Ως μία «κίνηση ματ» μπορεί να χαρακτηριστεί η σημερινή ανακοίνωση από τον ίδιο τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης κ. Νίκου Δένδια της υπογραφής της «Επιστολής Προθέσεως» (Letter of Intent) περί «Επέκτασης του Δικτύου Αγωγών Καυσίμων ΝΑΤΟ προς την Ανατολική Πτέρυγα της Συμμαχίας» από τον ίδιο και τους ομολόγους του της Βουλγαρίας, κ. Todor Tagarev και την ΥΦΕΘΑ της Ρουμανίας, κα Simona Cojocaru.
Αυτό γιατί με τη συγκεκριμένη ενέργεια επεκτείνεται προς βορρά, στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, χώρες σύμμαχες στο ΝΑΤΟ και εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο υπάρχων στη χώρα μας ήδη από δεκαετίες λεγόμενος «Αγωγός Καυσίμων της Πολεμικής Αεροπορίας», που ξεκινά από την Ελευσίνα και κυρίως τα Αντίκυρα Βοιωτίας και φτάνει ως το Χαλκερό Καβάλας, εφοδιάζοντας στο δρόμο του όλα τα στρατιωτικά αεροδρόμια της χώρας μας. Οι ονομασίες αυτές είναι γνωστές σε όλους τους συμμάχους, καθώς η κατασκευή του αγωγού αυτού χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο ποσοστό της από το ΝΑΤΟ, ενώ παρόμοιοι αγωγοί υπάρχουν σε όλες τις ευρωπαϊκές τουλάχιστον κράτη – μέλη της Συμμαχίας!
Τώρα με την προαναφερθείσα συμφωνία ο αγωγός αυτός επεκτείνεται από την Καβάλα μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από εκεί μέχρι τα βόρεια του Έβρου, για να εισέλθει στη συνέχεια στη Βουλγαρία και από εκεί να συνεχίσει για την Ρουμανία!
Συμφώνως με πηγές του ΥΠΕΘΑ, η υπογραφείσα συμφωνία «Πρόκειται για πρωτοβουλία με την οποία εξυπηρετούνται τα ελληνικά συμφέροντα, καθώς προωθείται η χρήση υποδομών στην Ελληνική Επικράτεια και η διασύνδεσή τους με Βουλγαρία και Ρουμανία». Και προστίθεται: «Η επέκταση του Ελληνικού συστήματος αγωγών και η διασύνδεσή του με τις δύο έτερες χώρες στην Ανατολική Πτέρυγα του ΝΑΤΟ στέλνει μήνυμα ισχυρής πολιτικής βούλησης για συνεργασία 3 χωρών σε πλαίσιο ΝΑΤΟ».
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον τρόπο αυτό θα ενισχύεται με συνεχή ροή αεροπορικού καυσίμου η υπό συγκρότηση λειτουργία του «Διεθνούς Κέντρου Εκπαιδεύσεως F-16» στη Ρουμανία, όπου θα εκπαιδεύονται στη αρχική και επιχειρησιακή εκπαίδευση του προαναφερθέντος τύπου μαχητικού οι Ουκρανοί πιλότοι, επί αεροσκαφών που ήδη κάποιες χώρες έχουν προσφερθεί να συνεισφέρουν. Συμφώνως με τις ως τώρα πληροφορίες στο Κέντρο αυτό η Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα η ΠΑ, ΔΕΝ πρόκειται να δώσει μαχητικά αεροσκάφη, αλλά μόνο μικρό αριθμό (2 ή 3) έμπειρων πιλότων ως εκπαιδευτών.
Τώρα με αυτήν την επέκταση του «Αγωγού Καυσίμων» από την Καβάλα προς τα ανατολικά και εν συνεχεία προς τα βόρεια, η Ελλάδα συνεισφέρει με ακόμα πιο σημαντικό τρόπο τόσο σε καθαρώς συμμαχικό επίπεδο, όσο και κυρίως αυτό, και σε εθνικό.
Αυτό άλλωστε τονίζεται και από τις ίδιες πηγές του ΥΠΕΘΑ, όταν σημειώνουν: «Η εν λόγω πρωτοβουλία συμβάλλει στην κατεύθυνση ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμων στην Ανατολική Πτέρυγα του ΝΑΤΟ και η όδευση της επέκτασης του δικτύου των αγωγών εντός της ελληνικής επικράτειας (Χαλκερό - Αλεξανδρούπολη) και η διασύνδεσή του θα ενισχύσει το ελληνικό αποτύπωμα στον τομέα της Αποτροπής και Άμυνας της Συμμαχίας».
Σωστό αυτό, ενώ επιπλέον, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, «παρακάμπτεται» και ο παράγων Τουρκία, αφού δεν θα ήταν μία σώφρων ενέργεια να γίνεται ο ανεφοδιασμός μέσω Ευξείνου Πόντου, και σε ύδατα δίπλα στη μαχόμενη Ουκρανία, που τελούν υπό τον έλεγχο ή την απειλή ελέγχου από τη Ρωσία.