Χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου ετελέσθη στον Ιερό Βράχο του Αρείου Πάγου ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός εις ανάμνησιν του κηρύγματος του Αποστόλου Παύλου.
Ο αρχιμανδρίτης Συμεών Βολιώτης, κατά τον Εσπερινό, μίλησε για τη ζωή και το έργο του Αποστόλου Παύλου, με την επισήμανση πως βεβαίωνε περίτρανα «ότι το Ευαγγέλιο του Χριστού, το Ευαγγέλιο της ειρήνης και της αγάπης, απευθύνεται με απεριόριστο σεβασμό στον άνθρωπο κάθε εποχής, στον άνθρωπο οποιασδήποτε φυλετικής προέλευσης και πολιτιστικής παράδοσης, με σεβασμό στην πίστη του και στα σεβάσματά του».
Ο π. Συμεών, μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για τη διαφορά του πατριωτισμού με τον εθνικισμό, λέγοντας πως «ο Παύλος δεν έκρυψε ποτέ την αγάπη του για την πατρίδα του. Άλλωστε πατριωτισμός και εθνικισμός δεν είναι απλώς δύο διαφορετικές έννοιες, αλλά δύο αντίθετες και ασυμβίβαστες μεταξύ τους έννοιες. Έχει ταυτότητα και αυτοσυνειδησία ο Παύλος, στην οποία συχνά πυκνά αναφέρεται. Γι’ αυτό και είναι ακόμη σπουδαιότερο ότι αυτός ο άνθρωπος, αυτής της παράδοσης και αυτής της κουλτούρας, αναδεικνύεται Απόστολος των Εθνών και όχι των εθνικισμών», υπογράμμισε. Επιπρόσθετα, τόνισε ότι «ο Παύλος είναι ο διάκονος των εθνών και όχι των εθνικισμών, διάκονος «καινῆς διαθήκης, οὐ γράμματος, ἀλλὰ πνεύματος• τὸ γὰρ γράμμα ἀποκτέννει, τὸ δὲ πνεῦμα ζωοποιεῖ» (Β´ Κορινθίους 3, 6). Επιπλέον, είπε ότι «Ο άνθρωπος του πνεύματος δεν μπορεί να είναι εθνικιστής και ο εθνικιστής δεν μπορεί να είναι άνθρωπος του πνεύματος κατά την διδασκαλία του Αγίου Αποστόλου Παύλου».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του επισήμανε πως «Ο αρρωστημένος ζηλωτισμός συμπλέει πολλές φορές με την στείρα παραδοσιολαγνεία και την καθ᾽ έξιν πατριδοκαπηλεία. Ο αγνός όμως και άδολος πατριωτισμός, τον οποίο είχε ο Παύλος, δεν βρίσκεται στα βαρύγδουπα συνθήματα ούτε στις κραυγές ενός γραφικού συντηρητισμού ούτε πολύ περισσότερο στους μεγαλοϊδεατισμούς της εθνικιστικής μεσσιανικότητας, αλλά στο γνήσιο πατριωτικό ήθος, το οποίο είναι άρρηκτα δεμένο με την θυσιαστικότητα, την υπέρβαση των εγωισμών, την προσφορά και την ανάληψη προσωπικού κινδύνου και κόστους. Ο εθνικισμός είναι βόλεμα, ο πατριωτισμός είναι μόνιμη διακινδύνευση».
Τέλος, εμφατικά δήλωσε ότι «Το αίμα του Χριστού καταργεί κάθε έχθρα, κάθε αντιπαλότητα, κάθε φραγμό ατομικών η συλλογικών συμφερόντων, κάθε ιδιοκτησιακή αντίληψη περί του Θεού, κάθε ψευδαίσθηση φυλετικής καθαρότητας και υπεροχής. Μας απελευθερώνει από κάθε εγκοσμιοκρατικό εγκλωβισμό, από κάθε εθνικισμό, από κάθε είδους ανελευθερία. Έχουμε κοινή πατρίδα. Τη Βασιλεία του Θεού. Έχουμε κοινή πατρίδα. Τη Θεία Λειτουργία. Έχουμε κοινή πατρίδα. Την Αγία Τράπεζα και τα μυστήρια της Εκκλησίας μας. Την πραγμάτωση της Βασιλείας μέσα στην Ιστορία. Η Βασιλεία. Αυτή είναι η πατρίδα μας».
Στον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο μητροπολίτης Γουινέας Γεώργιος, ως εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, ο έξαρχος του Παναγίου Τάφου αρχιμανδρίτης Δαμιανός Πάνου, οι μητροπολίτες Άρτης Ιγνάτιος, Λαρίσης και Τυρνάβου Ιγνάτιος, Νικαίας Αλέξιος, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος, Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού Δανιήλ, Νέας Σμύρνης Συμεών, Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως Αθηναγόρας, Κορωνείας Παντελεήμων και ο αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος Επίσκοπος Μεθώνης Κλήμης, ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης, η πρόεδρος του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου, υπουργοί, βουλευτές, πολιτευτές, η διευθύντρια του Κέντρου Στήριξης Οικογένειας Μαίρη Πίνη, εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, κληρικοί και λαϊκοί.