Η επίθεση ΗΠΑ, Βρετανίας και Γαλλίας στη Συρία τα ξημερώματα του Σαββάτου προϋπόθετε αξιοποίηση των μέσων και των βάσεων των χωρών αυτών στη Μεσόγειο.
Το απόγευμα της Παρασκευής (13/4), στον άδειο εναέριο χώρο γύρω από τη Συρία, εμφανίζεται ξαφνικά ένα γιγάντιο μη επανδρωνμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος Global Hawk, που έχει απογειωθεί, από την αεροπορική βάση της νήσου Σιγκονέλα στην Ιταλία.
Ξεκινάει την αργή πορεία του ανοικτά των ακτών του Ισραήλ και του Λιβάνου, πετώντας στα όρια της στρατόσφαιρας (53.000 πόδια).
Σύμφωνα με πληροφορίες, από το ύψος αυτό οι αισθητήρες του έχουν εμβέλεια 250 χιλιομέτρων από το σημείο που βρίκετsαι το αεροσκάφος, καλύπτοντας την περιοχή της Δαμασκού.
Μόλις ολοκλήρωσε την αποστολή του, το Global Hawk, απομακρύνεται από τις συριακές ακτές και ξεκινά κύκλους, στο κέντρο της Μεσογείου, αναμένοντας νέες εντολές.
Οσο πλησιάζει η ώρα της επίθεσης, νέα εναέρια μέσα λαμβάνουν θέσεις προκειμένου να καλύψουν τα αεροσκάφη κρούσης. Ανοικτά των συριακών ακτών διακρίνεται η πορεία ενός κατασκοπευτικού αεροσκάφους RC-135, το οποίο απογειώθηκε από τη βάση της Σούδας.
Από τη Σούδα, (στα αριστερά της φωτογραφίας) διακρίνουμε την έναρξη απογείωσης, αεροσκαφών εναέριου ανεφαοδιασμού KC10, που παίρνουν θέσεις δυτικά της Κύπρου και πετώντας σε συγκεκριμένες περιοχές ξεκινάνε τον ανεφοδιασμό των βομβαρδιστικών που κατευθύνονται στη Συρία, αλλά και των μαχητικών που τα καλύπτουν.
Η επιθεση ξεκινάει. Δώδεκα συνολικά αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου και εναέριου ανεφοδιασμού, που έχουν απογειωθεί από τη Σούδα,σχηματίζουν μια πελώρια αλυσίδα, που ξεκινάει από το δυτικό άκρο της Μεσογείου και φθάνει μέχρι τις συριακές ακτές. Σε όλη την διαδρομή ανεφοδιάζουν τα Γαλλικά Rafale και Μirage 2000 που κατευθύνονται φορτωμένα με πυράυλους Cruise τύπου Scalp, που ανέλαβαν να πλήξουν τους δύο στόχους στην περιοχή της πόλης Χόμς και τις εγκαταστάσεις στη Δαμασκό.
Ξαφνικά στον ευρωπαϊκό ενάεριο χώρο εμφανίζεται ένας «σπάνιος επισκέπτης». Καταγράφεται η πτήση ενός αμερικανικού αεροσκάφους E11, το οποίο κανονικά σταθμεύει στην Κανταχάρ του Αφγανιστάν.
Ο συγκεκριμένος τύπος αποτελεί στην ουσία ένας πελώριο ιπτάμενο τηλεπικοινωνικό κόμβο, που επιτρέπει σε αεροσκάφη με ασύμβατα συστήματα επικοινωνιών, να επικοινωνούν κανονικά και απρόσκοπτα. Εκτιμάται ότι, η αποστολή του ήταν να επιτρέπει την άμεση επικοινωνία μεταξύ αμερικανικών, βρετανικών και γαλλικών αεροσκαφών, χωρίς καθυστερήσεις και διακοπές.
Κάποιος σχεδιαστής της επιχείρησης είχε έμπνευση και έδωσε κωδικό κλήσης στο συγκεκριμένο αεροσκάφος Velcro 4, υπονοώντας τον «συγκολλητικό» ρόλο που είχε στις επικοινωνίες των εκατοντάδων ιπτάμενων και πλωτών μέσων που μετείχαν στην επιχείρηση.