑ», όσο και των άλλων πολεμικών σκαφών της ναυτικής επιχειρήσεως της Ευρωπαϊκής Ενώσεως (EUNAVFOR) “ASPIDES”, για την προστασία των θαλασσίων οδών επικοινωνίας στην στρατηγικής σημασίας αυτή περιοχή του κόσμου!

Απ’ότι έγινε γνωστό από ναυτικές πηγές οι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν αναλάβει την επιχείρηση ρυμουλκήσεως του δεξαμενοπλοίου απέστειλαν δύτες οι οποίοι εξέτασαν τα ύφαλα του σκάφους και εκτίμησαν ότι θα είναι επικίνδυνη η ρυμούλκηση στην κατάσταση που είναι σήμερα το σκάφος και με τις διάφορες εστίες πυρκαγιάς να εξακολουθούν να καίνε στο κατάστρωμά του. Στην περιοχή εξακολουθούν και βρίσκονται όλα τα σκάφη της επιχειρήσεως “ASPIDES” της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, που βρίσκονται εκεί για την παροχή προστασίας τόσο στα ρυμουλκά που βρίσκονται στην περιοχή όσο και του ίδιου του σκάφους που εξακολουθεί και βρίσκεται «επ’ αγκύρα», ακινητοποιημένο, στη θάλασσα σε απόσταση 72 ναυτικών μιλίων από τις ακτές της Ερυθράς Θαλάσσης.

Συμφώνως πάντα με ναυτικές πηγές, δύο είναι οι πιθανές ενέργειες στο εγγύς μέλλον: Πρώτο, η παραβολή ενός άλλου δεξαμενοπλοίου δίπλα στο M/V “SOUNION”, προκειμένου να αντλήσει από αυτό τους περίπου 150.000 τόνους πετρελαίου, που εξακολουθούν να βρίσκονται στα κήτη του. Η ενέργεια όμως αυτή από καθαρώς ναυτικής πλευράς ενέχει πολλούς κινδύνους, καθώς όπως μας ελέχθη σχετικώς «ουδείς εχέφρων καπετάνιος θα παραβάλει το σκάφος του δίπλα σε ένα φλεγόμενο τάνκερ για να αρχίσει να αντλεί το πετρέλαιο από αυτό».

Δεύτερο, η ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είναι ασφαλισμένο το τάνκερ και έχει την ευθύνη ενεργειών σε τέτοιες περιπτώσεις, το πιο πιθανό είναι να απευθυνθεί σε άλλες εταιρείες ρυμουλκών που να είναι πρόθυμες να ρυμουλκήσουν το δεξαμενόπλοιο. Να δούμε τι τελικώς θα γίνει γιατί αυτή τη στιγμή μπορεί το M/V “SOUNION” να μην έχει τουλάχιστον εμφανή διαρροή πετρελαίου αλλά είναι εν δυνάμει ένας πολύ μεγάλος κίνδυνος για μία – δυνητική – τεράστια οικολογική καταστροφή στην περιοχή καθώς ουδείς γνωρίζει τι μπορεί να γίνει αν οι εστίες φωτιάς που συνεχίζουν να καίνε στο κατάστρωμά του υπερθερμανθούν τόσο ώστε να αρχίσουν να «ανοίγουν» και να ξεκινήσουν – ο μη γένοιτο – οι διαρροές!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ