«Η λάντζα κάθεται στον βυθό, σα να ταξιδεύει. Λείπουν η γέφυρα, τα σκέπαστρα και τα καθίσματα. Πρόλαβα να δω ένα τσάκισμα στη δεξιά πλευρά, από τη μέση και πρύμνα» είχε δηλώσει στην «Κ» ο επαγγελματίας δύτης Νεκτάριος Μαλτέζος, δύο ημέρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα της 16ης Αυγούστου στην Αίγινα από τη σύγκρουση ταχύπλοου με τουριστικό σκάφος.
Ηταν ο πρώτος τότε που είχε καταδυθεί, λίγες ώρες μετά τη βύθιση, για να σημάνει τη θέση του ναυαγίου. Εκτοτε ακολούθησαν καταδύσεις και άλλων ειδικών και έρευνες στην περιοχή.
Σήμερα η «Κ» παρουσιάζει για πρώτη φορά οπτικό υλικό από το βυθισμένο σκαρί του «Αντωνία». Στις εικόνες, που βρίσκονται στη διάθεση των Αρχών, φαίνονται καθαρά τα σημάδια της σύγκρουσης.
Το τουριστικό σκάφος εμφανίζει ένα μεγάλο τσάκισμα στη μέση της δεξιάς πλευράς του, εκεί όπου το εμβόλισε το «Ντουέντε» και στη συνέχεια πέρασε από πάνω του.
Λιγότερα από οκτώ καθίσματα –παραμορφωμένα από το δυστύχημα– έχουν παραμείνει στη θέση τους, ενώ άλλα διαλύθηκαν ολοσχερώς. Πουθενά δεν διακρίνεται η θέση του καπετάνιου. Η γέφυρα σε πολλά σημεία έχει καταστραφεί και είναι πλέον ορατή η μηχανή του σκάφους.
Τέσσερις άνθρωποι που επέβαιναν στο «» σκοτώθηκαν, μεταξύ των οποίων ένα κορίτσι 5 ετών με τον πατέρα του, καθώς και ο καπετάνιος του τουριστικού σκάφους. Κάποιοι εκ των διασωθέντων νοσηλεύθηκαν με βαριά τραύματα σε , όπως μία 29χρονη με μερικό ακρωτηριασμό αριστερής κνήμης που χειρουργήθηκε στο .
Δύο μήνες μετά, το «Αντωνία» παραμένει βυθισμένο σε βάθος 31,5 μέτρων, στο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Πέρδικας Αίγινας και νήσου Μονής. Σύμφωνα με τη, το ναυάγιο βρίσκεται σε «ορθή θέση με την τρόπιδά του προς τα κάτω και τα καταστρώματά του προς την επιφάνεια της (όπως δηλαδή όταν πλέει κανονικά)».
Ακόμη, όπως είχε αναφέρει ο δύτης που εντόπισε πρώτος το ναυάγιο και όπως φαίνεται και στο μεταγενέστερο οπτικό υλικό που έχει στη διάθεσή της η «Κ», «η θέση του χειριστή περί το κέντρο του σκάφους παρατηρήθηκε να έχει δεχθεί χτύπημα, ενώ η ρόδα του τιμονιού παρατηρήθηκε στρεβλωμένη εκτός συνήθους θέσεως».
Αμέσως μετά το η θέση του σημάνθηκε με σημαντήρα στην επιφάνεια της θάλασσας (σωσίβιο, κουλούρα), ο οποίος προσδέθηκε σε σταθερό σημείο του ναυαγίου με λεπτό σκοινί.
Πηγή: