Την εκτίμηση πως «αν ίσχυε ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019 και το 2020 στον ΟΣΕ», το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν, εξέφρασε ο πρώην υπουργός μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Εκφράζοντας αρχικά την οδύνη του για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και σημειώνοντας πως «δεν είναι οι στιγμές για να κάνει κανείς προπαγάνδα», ο κ. Σπίρτζης -ερωτηθείς σχετικά, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ- είπε πως «θα παρουσιάσουμε όλα τα στοιχεία και αν εμείς έχουμε μερίδιο ευθύνης θα το πούμε». Ωστόσο, συμπλήρωσε πως «το όλοι φταίνε δεν ισχύει. Πιστεύω ότι δεν φταίμε. Εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει».
Ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε ότι «είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε σύγκρουση. Πότε στην Ελλάδα έχει γίνει αυτό; Μέχρι το 2018 είχαμε μονή και δεν είχε γίνει σύγκρουση. Είχαν γίνει άλλα δυστυχήματα, αλλά είναι δυνατόν σε διπλή να γίνει μετωπική;»
.«Εμείς σταματήσαμε το τραμ»
Ερωτηθείς τι άλλαξε και φτάσαμε στην τραγωδία στα Τέμπη, απάντησε ότι «αποδομήθηκε, κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα 4 χρόνια. Γιατί; Γιατί συνεχίστηκε μια άλλη λογική στη στελέχωση του οργανισμού». Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως όταν «είσαι υπουργός και σου λένε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας, σταματάς, αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις την ασφαλή λειτουργία» επικαλούμενος δική του απόφαση να σταματήσει η λειτουργία των τραμ.
Για τα συστήματα ασφαλείας τόνισε πως «επί δικής μας διακυβέρνησης υπήρχαν δύο συστήματα και αυτό το απέκρυψε ο κ. Γεραπετρίτης. Υπήρξε η πυρκαγιά το 2019 και δεν το έφτιαξε κανείς. 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις κάνανε και δεν έφτιαξαν το κέντρο που κάηκε».
Ευθύνες στην κυβέρνηση επέρριψε και για τη στελέχωση του Οργανισμού. «Έπρεπε να υπάρχει προσωπικό, έπρεπε να υπάρχει συντήρηση, που δεν υπήρχε. Επί των ημερών μας ο ΟΣΕ είχε 1.200 άτομα μόνιμο προσωπικό» είπε και σημείωσε: «Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές. Είναι προσωποποιημένες». Ζήτησε,δε, από τον κ. Μητσοτάκη «να στείλει άλλη μια επιστολή στον κ. Ντογιάκο και να διερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο στον σιδηρόδρομο».
Ανέφερε ακόμα ότι τον Σεπτέμβριο του 2018 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% του συστήματος, ενώ συμπλήρωσε πως το έργο που θα εγκαινίαζε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, μια ημέρα μετά το δυστύχημα ήταν ολοκληρωμένο κατά 95%. Τέλος, σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων αν απέφευγε να εμφανιστεί τις τελευταίες ημέρες είπε πως δεν «είχε κανέναν λόγο να κρυφτεί» και πως όποιος δημοσιογράφος τον αναζήτησε μίλησε μαζί του.
Οικονόμου για δηλώσεις Σπίρτζη: Μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων
Σε δήλωσή του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου ανέφερε ότι «ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: “Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς”.
«Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε “ρολόι” επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η κυβέρνηση της Ν.Δ.» πρόσθεσε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Κάλεσε επίσης τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ´ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση.
Η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου:
«Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ξεκάθαρα την ευθύνη που της αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια Υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: “Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς”. Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν.
Ο κ. Σπίρτζης και η κυβέρνηση που υπηρέτησε δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, ώστε να αναβαθμιστεί η ασφάλεια. Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε “ρολόι” επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η κυβέρνηση της Ν.Δ.
Την ώρα αυτή, η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη. Δεν είναι αυτό που απαιτεί η περίσταση και η κοινωνία. Ένα πράγμα όμως είναι η στάση ευθύνης και η αναζήτηση της αλήθειας και ένα άλλο τα ψέματα και ο φαρισαϊσμός. Για αυτό καλούμε τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ´ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Καμιά συγκάλυψη. Οι πολίτες απαιτούν ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών κι όχι ψέματα και υπεκφυγές».