Δεν αποκλείει συνάντησή του με τον Τούρκο ομόλογό του Χαλουσί Ακάρ ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, θέτοντας όμως κάποιες «προϋποθέσεις» που θα πρέπει να ισχύουν για να γίνει αυτό, ενώ ζήτησε περισσότερο επαγγελματισμό από όλους στο Δημόσιο, αναφερόμενος στην τραγωδία των Τεμπών και στα όσα σχετικά έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις μέρες που ακολούθησαν!
Αυτά – και πολλά άλλα – τόνισε ο ΥΕΘΑ Ν.Παναγιωτόπουλος, μιλώντας σήμερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100,3 (Άρη Πορτοσάλτε), ενώ επισήμανε επίσης ότι επί της σημερινής κυβέρνησης υπογράφτηκαν οι συμφωνίες «Εν συνεχεία υποστήριξης» (Follow-On-Support/FOS) των μεταφορικών αεροσκαφών C-130 και C-27 της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), που δεν υπήρχαν πιο πριν, ότι αναμένεται η αμερικανική “Letter of Acceptance” (LOA) για τα F-35, καθώς και ότι σήμερα προσγειώθηκε στην Τανάγρα και το 12ο μαχητικό Rafale!
Ανά θεματική ενότητα ο ΥΕΘΑ Ν.Παναγιωτόπουλος τόνισε τα εξής:
Για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τον αντίκτυπό του στην κοινωνία της πατρίδας μας.
«Ως ένα σημείο είναι λογικό ένα τραγικό δυστύχημα, πολλοί νεκροί, πολλοί νέοι άνθρωποι ανάμεσά τους, διεγείρει ακόμα περισσότερο το θυμικό, δημιουργεί συναισθήματα, ενδεχομένως και μία πολύ αρνητική προδιάθεση προς ο,τιδήποτε.
Εκτιμώ ότι όσο περνάει ο καιρός η κοινωνία θα μπορέσει να κάνει μία αποτίμηση αυτού του δυστυχήματος με όρους μεγαλύτερης νηφαλιότητας, παρά το γεγονός και αυτό είναι, θα έλεγα, δυστυχές ότι υπάρχουν δυνάμεις που προφανώς προσπαθούν να προβούν σε πολιτική εκμετάλλευσή του. Εγώ θα συνιστούσα να δούμε τα πορίσματα των ειδικών».
«Όλη αυτή η υπόθεση είναι ένα κράμα ατομικής ευθύνης και των γνωστών παθογενειών το συστήματος. Αν θέλουμε όμως να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας πρώτα, δεν θα πρέπει να προσάπτουμε τα πάντα, όλα τα κακά από γενέσεως του Ελληνικού Κράτους σε κάποιο απροσδιόριστο «σάπιο σύστημα», αλλά να δούμε τι ακριβώς έγινε και πώς επιμερίζεται η ευθύνη σε όλους που εμπλέκονται. Θα πρέπει να είμαστε και αντικειμενικοί στη κριτική μας».
«Άμα θέλουμε αυτή η χώρα να πάει μπροστά, πρέπει όλοι, όλοι, από τον πρωθυπουργό μέχρι τον απλό πολίτη να λειτουργούμε με λίγο περισσότερο επαγγελματικό στα πόστα μας επάνω κάθε μέρα και διαρκώς, χωρίς διαλείμματα. Αν ο καθένας λειτουργήσει ως επαγγελματίας στη δουλειά του, ιδίως τις ώρες που πρέπει να είναι η προσοχή του τεταμένη, όταν δηλαδή πρέπει να κατευθυνθούν δύο συρμοί σε μία συγκεκριμένη κατεύθυνση, νομίζω ότι όλα θα πάνε καλύτερα».
Για τη δημοσκοπική μείωση που εμφανίζει η κυβέρνηση
«Χρέος μας είναι να βγούμε και να εξηγήσουμε στον κόσμο τι κάναμε όλα αυτά τα χρόνια, κάτω από ποιες συνθήκες, από ποιες μεγάλες δυσκολίες κληθήκαμε να λειτουργήσουμε. Πρέπει να μιλάμε και για το μέλλον και για το πού πρέπει να πάει αυτή η χώρα και ποιες θα είναι οι συνθήκες δυσκολίας όσο προχωράμε προς το μέλλον και τελικά - και αυτό είναι το διακύβευμα κάθε εκλογικής αναμέτρησης - ποιος εν όψει αυτών των δεδομένων θα πρέπει να αναλάβει το τιμόνι της διακυβέρνησης της χώρας στις επόμενες εκλογές».
Για τα εξοπλιστικά προγράμματα
---Για τα F-35, αναμένεται η απάντηση (LOA) από πλευράς της αμερικανικής κυβέρνησης
---Σήμερα προσγειώθηκε άλλο ένα μαχητικό αεροσκάφος Rafale στην Τανάγρα.
---«Χρειαζόμαστε λίγο ακόμα καιρό όσον αφορά στις κορβέτες γιατί έρχονται συνεχώς βελτιωμένες προτάσεις από τους υποψηφίους Γαλλία και Ιταλία.
---Προχωρά η αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16, περιμένουμε μερικές εκατοντάδες τεθωρακισμένα οχήματα από τα αποθέματα των Αμερικανών που θα πάνε στα νησιά.
---Στις αρχές του 2024 αναμένονται τα πρώτα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα τύπου «Romeo» για το Πολεμικό Ναυτικό.
---«Οι ανάγκες είναι πολλές και στον αέρα και στη θάλασσα και στο έδαφος, αλλά αν έχεις σχέδιο με προτεραιότητες και κοστολόγηση νομίζω το φέρεις εις πέρας. Πάντα υπάρχουν περισσότερα που μπορούσες να κάνεις, αλλά πάντα οφείλεις να προβάλλεις και αυτά που έκανες, υπό τις δυσκολίες κάτω από τις οποίες λειτούργησες. Και έπεται συνέχεια...».
Για τα μεταφορικά αεροσκάφη C-130 και C-27 και τις διαθέσιμότητές τους
---Είναι διαθέσιμα δύο αεροσκάφη για κάθε τύπο.
---«Είναι ένα πρόβλημα το οποίο προσπαθούμε με κάθε τρόπο να επιλύσουμε, αλλά δεν είναι απλή η επίλυσή του», αποδίδοντας το πρόβλημα στη μη ύπαρξη συμφωνιών FOS, «οι οποίες ψηφίσθηκαν από την παρούσα βουλή με πρωτοβουλία της σημερινής κυβέρνησης», όπως επισήμανε με έμφαση.
---Επισήμανε επίσης ότι το πρόβλημα των διαθεσιμοτήτων οφείλεται και στην «υπέρχρηση αυτών των μεγάλων αεροπλάνων για οποιουδήποτε τύπου μεταφορικό έργο», αλλά και στις πολλές χρονικές καθυστερήσεις στην εργοστασιακού επιπέδου συντήρησή του (των C-130) στις εγκαταστάσεις στην ΕΑΒ στο Σχηματάρι.
---Εντός του 2024 βάσει του προγραμματισμού θα παραληφθούν άλλα τρία C-130. Ένα από την NSPA του ΝΑΤΟ που είναι στην Πορτογαλία, ένα από την ΕΑΒ και ένα από τις υποδομές της Πολεμικής Αεροπορίας με τη συνδρομή της ΕΑΒ. Επίσης έχει ανατεθεί σε μια εταιρία του Ισραήλ για να συντηρήσει τρία ακόμα από αυτά τα αεροσκάφη, κάτι που έχει περάσει και από τη Βουλή.
---Για τα C-27 σημείωσε ότι «έρχεται το τρίτο μέχρι το τέλος του χρόνου και αρχές του χρόνου και το τέταρτο από τα συνολικά 8 που διαθέτουμε».
Για τα ελληνοτουρκικά
---«Ασφαλώς και υπάρχει μία αλλαγή συμπεριφοράς, δεν ξέρω αν θα είναι μόνιμη και σταθερή, διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις. Έχει σαφώς μειωθεί η ένταση. Θεωρώ όμως ότι είναι απολύτως λογικό μετά το κακό που βρήκε τους γείτονες με το σεισμό και την τεράστια καταστροφή που έγινε εκεί πέρα. Σε μία εποχή που και η Τουρκική οικονομία δεν είναι στα καλύτερά της. Σε προεκλογική περίοδο κιόλας».
---«Θέλουμε να διατηρούμε το διάλογο, αλλά παράλληλα δεν συζητάμε οποιαδήποτε υπονόμευση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Στρατηγικά θα πρέπει να επιδιώκουμε και την συνεννόηση με τους γείτονες, αλλά συγχρόνως και ταυτοχρόνως, τη διασφάλιση των εθνικών μας δικαίων και την υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, άρα για να επιτευχθεί αυτό το τελευταίο την συνέχιση της προσπάθειας ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων».
---«Η πρόσκληση έχει επικοινωνηθεί, τουλάχιστον από την τουρκική πλευρά. Τώρα όντως όσο πηγαίνουμε πιο βαθιά στις προεκλογικές περιόδους του καθενός, της κάθε χώρας, τα περιθώρια θα είναι πιο στενά, αλλά δεν θα απέκλεια μία συνάντηση με τον Ακάρ και αν έπρεπε να βάλω στοίχημα γι’ αυτό το πιθανότερο είναι να συμβεί αυτό στην Τουρκία στα σεισμόπληκτα, έτσι; Γιατί ξέρω ότι εκεί είναι συνέχεια». Σε ερώτηση εάν θα πήγαινε να τον συναντήσει, απάντησε «δεν θα το απέκλεια αυτό, θα το δω».
Για το νέο μισθολόγιο και τα μέτρα τόνωσης των οικονομικών του προσωπικού.
---«Το νέο μισθολόγιο θα πρέπει να υλοποιηθεί σε σχέση με τη συνολική οικονομική δυνατότητα της χώρας, τον προγραμματισμό, τους δημοσιονομικούς περιορισμούς και εντέλει σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών που έχει τα λεφτά, πώς να το κάνουμε. Το νέο μισθολόγιο θα είναι κάποια επανάσταση».
---«Από τη διάταξη για τη θέσπιση του επιδόματος αποστολών και ειδικών αποστολών που αφορά σε στελέχη και των τριών Κλάδων, οι κυρίως ωφελημένοι θα είναι τα πληρώματα του Πολεμικού Ναυτικού που είναι όμως σε αποστολή, που πλέουν, που δεν βρίσκονται στην ξηρά ή στον Ναύσταθμο, αλλά εκτελούν αποστολές. Αυτό ήταν και το πνεύμα αυτής της Διάταξης που επεξεργαστήκαμε, αλλά αφορά και σε πληρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας που είναι έξω και επιχειρούν (κάθε μέρα αναχαιτίσεις όποτε γίνουν παραβιάσεις) και σε στελέχη του Στρατού Ξηράς».
---«Έχουν υλοποιηθεί κάποιες απαλλαγές ειδικών επιδομάτων».
«Ιχνηλάτης»