Πτώση Mirage 2000-5: Ξεκινά εκτάκτως η ανέλκυση του Mirage από το βυθό της Σκύρου

 
Σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών  θα επιχειρήσει την ανέλκυση του μοιραίου Mirage 2000-5 του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, ανοιχτά της Σκύρου

Πηγή Φωτογραφίας: ekriti.gr

Ενημερώθηκε: 16/04/18 - 22:07

Προσπάθεια να απαντηθούν τα αναπάντητα ερωτήματα που προκάλεσαν την τραγωδία στο Αιγαίο με την πτώση του Mirage 2000-5 και τον θάνατο του ήρωα σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου θα δώσει η άμεση ανέλκυση του μαηχτικού αεροσκάφους και μάλιστα σε χρόνο-ρεκόρ.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ekriti.gr, σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ θα αποπλεύσει τις επόμενες ώρες, με τελικό προορισμό την θαλάσσια περιοχή της Σκύρου και το σημείο που έπεσε το Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας, ενώ οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη αυτές τις ώρες καθορίζονται οι τελευταίες λεπτομέρειες της γιγαντιαίας επιχείρησης.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη επιχείρηση αναμένεται με αγωνία από τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης που έχει συσταθεί από την πρώτη στιγμή του συμβάντος, προκειμένου οι Αξιωματικοί της ΠΑ να έχουν στα χέρια τους κάθε διαθέσιμο στοιχείο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως και σε αυτή την αποστολή, οι ερευνητές του ΕΛΚΕΘΕ θα χρησιμοποιήσουν τα ηχοβολιστικά και τα τηλεχειριζόμενα οχήματα που διαθέτουν προκειμένου να φτάσουν στο μαχητικό, να το καταγράψουν και στη συνέχεια – αν είναι εφικτό - να το ανελκύσουν. Οι δυσκολίες είναι δεδομένες, ωστόσο το εξειδικευμένο και άρτια καταρτισμένο προσωπικό του σκάφους εγγυάται ουσιαστικά το ίδιο το αποτέλεσμα, το οποίο είναι και ένα μεγάλο «στοίχημα» για όλους τους συμμετέχοντες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ MIRAGE

 

Έχει ξαναγίνει με επιτυχία
 

Να σημειωθεί πως από την Τρίτη 28 Ιουνίου έως και την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016, είχε πραγματοποιηθεί στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, ανέλκυση τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων αεροσκάφους F-16 Blk 52+, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 4 Δεκεμβρίου 2014 (με το πλήρωμα να κάνει με επιτυχία χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων και να διασώζεται) προκειμένου να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του. Το αεροσκάφος ανήκε στη δύναμη της 343 Μοίρας και είχε απογειωθεί από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής αποστολής.

Στην –τότε- επιχείρηση ανέλκυσης του αεροσκάφους, από βάθος περίπου 1000 (!) μέτρων, συμμετείχαν ομάδα εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής Διερεύνησης του Αεροπορικού Ατυχήματος της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της ΠΑ και ερευνητικό προσωπικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Έρευνας (ΕΛΚΕΘΕ), το οποίο είχε και την ευθύνη υλοποίησης της ανέλκυσης. Οι συμμετέχοντες στην επιχείρηση επέβαιναν και τότε στο Ωκεανογραφικό Σκάφος «Αιγαίο».

Δείτε το βίντεο από την τότε επιτυχημένη αποστολή ανέλκυσης του F-16: