Οι Οθωμανοί Ναύαρχοι των navtex επιστρέφουν: Οι βόλτες μιας τουρκικής φρεγάτας που μόνο άσκηση δεν έκανε…

 
Οι Οθωμανοί Ναύαρχοι των navtex επιστρέφουν: Οι βόλτες μιας τουρκικής φρεγάτας που μόνο άσκηση δεν έκανε…

Ενημερώθηκε: 08/07/20 - 10:25

Οι Τούρκοι Ναύαρχοι που τα ονόματά τους πόζαραν στις περιοχές που «κλείδωσε» η Τουρκία για ασκήσεις, αν έβλεπαν την άσκηση που έκανε τις προηγούμενες ώρες το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, από εκεί ψηλά ή θα έβαζαν τα γέλια ή θ’ απογοητεύονταν για τους απογόνους τους ή θα ήθελαν να κάνουν τίποτα πιο βαρύ!

Βεβαίως το γεγονός πως για τρίτη φορά μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα οι Τούρκοι εξέδωσαν ναυτική οδηγία με την οποία δεσμεύουν θαλάσσιες περιοχές νότια από το Ηράκλειο της Κρήτης μέχρι και περίπου την Μάλτα, δείχνει στο Ελληνικό Επιτελείο και σε Αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού ότι έχει ξεκινήσει ακόμη μια προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων που σταδιακά μετατρέπεται σε μια επικίνδυνη συνήθεια.

Αλλά και μια κίνηση η οποία εντάσσεται στο μεγάλο Τουρκικό πλαίσιο απόπειρας δημιουργίας τετελεσμένων καθώς στο μέλλον ανά πάσα στιγμή η γείτονα θα χρησιμοποιήσει ακόμη και τις navtex για ν’ αποδείξει ότι έχει αξιώσεις και ότι κανείς δεν μπορεί να την εμποδίσει να κάνει ασκήσεις σε οποιοδήποτε θαλάσσιο σημείο, ακόμη κι αν αυτό βρίσκεται στην αποκλειστική ευθύνη της Ελλάδας.

Οι Τούρκοι Ναύαρχοι

Η πρώτη θαλάσσια περιοχή που δέσμευσε η Τουρκία νότια από την κεντρική Κρήτη έχει την ονομασία «CAKABEY AREA», δηλαδή του Ναυάρχου Caka Bey όπου είχε ηγηθεί της εμφάνισης Τουρκικού στόλου στο Αιγαίο. Οι ναυτικές δυνάμεις του Τούρκου Ναυάρχου είχαν καταλάβει πολλά νησιά του Αρχιπελάγους την περίοδο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, το 1088-91.

Στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού της Τουρκίας θεωρείται ο θεμελιωτής του ναυτικού.

Νοτιοδυτικά της Κρήτης, η επόμενη «κλειδωμένη» θαλάσσια περιοχή ονομάζεται «TURGUTREIS AREA». Ακόμη ένας Ναύαρχος του 16ου αιώνα ο οποίος ξεκίνησε ως πειρατής και εξελίχθηκε σε Αξιωματικό του ναυτικού. Ο Ναύαρχος Turgut σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα ήταν ο διάδοχος της θέσης του Barbarossa (Κοκκινογένη) κατευθύνοντας τις ναυτικές δυνάμεις της Τουρκίας στη Μεσόγειο.

Η πιο δυτική navtex που σχεδόν φτάνει στη Μάλτα, βορειοδυτικά της Βεγγάζης έχει το όνομα του Ναυάρχου Barbarossa (BARBAROS AREA), που είχε γεννηθεί στη Μυτιλήνη. Οι Τούρκοι τον έλεγαν Barbaros Hayreddin Pasa (σ.σ. Όπως η Τουρκική φρεγάτα που παρακολουθούσε εξ αποστάσεως τον Ελληνικό στόλο να τορπιλίζει το πλοίο-στόχος ΕΒΡΟΣ. Barbaros λέγεται και ένα εκ των δυο ερευνητικών σκαφών της Τουρκίας).

Η Τουρκία μέσω αυτών των ενεργειών, δηλαδή το να δίνει ονομασίες Τούρκων Ναυάρχων, σε περιοχές που δεσμεύει για την διεξαγωγή γυμνασίων, επιχειρεί προς τα έξω αλλά κυρίως στο εσωτερικό της εντός του Πολεμικού Ναυτικού και όχι μόνο, ν’ αναδείξει ότι υπάρχει μια μακραίωνη ναυτική παράδοση κι αυτή είναι συνυφασμένη με το Αιγαίο, τη Μεσόγειο κ.ο.κ.

Ξεχνά φυσικά ή δεν θέλει να ξέρει την πραγματική μακραίωνη παράδοση του Αιγαίου και της Μεσογείου, των Ελλήνων ναυτικών, όχι μόνο σε στρατιωτικό επίπεδο, αλλά και σε εμπορικό.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

  • Οι τρεις navtex και η «βόλτα»…

    Η φρεγάτα TCG Gelibolu (F493) ήταν αυτή που από χθες ξεκίνησε να κινείται από το ναύσταθμο του Ακσάζ προς τη Λιβύη.

    Να σημειωθεί ότι λόγω της Τουρκικής κινητικότητας με μονάδες επιφανείας να συγκεντρώνονται κοντά στο Ακσάζ, το Πολεμικό Ναυτικό ήταν και παραμένει σε διαρκή εγρήγορση ενώ η παρουσία Ελληνικών πλοίων ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο στο Αιγαίο. Όσες κινήσεις τουρκικών πολεμικών πλοίων γίνονταν, κοντά τους υπήρχε Ελληνική μονάδα για να ελέγχει και να καταγράφει.

    Από τα ξημερώματα η φρεγάτα TCG Gelibolu (F493) ξεκίνησε να φτάνει στις κλειδωμένες περιοχές «CAKABEY AREA», «TURGUTREIS AREA», «BARBAROS AREA». Ως «MARITIME TRAININGS» είναι η ενημέρωση για τις navtex, αλλά η ναυτιλιακή εκπαίδευση για την Τουρκική φρεγάτα ήταν γι’ άλλη μια φορά μοναχική…

  • Οι τρεις αυτές ναυτικές οδηγίες θυμίζουν πολύ τις navtex πέριξ του Καστελόριζου, όπου η Άγκυρα δεσμεύει κάθε μήνα μια μεγάλη περιοχή και πλοία της εκεί εμφανίζονται μια ή δυο φορές τον χρόνο. Παρόμοιες fake navtex υπάρχουν και στο κεντρικό και στο βόρειο Αιγαίο, με «μοναχικά» πλοία που μάλλον τα πληρώματά τους επιτελούν μια ακόμη αγγαρεία του Επιτελείου.

    Κατά τ’ άλλα για τρεις navtex που εκδόθηκαν από την Τουρκία για μια ημέρα (σ.σ. αυτό αναφέρεται και στις τρεις ναυτικές οδηγίες MARITIME TRAININGS, ON 07 JUL 20 FROM 1900Z TO 2100Z IN AREA BOUNDED), τα φιλοκυβερνητικά μέσα στην Άγκυρα ομιλούν για «μεγαλειώδη» Τουρκική άσκηση.

    Σ’ ότι αφορά τα 17 μαχητικά που έγραφαν οι εφημερίδες στην Τουρκία, αυτά σίγουρα δεν πέταξαν την ημέρα που έφυγε. Τουλάχιστον εντός του FIR Αθηνών (σ.σ. και αυτό εκτείνεται πολλά ναυτικά μίλια νότια από την Κρήτη, συνεπώς και εντός των δεσμευμένων περιοχών) εμφανίστηκαν οκτώ F-16 και δύοF-4 Phantom αλλά και τρία CN-235, ηλεκτρονικού πολέμου.

    Κανένα άλλο Τουρκικό πλοίο δεν βρέθηκε κοντά στην Gelibolu ώστε ν’ ασκηθούν μαζί, κατά συνέπεια πρόκειται για τρεις περιοχές που δεσμεύτηκαν χάριν του Τουρκικού εντυπωσιασμού και του σχεδιασμού ενός Επιτελείου που είναι βαθιά πληγωμένο λόγω των πρόσφατων γεγονότων στη Λιβύη, όπου η Τουρκία διατηρεί σημαντικό αριθμό δυνάμεων.

    Αλλά το πλήγμα που δέχτηκε ήταν τέτοιο που έκανε τους στρατιωτικούς να κατανοήσουν ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο να υποστηρίξουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια της κυβέρνησης Ερντογάν, ιδίως όταν έχουν δημιουργηθεί έχθρες σε μια πολύ «ιδιαίτερη» γειτονιά!

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

    Hellasjournal 

    Πηγή: