Από το τραγικό δυστύχημα με το τουριστικό λεωφορείο με Έλληνες επιβαίνοντες σημειώθηκε χτες στο κέντρο του Βουκουρεστίου, έχασε τη ζωή του ένας άνδρας ηλικίας περίπου 50 ετών -τα στοιχεία του οποίου δεν έχουν ανακοινωθεί- και μια 30χρονη γυναίκα νοσηλεύεται διασωληνωμένη, ενώ έχουν τραυματιστεί άλλοι 23 επιβάτες του λεωφορείου.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι τραυματίες έχουν μεταφερθεί σε τέσσερα διαφορετικά νοσοκομεία της ρουμανικής πρωτεύουσας, ενώ όσοι ήταν καλά μετέβησαν στο ξενοδοχείο.
Οι ρουμανικές αρχές προσπαθούν να ρίξουν φως στα αίτια του δυστυχήματος. Ακόμα δεν έχει εξακριβωθεί πώς χτύπησε το λεωφορείο (προσέκρουσε σε φράγμα περιορισμού ύψους στην πρωτεύουσα της Ρουμανίας). Οι πληροφορίες για τα αίτια του δυστύχηματος. Από τις πρώτες πληροφορίες φαίνεται ότι το λεωφορείο παραβίασε το όριο ύψους δρόμου στο κέντρο της ρουμανικής πρωτεύουσας και προσέκρουσε σε μεταλλική δοκό για τη σήμανση. Σύμφωνα με ρουμανικά ΜΜΕ έχουν γίνει και άλλα 3-4 ατυχήματα στο συγκεκριμένο σημείο.
Το ερώτημα είναι έπρεπε να ακολουθήσει το λεωφορείο τη συγκεκριμένη διαδρομή, η οποία απαιτούσε διέλευση από το τούνελ το οποίο έχει περιορισμό ύψους; Όπως είπε στην «Καθημερινή» ο επίτιμος πρόξενος της Κωνστάντζας, Θεόδωρο Σκανδαλίδη, ο οποίος δήλωσε ότι ακόμα δεν έχει εξακριβωθεί πώς χτύπησε το λεωφορείο: «Έχει ένα σίδερο πριν μπουν μέσα στις γέφυρες για να τσεκάρουν το ύψος των αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο είχε ύψος 3.60, και δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς χτύπησε γιατί επιτρέπεται αυτό το ύψος. Ο νομάρχης είπε ότι φταίει πως υπήρχε ένα air-condition στην οροφή. Ακόμα προσπαθούν να εξακριβώσουν τι έγινε».
Σημαντική είναι η κατάθεση του οδηγού, αλλοδαπός υπήκοος, ο οποίος ωστόσο βρισκόταν σε κατάσταση σοκ και δεν μίλησε επίσημα στους αστυνομικούς που ερευνούν την υπόθεση. Ο οδηγός έκανε αλκοτέστ και το αποτέλεσμα ήταν αρνητικό. Ωστόσο λίγη ώρα μετά το ατύχημα φέρεται να είπε στους αστυνομικούς που έσπευσαν στο σημείο ότι κατευθυνόταν προς το Παλάτι του Κοινοβουλίου και το Google Maps πρότεινε τη διαδρομή μέσω του υπόγειου περάσματος Unirii.
Αρχικά, αναφέρθηκε ότι ενδεχομένως να προκλήθηκε σύγχυση λόγω του συστήματος GPS και ο οδηγός του λεωφορείου να ακολούθησε λάθος διαδρομή, επιλέγοντας δρόμο από τον οποίο δεν περνούν λεωφορεία.
Ωστόσο, όπως ανέφεραν ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, πιθανότατα το δυστύχημα να οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος. Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι οι εργασίες ανακατασκευής του τούνελ ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο, αλλά η άσφαλτος στρώθηκε αμέσως μετά με αποτέλεσμα να μειωθεί αισθητά το ύψος για τα διερχόμενα οχήματα και για το λόγο αυτό τοποθετήθηκαν οι… «φονικοί» προειδοποιητικοί πυλώνες.
Οι ίδιοι εμπειρογνώμονες ανέφεραν μάλιστα ότι το τούνελ, στο οποίο έχουν σημειωθεί άλλα επτά ατυχήματα - παρόμοια με το σημερινό θανατηφόρο - δεν πληροί τα διεθνή στάνταρ ασφαλείας και αυτό θα έπρεπε να είχε γνωστοποιηθεί και στους ηλεκτρονικούς χάρτες αλλά και σε όλους τους επαγγελματίες οδηγούς πολύ πριν φτάσουν στο συγκεκριμένο σημείο.
Ερωτηματικό πάντως παραμένει το γιατί ο οδηγός θεώρησε πως το πούλμαν που οδηγούσε μπορούσε να περάσει κάτω από την πινακίδα που εμφανώς έδειχνε ότι υπήρχε περιορισμός ύψους στα 3,5 μέτρα.