Το εγκληματικό ανθρώπινο λάθος, που προκάλεσε την πρωτοφανή, για τη χώρα μας, σιδηροδρομική τραγωδία αποκαλύπτει ο διάλογος του σταθμάρχη Λάρισας και των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Intercity 62, που έφερε στη δημοσιότητα το «Πρώτο θέμα».
Ο σταθμάρχης, στον ηχογραφημένο διάλογο, δίνει εντολή η μία από τις δύο μοιραίες αμαξοστοιχίες, στην επιβατική, να μπει στην παρακαμπτήρια γραμμή, στην οποία όμως ήδη εκινείτο η εμπορική αμαξοστοιχία και να συνεχίσει το δρομολόγιο της.
Οι μηχανοδηγοί ακολούθησαν τις εντολές του σταθμάρχη, παρά το γεγονός ότι έβλεπαν το κόκκινο σηματοδότη και αυτό γιατί -σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές- οι οδηγοί εμπιστεύονται τους σταθμάρχες και φαίνεται να είναι μια διαδικασία όχι ασυνήθιστη!
Αυτό είναι το ηχητικό ντοκουμέντο της συνομιλίας του σταθμάρχη με τους μηχανοδηγούς του Intercity 62:
Μηχανοδηγός: - Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: - Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: -Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: -Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: -Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: -Καλή συνέχεια.
Νωρίτερα είχε προηγηθεί ο αποκαλυπτικός διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, για το τι συνέβη τελικά:
Κλειδούχος: -Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: -Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Κλειδούχος: -Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Ο παραπάνω διάλογος αποκαλύπτει τις αιτίες της τραγωδίες: Ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη αν έπρεπε να γυρίσει το κλειδί στην ευθεία -οπότε το τρένο θα συνέχιζε στην κανονική γραμμή, χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο, ο σταθμάρχης του είπε ότι επρόκειτο να χρησιμοποιήσει τη διαγώνιο ένα τοπικό τρένο, όπως και συνέβη. Όμως, στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, οπότε το Intercity μπήκε στο «αντίθετο ρεύμα».
ΠΗΓΗ: Πρώτο Θέμα