Ελληνογαλλική αμυντική συνεργασία σε δύο (ή περισσότερα) ταμπλώ!

 
diethnis-stratiotiki-askisi-tams-argo-22-sti-skyro

Ενημερώθηκε: 02/10/22 - 14:23

Η τυπική ολοκλήρωση χθες της διεθνούς, διακλαδικής, ελληνογαλλικής άσκησης «ARGO – 22», η οποία ουσιαστικώς είχε ολοκληρωθεί την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου με τη διεξαγωγή της τελικής αποβατικής ενέργειας στον κόλπο Καλαμίτσα της Σκύρου, μας επιτρέπει να υποστηρίξουμε ότι μία νέα «οπτική» διακατέχει πλέον τις διμερείς αμυντικές σχέσεις, υπό το πρίσμα της Συμφωνίας Εταιρικής Στρατηγικής Συμφωνίας, που έχει υπογραφεί και ισχύει, μεταξύ των δύο χωρών. Και πιο συγκεκριμένα της ρήτρας αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής που καλύπτει τις δύο χώρες.

Ταυτόχρονα στη Γαλλία έχει μετασταθμεύσει ένα Σμήνος τεσσάρων μαχητικών αεροσκαφών F-16C/D Block.50 της 347 Μοίρας «Περσεύς», από τη μητρική τους βάση της Νέας Αγχιάλου, στην 111 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση 118 (ΒΑ-118), στο Mont-de-Marsant της Γαλλίας, προκειμένου να συμμετάσχει, εκπροσωπώντας την Πολεμική Αεροπορία, στην πολυεθνική διακλαδική άσκηση υπό την αιγίδα των Δυνάμεων Αέρος και Διαστήματος της Γαλλίας, της αντίστοιχης Π.Α. δηλαδή, μαζί με άλλες επτά χώρες, για ένα ολόκληρο δεκαήμερο!

Θυμίζουμε ότι κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψη της Γαλλίδας Υπουργού Εξωτερικών στην Αθήνα Κατρίν Κολονά, και μετά τη συνάντησή της με τον φιλοξενούντα Έλληνα συνάδελφό της Νίκο Δένδια, αναφέρθηκε συγκεκριμένα στη ρήτρα αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής, που ισχύει και καλύπτει της δύο χώρες, λέγοντας τα εξής σημαντικά: «Όντως έχουμε υπογράψει μία συμφωνία εταιρικής στρατηγικής συνεργασίας και βεβαίως το Άρθρο 21 περιγράφει ακριβώς αυτήν την περίπτωση και περιγράφει ότι αν τα δύο μέρη διαπιστώσουν ότι υπάρχει μία ένοπλη επίθεση στο έδαφος της μίας ή της άλλης χώρας , υπάρχει αμοιβαία συνδρομή».

Αναμφίβολα το μήνυμα αυτό έφτασε στην Άγκυρα και οι προαναφερθείσες ασκήσεις το ενισχύουν έτι περαιτέρω.

Η άσκηση «ARGO – 22», πραγματοποιήθηκε από το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου έως το Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022 και οργανώθηκε και συντονίστηκε από το ΓΕΕΘΑ, στην ευρύτερη περιοχή του Βόλου καθώς και στον Άγιο Ευστράτιο και στην Σκύρο.

Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συμμετέχουν με:

● Μονάδες της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ
● Μονάδες του ΠΝ
● Αεροπορικά μέσα του ΣΞ
● Μαχητικά Αεροσκάφη της ΠΑ

Οι Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις συμμετείχαν με το Πλοίο Διοίκησης
Αμφίβιων Επιχειρήσεων (LHD) FS “TONNERRE” και τις υπαγόμενες σε αυτό
μονάδες και μέσα των Πεζοναυτών της Γαλλίας.

Αυτά ως προς το ρεπορτάζ.

Γιατί τώρα η άσκηση αυτή κρίνεται ως ένα σημαντικό βήμα στο πλαίσιο της εξαιρετικής ελληνογαλλικής αμυντικής συνεργασίας;

1) Πρώτο και πιο σημαντικό. Γιατί οι Γάλλοι «μπαίνουν» επιχειρησιακά – υπό την έννοια της διεξαγωγής αμφίβιων επιχειρήσεων, που είναι οι πιο σύνθετες και απαιτητικές στρατιωτικές επιχειρήσεις στον πόλεμο και όχι «απλών» συνεκπαιδεύσεων μιας ή δύο μονάδων του Στόλου τους με αντίστοιχα ελληνικά πλοία – στο Αιγαίο. Απέναντι από τους Τούρκους, γνωρίζοντας έτσι χώρους και εδάφη, όπου πιθανόν να απαιτηθεί κάποτε – απευκταίο μεν, αλλά υπαρκτό ενδεχόμενο – να δράσουν!

2) Η άσκηση ARGO-22 ήταν η πρώτη ελληνογαλλική εκπαιδευτική δραστηριότητα που σχεδιάστηκε εξ αρχής και από μηδενική βάση από μικτό διακλαδικό επιτελείο αποτελούμενο από στελέχη των δύο Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών, και όχι να έχει σχεδιαστεί από την ελληνική πλευρά και εκεί να «κουμπώνουν» οι γαλλικές Ε.Δ., όπως γινόταν ως τώρα.

3) Η πιο πάνω σχεδίαση βοηθά τα στελέχη των Γαλλικών Ε.Δ. να συνεργαστούν ακόμα πιο στενά με τους Έλληνες συναδέλφους του και να γνωρίσουν της περιοχές «μελλοντικής δράσης» τους, αν και όταν αυτό απαιτηθεί, βάσει της ρήτρας αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής που προαναφέρθηκε.

4) Τα στελέχη των Γαλλικών Ε.Δ. είναι άριστοι επαγγελματίες με διαφορετική όμως φιλοσοφία και τρόπο δράσης σε σχέση με τους Αμερικανούς, με τους οποίους οι Έλληνες ήταν απόλυτα εξοικειωμένοι ως τώρα, ιδίως σε θέματα ασφαλείας. Για παράδειγμα. Δεν επετράπη σε ελικόπτερα και πιλότους της Αεροπορίας Στρατού να επιχειρήσουν (προσνηωθούν/απονηωθούν) από το ελικοπτεροφόρο τους, καθώς οι μεν πιλότοι δεν ήταν πιστοποιημένοι να επιχειρούν από πλοία εν κινήσει, ενώ και (κάποια) ελικόπτερα, όπως για παράδειγμα τα Chinook, δεν έχουν σύστημα προσγειώσεως με «αποσβεστήρες κραδασμών», στην ακραία περίπτωση βαριάς προσνήωσης στο κατάστρωμα του ελικοπτεροφόρου. Το μοναδικό ελληνικό πτητικό μέσο που προσνηώθηκε στο ελικοπτεροφόρο ήταν ένα… S-70B-6 Aegean Hawk του Πολεμικού μας Ναυτικού, που πληρούσε και τις δύο προϋποθέσεις (για…προφανείς λόγους) που είχαν θέσει οι Γάλλοι!

Όπως έγινε γνωστό, πρόθεση και των δύο πλευρών είναι παρόμοιες εκπαιδευτικές δραστηριότητες να συνεχιστούν και στο μέλλον, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι τα όποια ζητήματα εντοπίστηκαν αυτή τη φορά θα βρουν τη λύση τους, που θα ενσωματωθεί στις μελλοντικές ασκήσεις!

Κάτι που είναι και λογικό και το φυσιολογικό!

«Ιχνηλάτης»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ