Όταν κυκλοφορείς στο δρόμο με την BMW 530e όλοι σε χαζεύουν. Η καλύτερα χαζεύουν το αυτοκίνητο που είναι εντυπωσιακό και ταυτόχρονα επιβλητικό.
Το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι ενώ σε όλους τους αρέσει να το βλέπουν , ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τι κρύβουν οι μικρές ενδείξεις που βρίσκονται περιμετρικά του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα το μικρό logo με την ένδειξη “i” στα μπροστινά φτερά η στις πίσω κολώνες του αυτοκινήτου που υπάρχει η ένδειξη “eDrive” . Η συγκεκριμένη ΒΜW σειράς «5» δεν είναι ίδια με τις άλλες αφού κάτω από το καπό της «κρύβει» και έναν ηλεκτροκινητήρα.
Για να μην σας μπλέκω όμως θα προσπαθήσω όσο πιο απλά γίνεται να σας εξηγήσω πως λειτουργεί η συγκεκριμένη BMW 530e που οι Γερμανοί τη θεωρούν «διαμάντι». Και θα ξεκινήσω ανάποδα. Δεν θα σας πω στο τέλος αλλά τώρα την τιμή της. Για να ελπίζετε όσοι τα διαθέτετε και απλά να ενημερωθείτε όσοι θέλετε να ξέρετε. Η τιμή της υβριδικής 530e ξεκινάει από τα 67.080 ευρώ. Φαίνονται πολλά λεφτά. Όμως στην πραγματικότητα είναι τόσο «φορτωμένη» αυτή η οικολογική BMW 530e iPerformance που τα χρήματα είναι λογικά.
Κάτω από το καπό από το καινούργιο αμάξωμα της νέας σειράς «5» βρίσκεται η υβριδική έκδοση του μοντέλου. Και υβριδικό σημαίνει δύο πηγές ενέργειας. Η πρώτη πηγή είναι ένας 2λιτρος 4κύλινδρος κινητήρας twinturbo που αποδίδει 184 ίππους. Η δεύτερη πηγή είναι ο ηλεκτροκινητήρας 83 KW (113 ίπποι). Συνδυαστικά η απόδοση αγγίζει τους 252 ίππους. Η ροπή είναι 420 Nm . Η μπαταρία ιόντων λιθίου 9,2 KW βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Αν ο οδηγός θέλει αποκλειστικά χρήση του υβριδικού κινητήρα τότε μπορεί να κάνει 50 χιλιόμετρα. Αυτή είναι η αυτονομία του. Η κατανάλωση που ανακοινώνει η BMW μια μικτή κατανάλωση είναι 1,9 λίτρων/100 χλμ. Η μπαταρία της 530e για να φορτισθεί πλήρως (με οικιακό ρεύμα) χρειάζεται πέντε ώρες.
Οδηγικά δεν χρειάζονται σχόλια. Είναι περιττό να πούμε πόσο τέλεια πατάει στο δρόμο. Η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Η κύλιση της BMWe παίρνει άριστα. Οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με το πλαίσιο κάνουν την οδήγηση απολαυστική. Το τιμόνι από τα καλύτερα της αγοράς. Το σύστημα διεύθυνσης έχει αμεσότητα.Παρά το έξτρα βάρος λόγω των μπαταριών τα φρένα είναι υποδειγματικά.
Ο οδηγός ,ψηλός, κοντός, χοντρός η αδύνατος μπορεί να κάνει αρκετές ρυθμίσεις για να βρει την ιδανική του θέση. Μπροστά του κάθε όργανο έχει την δική του λειτουργία. Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η μεγάλη οθόνη που μπορεί να παίρνει εντολές και με την κίνηση των χεριών.
Ο συνοδηγός κάθεται τόσο αναπαυτικά που νομίζει ότι είναι σε πολυθρόνα. Οι πίσω επιβάτες –αν είναι τρείς -θα είναι κάπως στριμωγμένα. Ο χώρος των αποσκευών είναι 410 λίτρα. Η μείωση αυτή σε σχέση με τις άλλες BMW 530 χωρίς το e, οφείλεται στις μπαταρίες. Οι Έλληνες οδηγοί δεν έχουν συμβιβαστεί με το κιτ επισκευής των ελαστικών. Ωστόσο οι Γερμανοί δεν παραδίδουν αυτοκίνητα με ρεζέρβα. Επιμένουν στο κιτ.
Στο δρόμο
Ο οδηγός αν ενεργοποιήσει όλα τα βοηθήματα που διαθέτει η 530e , το μόνο που θα κάνει στο ταξίδι είναι απλά να επιβλέπει. Το αυτοκίνητο κρατάει την ταχύτητα που του ορίζει ο οδηγός, φρενάρει αν βρεθεί εμπόδιο μπροστά του και επιταχύνει αν ο δρόμος είναι ελεύθερος. Αν οι διαχωριστικές γραμμές στο δρόμο είναι ορατές τότε το αυτοκίνητο από μόνο του κρατιέται στη λωρίδα του. Η 530e είναι γεμάτη ηλεκτρονικά βοηθήματα. Μου άρεσε ιδιαίτερα το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Είναι υποδειγματικό.
Στο δρόμο με στροφές χαίρεσαι να οδηγείς. Στρίβει σαν τρένο. Στην ευθεία από 0-100 χρειάζεται 6,2 δευτ ενώ η τελική ταχύτητα ,σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 235 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 44 γρμ./χλμ. Με το πρόγραμμα EcoPro, η μικτή κατανάλωση στους δρόμους της Αθήνας έφτασε τα 8.1 λίτρα.
Για αυτό το αυτοκίνητο ότι και να πεις είναι λίγα. Οι Γερμανοί έχουν προσέξει κάθε λεπτομέρεια. Θα ήταν μια καλή πρόταση για αγορά αλλά σήμερα όποιος θέλει καλό αυτοκίνητο, τιμωρείται. Οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ούτε Γάλλοι ούτε Φινλανδοί. Αυτοί επιβραβεύουν τα υβριδικά αυτοκίνητα και δίνουν κίνητρα. Στην Ελλάδα τους τιμωρούν με φόρους.