Ανάσα για τους εκατοντάδες χιλιάδες ταξιδιώτες και τους κατοίκους της Ραφήνας αποτελεί η υπογειοποίηση των τελευταίων 3,6 χλμ της Αττικής Οδού στο λιμάνι της Ραφήνας. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη ολοκλήρωση του έργου της απόδοσης τεσσάρων τμημάτων του παράκτιου μετώπου, που περιλαμβάνει τις παραλίες Μαρίκες και Κόκκινο λιμανάκι καθώς και τμήματα της χερσαίας ζώνης στις περιοχές Πάρκο Καραμανλή και Αγίου Νικολάου, αλλάζει τελείως το παραλιακό μέτωπο του Δήμου.
Αυτό δήλωσε ο Δήμαρχος Ραφήνας στο thepressroom.gr. Ο κ. Ευάγγελος Μπουρνούς αναφέρθηκε ακόμα στην ανάγκη περαιτέρω βελτιώσεων και ενίσχυσης της πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών φαινομένων. Είπε επιπλέον για την ενεργειακή θωράκιση του Δήμου για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης ενώ οι έκτακτες χρηματοδοτήσεις όπως τόνισε υπολείπονται των πραγματικών αναγκών.
Σε κάθε περίπτωση τα έργα που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης στον Δήμο Ραφήνας αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2026 και ο ίδιος επιθυμεί να τα εγκαινιάσει ως δήμαρχος.
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ. Μπουρνούς έχει ως εξής:
ΕΡ: Δύσκολος χειμώνας εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και για την τοπική αυτοδιοίκηση. Ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει για τους δημότες σας αλλά και την λειτουργία του Δήμου;
ΑΠ: Το 2019 ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου αντικατέστησε το σύνολο του οδοφωτισμού με σύγχρονο φωτισμό τύπου Led επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση 74%, βλέποντας το μέλλον στο τομέα της ενέργειας. Ταυτόχρονα προέβη σε ενεργειακές παρεμβάσεις σε όλα τα δημοτικά κτίρια με αποκορύφωμα την ενεργειακή αναβάθμιση του Δημαρχείου Ραφήνας όπου υλοποιείται αυτή τη στιγμή και με την ολοκλήρωσή της θα έχει επιτευχθεί εξοικονόμηση της τάξεως 98% !!!
Παρά την δύσκολη ενεργειακή συγκυρία που έχει επέλθει από τις γεωπολιτικές αλλαγές στην Ευρώπη είναι εμφανές ότι έχουμε θωρακίσει το Δήμο μας ώστε να μπορέσει ν αντέξει τις οικονομικές επιπτώσεις από την διαφαινόμενη αλλά και εντεινόμενη ενεργειακή κρίση συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ενεργειακή εξοικονόμηση .
ΕΡ: Επαρκούν οι έκτακτες χρηματοδοτήσεις της Κυβέρνησης προς την τοπική αυτοδιοίκηση για την αντιμετώπιση της κρίσης;
ΑΠ: Οι έκτακτες χρηματοδοτήσεις έχουν βοηθήσει στην στήριξη των προϋπολογισμών των Δήμων, όμως υπολείπονται των πραγματικών αναγκών που έχουν προκύψει από την οικονομική επιβάρυνση και την απώλεια εσόδων που έχουν υποστεί οι Δήμοι και η όλη κατάσταση έχει επιβαρυνθεί από την προσφυγή των πολιτών σε ρυθμίσεις , οι οποίες μεταθέτουν την είσπραξη εσόδων σε επόμενα οικονομικά έτη.
ΕΡ: Για άλλη μία φορά ο Δήμος Ραφήνας ήρθε αντιμέτωπος με ακραία φυσικά φαινόμενα και προσφάτως με τη φωτιά που ξεκίνησε από τον Δήμο Πεντέλης. Πως θα αντιμετωπιστούν αυτά τα ακραία φαινόμενα, καθώς φαίνεται η κλιματική αλλαγή έχει εντείνει την εμφάνιση τους.
ΑΠ: Παρά το αναμφισβήτητο γεγονός της βελτίωσης των μέσων και της ανταπόκρισης της πολιτικής προστασίας και της επεμβατικότητας του μηχανισμού τόσο της κεντρικής διοίκησης αλλά όσο και του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου είναι φανερό ότι η κλιματική αλλαγή με την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας που έχει επιφέρει και την ελάττωση της υγρασίας στο έδαφος έχει δημιουργήσει μεγαλύτερη επικινδυνότητα ιδίως στον τομέα των πυρκαγιών αλλά και ένταση των βροχοπτώσεων με αποτέλεσμα μεγαλύτερες επιπτώσεις στις οικοδομές αφού αύξηση ενός βαθμού 1ο C στην ατμόσφαιρα δημιουργεί αύξηση 7% των υδρατμών.
Απαιτείτε αλλαγή της κεντρικής πολιτικής για την αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών φαινομένων, ενίσχυση των χρηματοδοτήσεων για πολιτική προστασία και συμμετοχή την πολιτών σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία. Γι’ όλα αυτά έχουμε κάνει τις προτάσεις μας στο νέο υπουργό Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας κ. Στυλιανίδη.
ΕΡ: Παραλιακό μέτωπο, λιμάνι είναι από τα θέματα που αποτελούν αγκάθι στη σχέση σας με τον Οργανισμό Λιμένος;
ΑΠ: Το λιμάνι της Ραφήνας αναπτύχθηκε με υποδομές της δεκαετίας ’70 και έγινε το δεύτερο λιμάνι της χώρας όπου διακινούνται 2,1 εκ. επιβάτες ετησίως ενώ φτάνουν στην πόλη 1 εκ. οχήματα ενώ μόνο 400.000 εξ αυτών μπαίνουν στα πλοία και τα υπόλοιπα 600.000 σφίγγουν ως μέγγενη τον κεντρικό ιστό της πόλης εμποδίζοντας την λειτουργία αλλά και την οικονομική ευημερία.
Αυτά τα προβλήματα διαχείρισης ενός γιγαντωμένου λιμένα που συνδέεται άρρηκτα με τον οικιστικό ιστό της πόλης καθώς και ο αποκλεισμός των παραλιών των πολιτών από το παράκτιο μέτωπο αποτέλεσαν και αποτελούν σημεία τριβής των δύο φορέων.
Τα τελευταία χρόνια έχουν βρεθεί κοινά πατήματα αφού με πρωτοβουλίες της δημοτικής αρχής σε άμεση συνεννόηση με την κεντρική κυβέρνηση εντάχθηκε στις σχεδιαζόμενες υποδομές η έλευση της Αττικής οδού - με υπογειοποιημένο το τελικό της τμήμα –στο λιμάνι, καθώς και του προαστιακού – ως METRO στα τελευταία 3,6 χλμ. –σε αυτό και τροποποιήθηκε το σχετικό master plan του λιμανιού εντάσσοντας αυτές τις υποδομές.
Ταυτόχρονα βαίνει προς ολοκλήρωση η απόδοση τεσσάρων τμημάτων του παράκτιου μετώπου που περιλαμβάνει τις παραλίες Μαρίκες και Κόκκινο λιμανάκι καθώς και τμήματα της χερσαίας ζώνης στις περιοχές Πάρκο Καραμανλή και Αγίου Νικολάου.
Τα προβλήματα σιγά σιγά ξεπερνιόνται και προχωράμε σε μια αρμονική συμβίωση των δύο φορέων οι οποίοι θα πρέπει να στοχεύουν στην ανάπτυξη της περιοχής και στην ποιοτική και περιβαλλοντική βελτίωση των συνθηκών της ζωής των πολιτών. Απομένει η υλοποίηση της δέσμευσης της κεντρικής κυβέρνησης για θεσμοθετημένη εκπροσώπηση των ΟΤΑ στους Οργανισμούς Λιμένος.
ΕΡ: Ποια έργα βρίσκονται σε εξέλιξη στον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου;
ΈΑΠ: Έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 εκ. υλοποιούνται αυτή τη στιγμή ή βρίσκονται σε διαδικασία δημοπράτησης.
Χρόνος ολοκλήρωσης όλων των έργων το 2026. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε διαδικασία κατασκευής το μεγάλο έργο της αποχέτευσης με επαναχρησιμοποίηση των επεξεργασμένων εκροών για άρδευση βρώσιμων φυτών, και αποκατάσταση των υποδομών στις πυρόπληκτες περιοχές από την καταστροφική πυρκαγιά του 2018 ενώ έχει αναρτηθεί η ένταξη αυτών των περιοχών σε σχέδιο πόλης.
Ταυτόχρονα αναμένεται εντός του φθινοπώρου η εγκατάσταση της αναδόχου εταιρείας για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής με την ανάπλαση και την διεύρυνση του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας, καθώς και για τη δημιουργία του μεγαλύτερου θεματικού πάρκου στην Ελλάδα έκτασης 270 στρεμμάτων στη θέση λόφου ΟΧΥΡΟΥ, με σωζόμενες υπόγειες στρατιωτικές εγκαταστάσεις του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ενώ βρίσκονται με εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις σε διαδικασία δημοπράτησης της Μητροπολιτικής Εγκατάστασης του μοναδικού στα Βαλκάνια Παραολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου, της Μονάδας επεξεργασίας Βιοαποβλήτων, της Αττικής οδού και του Προαστιακού προς Ραφήνα.
Άλλες μικρότερες, αλλά εξίσου σημαντικές παρεμβάσεις, όπως αυτές της κατασκευής του Πολιτιστικού Κέντρου , του Παιδικού Σταθμού του Πικερμίου, Εκπαιδευτικών δομών Πρωτοβάθμιου και Δευτεροβάθμιου επιπέδου, η ενίσχυση των Κοινωνικών Δομών, των Αναπλάσεων κοινοχρήστων χώρων, της Τηλεμετρίας στην Ύδρευση και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού του Δήμου συμπληρώνουν το παζλ ενός Δήμου που αξίζει σε πολίτες να ζουν.
ΕΡ: Όλα αυτά τα έργα θα σας βρουν υποψήφιο στις ερχόμενες Αυτοδιοικητικές εκλογές τον Οκτώβριο του 2023;
Ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση όλων των προαναφερόμενων υποδομών για να δημιουργήσουμε στον τόπο μας μια πόλη ευρωπαϊκών προδιαγραφών –που θέλουν οι πολίτες- μας υποχρεώνει ως δημοτική παράταξη, να ζητήσω την ανανέωση της εμπιστοσύνης των πολιτών για την ολοκλήρωση του έργου που υποσχεθήκαμε σε αυτούς και υλοποιούμε με σχέδιο και προγραμματισμό.
Αυτή την ανανέωση θα ζητήσουμε από τους πολίτες, τον Οκτώβριο του 2023, γιατί θεωρούμε ότι την αξίζουμε έχοντας τιμήσει λόγους και δεσμεύσεις απέναντί τους, πορευμένοι με την αλήθεια ως οδηγό μας.
Αυτή την ανανέωση θα ζητήσουμε από τους πολίτες γιατί σε αυτή τη διαδρομή δημιουργίας είχαμε και έχουμε οδηγό μας την αγάπη για τον τόπο μας και κοινό όραμα έναν Ευρωπαϊκό Δήμο.