Mε εκδηλώσεις εντός και εκτός των ναών θα προωθήσουν τη διαφωνία τους για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών οι μητροπόλεις. Η πρώτη μαζική αντίδραση αναμένεται την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου όπου θα αναγνωστεί από άμβωνος η εγκύκλιος της Συνόδου, ενώ έχουν προγραμματιστεί και ειδικές ενημερωτικές εκδηλώσεις στις οποίες θα κληθούν να παρακολουθήσουν οι τοπικοί παράγοντες και οι βουλευτές.
'Ηδη στη Λάρισα η τοπική μητρόπολη και τα Χριστιανικά Σωματεία της πόλης , οργανώνει την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024, και ώρα επτά το απόγευμα, εκδήλωση στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγ. Αχιλλίου Λάρισας.
Στην εκδήλωση θα ομιλήσει ο Σεβ. Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, ο οποίος και αποδέχθηκε σχετική παράκληση των Χριστιανικών Σωματείων .
ΤΗ απόφαση της πρόσφατης Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος σχετικά με το νομοσχέδιο που θα φέρει προς ψήφιση στο Κοινοβούλιο η Ελληνική Κυβέρνηση για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και το δικαίωμα της τεκνοθεσίας κυριάρχησε στην πρώτη Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας του έτους 2024 που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024.
Ο Σεβασμιώτατος ενημέρωσε αναλυτικά το Σώμα των Ιερέων για την έκτακτη σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, καθώς και για τις αποφάσεις τις οποίες έλαβε σχετικά με το ανωτέρω θέμα.
Μετά από διεξοδική συζήτηση, κατά την οποία οι Ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεώς Καλαβρύτων και Αιγιαλείας εξέφρασαν τον έντονο προβληματισμό και την αγωνία τους για τις μεθοδεύσεις της Κυβερνήσεως που πλήττουν τον ιερό θεσμό της παραδοσιακής χριστιανικής οικογένειας, στέλνοντας παράλληλα ηχηρό μήνυμα κατά του επίμαχου νομοσχεδίου.
Την ίδια μέρα η μητρόπολη Αιγιαλείας ,με απόφαση των ιερέων διοργανώσει σε συνεργασία με τις χριστιανικές ενώσεις της περιοχής, τη ΓΕΧΑ Αιγίου, τη Χριστιανική Ένωση Αιγίου, τον Σύλλογο Πολυτέκνων και τον Σύλλογο Τριτέκνων Αιγίου και τους τοπικούς Φορείς, κεντρική εκδήλωση στον Δημοτικό Κινηματογράφο “ΑΠΟΛΛΩΝ” του Αιγίου.Στην εκδήλωση έχουν προσκληθεί να παραστούν οι Δήμαρχοι Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, οι Αχαιοί Βουλευτές, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και οι εκπρόσωποι των τοπικών πολιτικών οργανώσεων, προκειμένου, εάν το επιθυμούν, να τοποθετηθούν επί του θέματος.
Παράλληλα , οι ιερείς καλούν τους Αχαιούς Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου να αντισταθούν και να μην αποδεχθούν το προς ψήφιση νομοσχέδιο, καθώς αυτό πλήττει και καταλύει τη δομή της οικογένειας, της κοινωνίας και του έθνους μας, ενώ η ενδεχόμενη ψήφισή του τους τοποθετεί αυτομάτως απέναντι στον νόμο του Θεού, ήτοι το Ιερό Ευαγγέλιο, που αποτελεί τη διδασκαλία της Εκκλησίας ανά τους αιώνες.
Στο μεταξύ ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ σε συνέντευξη του στον ΣΚΑΪ αναφερόμενος στους βουλευτές τόνισε πως όσοι ψηφίσουν να μην ξαναέρθουν στην Εκκλησία. Ο κ.Σεραφείμ μιλώντας για το θέμα των ημερών ανέφρε οτι «δεν μπορείς να είσαι μέλος της Εκκλησίας και να είσαι ομοφυλόφιλος. Στην Εκκλησία δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι. Αν γνωρίζει κάποιος ότι υπάρχει να το καταθέσει αμέσως στην Ιερά Σύνοδο για να γίνουν τα προβλεπόμενα».
Σε ο,τι αφορά τη βάπτιση των παιδιών ξεκαθάρισε: «για τρεις λόγους δεν πρέπει να βαφτίζονται αυτά τα παιδιά. Πρώτον, διότι λείπει η πίστη. Δεν βαφτίζεσαι χωρίς πίστη. Αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να μορφώσουν το παιδί τους εν νουθεσία Χριστού. Δεύτερον, ο ιερεύες πρέπει να συμπράξει στην πράξη αυτή. Θα υποχρεωθώ με πλάγιο τρόπο να αναγνωρίσω τον γάμο των ομόφυλων; Τρίτον, από αγάπη η Εκκλησία δεν πρέπει να βαπτίσει αυτά τα παιδιά, για μην απενοχοποιήσει σε αυτά την αντίληψη ότι αυτό που κάνουν οι κηδεμόνες τους είναι κακό".
Από την πλευρά του ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος μιλώντας για το πώς μεγαλώνει ένα παιδί και την κρίση ταυτότητας που περνάει σε κάποια ηλικία, είπε: “Όταν το παιδί μπει στην εφηβεία του έχει αμφιβολίες. Ξέρουμε από όλες τις ψυχολογικές πλευρές ότι το παιδί σε ηλικία 3 ετών έχει κρίση ταυτότητας φύλου. Η διαμόρφωση φύλου γίνεται από τη στιγμή της σύλληψης. Στην ηλικία των 3 ετών όμως το παιδί αναρωτιέται γιατί έχει αυτή τη διαφορά ως προς το άλλο φύλο. Από εκείνη την ηλικία αρχίζει η ταυτότητα φύλου. Στη συνέχεια αναπτύσσεται η δυσφορία του γιατί είναι κορίτσι, γιατί είναι αγόρι. Το λένε (τα παιδιά αυτής της ηλικίας) από την πλευρά του γιατί να ζω στην κοινωνία ως γυναίκα ή αντίστοιχα ως άνδρα. Αυτό θα εντείνεται όταν το παιδί μεγαλώνει με ομοφυλόφιλους. Εμείς παίρνουμε το μέρος του παιδιού. Υπάρχουν μελέτες, αναλύσεις που μιλάνε για το συμφέρον του παιδιού”.