Τρομακτική πίεση στα media: Ζητείται αντίδοτο στην πτώση των εσόδων σε τηλεόραση – ραδιόφωνο

 
Τρομακτική πίεση στα media: Ζητείται αντίδοτο στην πτώση των εσόδων σε τηλεόραση – ραδιόφωνο

Ενημερώθηκε: 24/03/20 - 12:30

Koροναϊός: Μπροστά στην ανάγκη ενίσχυσης και οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, καθώς ζητείται, άτυπα, να ενταχθούν οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι εταιρείες τηλεόρασης και ραδιοφώνου στο καθεστώς ενίσχυσης των πληγεισών επιχειρήσεων.

Η πανδημία χτύπησε τον κλάδο της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, με τη σημαντική μείωση της διαφημιστικής δαπάνης, που έφερε και τη μεγάλη αλλαγή στο πρόγραμμα, περιορίζοντας τη μυθοπλασία και τα σόου και επενδύοντας στην ενημέρωση με προσωπικό που εργάζεται εκ περιτροπής.

Οι ανάγκες είναι τεράστιες και επηρεάζουν κάθετα τη λειτουργία των προγραμμάτων. Τα έσοδα που είχαν προϋπολογιστεί από την ψυχαγωγία δεν θα έρθουν, ενώ έχουν αγοραστεί τα δικαιώματά τους από το εξωτερικό και έχουν προχωρήσει σε σημαντικά έξοδα για την παραγωγή τους. Αν δεν υπάρξουν σοβαρά μέτρα ενίσχυσης του κλάδου, ο κίνδυνος για απολύσεις είναι μεγάλος.

 Βαρύτατοι φόροι και υποχρεώσεις

Επιπλέον, υπάρχουν σοβαρές τρέχουσες υποχρεώσεις. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης ασκούν δημόσια λειτουργία, προβλεπόμενη από το Σύνταγμα, που αφορά την ενημέρωση των πολιτών για την πανδημία. Καλούνται να ανταποκριθούν και σε επιπλέον υποχρεώσεις πέρα από την καταβολή του ΦΠΑ και των ασφαλιστικών εισφορών, όπως ο επιπλέον ειδικός φόρος διαφημίσεων 5% και η ετήσια δόση των 3,5 εκατ. ευρώ, η οποία πρέπει να πληρωθεί ή να ρυθμιστεί τον Μάρτιο. Η άδεια είναι διάρκειας δέκα ετών και οι πέντε σταθμοί (Star, Alpha, ANT1, ΣΚΑΪ, και Open) έχουν πληρώσει δύο δόσεις, ενώ το Mega έχει ήδη πληρώσει την πρώτη.

Βαρύ είναι το φορτίο και για τη συνδρομητική τηλεόραση. Η Cosmote TV και η Nova πληρώνουν το ετήσιο τέλος της παροχής δορυφορικών συνδρομητικών υπηρεσιών, το οποίο αυξάνεται κλιμακωτά ανάλογα με τα έτη λειτουργίας, φτάνοντας ως και το 3% επί του τζίρου. Παράλληλα υπάρχει ο φόρος συνδρομητικής τηλεόρασης (10%) αλλά και ο ειδικός φόρος διαφήμισης (5%). Σημειώνεται πως το κύριο βάρος διατήρησης του ΕΔΟΕΑΠ, με τη μηνιαίο τέλος του 2%, έχει πέσει πάνω στην Cosmote TV, τη Nova και την ΕΡΤ, καθώς οι τρεις φορείς έχουν τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών.

Typologies

Πηγή: