Δείτε live από τη Βουλή τη «μετωπική» σύγκρουση Τσίπρα - Μητσοτάκη

 
Δείτε live από τη Βουλή τη «μετωπική» σύγκρουση Τσίπρα - Μητσοτάκη

Ενημερώθηκε: 28/09/16 - 13:26

H πολιτική της κυβέρνησης στην Παιδεία είναι το αντικείμενο της προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών πουγίνεται σήμερα στη Βουλή, με πρωτοβουλία του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η ομιλία του πρωθυπουργού Αλέξη τσίπρα

Δυστυχώς πλέον, το σκοτάδι της προπαγάνδας και της συκοφαντίας του παλιού πολιτικού συστήματος και των συστημικών Μέσων που στηρίζει απειλεί να καλύψει τα πάντα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε κάποιους να απειλούν να καλύψουν την χώρα στο σκοτάδι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι" είπε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά την διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή.

Η δεύτερη αξιολόγηση θα κλείσει στην ώρα της και το ζήτημα του χρέους είναι για πρώτη φορά αντικείμενο συζήτησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή.

Η ΝΔ είναι απέναντι στον αγώνα να σπάσουμε το αμαρτωλό τρίγωνο της διαπλοκής. Εδώ και ένα μήνα παίζεται από το παλιό πολιτικό σύστημα και τα συστημικά Μέσα που το στηρίζουν, το παιχνίδι της "αριστερής παρένθεσης", τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή.

Κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι έχει προστρέξει από πέρυσι να υποστηρίξει τις πιο ακραίες θέσεις των δανειστών και πρόσθεσε: Μεταρρυθμίσεις για τη ΝΔ σημαίνουν απολύσεις, απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους.

Έχετε προστρέξει να στηρίξετε τις πιο ακραίες θέσεις των δανειστών, είπε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στη ΝΔ κατά τη διάρκεια της προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, για να υπογραμμίσει ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι διατεθειμένος να διεκδικήσει χαμηλότερα πλεονάσματα με αντάλλαγμα «μεταρρυθμίσεις» που θα φέρουν απολύσεις, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους.

Εκεί είναι η διαφορά μας, τόνισε ο κ. Τσίπρας, ότι δηλαδή εμείς διεκδικούμε χαμηλότερα πλεονάσματα με την κοινωνία όρθια. Είστε για μια ακόμη φορά απέναντι στην προσπάθεια μας να ανακτήσουμε ευρωπαϊκά κεκτημένα, να επαναφέρουμε τις συλλογικές συμβάσεις. Είστε απέναντί μας και στην προσπάθεια μας να σπάσουμε το αμαρτωλό τρίγωνο της διαπλοκής, υπογράμμισε και πρόσθεσε: Παίξατε τα ρέστα σας την περίοδο της πιστωτικής ασφυξίας, στο σενάριο της αριστερής παρένθεσης, για να σημειώσει ότι η ΝΔ έπαιξε το ίδιο σενάριο και πέρυσι στην πρώτη αξιολόγηση αλλά και πάλι ηττήθηκε και τώρα επιχειρεί πάλι το ίδιο.

«Έχετε βγει στα κεραμίδια για να υπερασπιστείτε το πιο σκοτεινό δίκτυο εξουσία» είπε ο κ. Τσίπρας και τόνισε ότι παρόλα αυτά η ΝΔ τολμάει να κουνάει το δάχτυλο στην Αριστερά για το ηθικό πλεονέκτημα. Τολμούν να κουνούν το δάχτυλο τα κόμματα της Siemens, του Χριστοφοράκου, του Τσοχατζόπουλου, των υποκλοπών, του ΚΕΕΛΠΝΟ, της παράγκας του ποδοσφαίρου, σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Τώρα που βλέπετε ότι ο διαγωνισμός προχωρά κανονικά, κάνετε ό,τι μπορείτε για να τον απονομιμοποιήσετε», είπε, απευθυνόμενος στην ΝΔ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή.
«Σε αυτόν τον τόπο θα μάθουν όλοι και πρώτα απ' όλα εσείς, ότι ο νόμος ισχύει για όλους» τόνισε.

«Έχετε το θράσος εσείς να μιλάτε για σκάνδαλο του ΣΥΡΙΖΑ στις τράπεζες. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Αν θέλετε να βρείτε δάνεια χωρίς εγγυήσεις, ψάξτε πρώτα στα δικά σας βιβλία. Ότι και να κάνετε οι φίλοι και οι προστατευόμενοί σας θα περάσουν απο το ταμείο και θα πληρώσουν» είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κάνοντας αναφορά και στα χρέη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως στη Βουλή για την Παιδεία.

Ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι «τα 255 εκατ. ευρώ (απο τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες) ήδη διοχετεύονται για τη στήριξη των συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη. Ήδη 15.000 περισσότερα παιδιά θα πάνε φέτος στους Παιδικούς Σταθμούς. Ήδη ξεκινά η στήριξη των Νοσοκομείων με 4000 νοσηλευτές, ήδη ξεκινά πρόγραμμα στήριξης νέων διδακτόρων».

Δεν είστε με την ποιότητα, αλλά με συγκεκριμένα συμφέροντα και στο χώρο της εκπαίδευσης, είπε απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης που άσκησαν προηγουμένως κυβερνητική εξουσία, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή.

Έκανε επίσης λόγο για ιδιαίτερες σχέσεις σας με ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και τους επέκρινε ότι «είστε με τα ακριβά σχολεία των λίγων».

Αποκαταστήσαμε την κανονικότητα στα σχολεία μας, μετά από 7 χρόνια-Ευπρόσδεκτες οι θέσεις της Εκκλησίας, στον διάλογο που συνεχίζεται

«Όλα όσα εξαγγείλατε στη ΔΕΘ, και δεν το αποκρύπτετε, μάλλον προϋποθέτουν νέες περικοπές στην Παιδεία. Πείτε μας, ποια ευρωπαϊκή χώρα θα έδινε 1,8% του ΑΕΠ της για την Παιδεία και θα ήθελε να ονομάζεται ευρωπαϊκή;» διερωτήθηκε, απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή, για την Παιδεία.
«Αποκαταστήσαμε την κανονικότητα στα σχολεία μας, μετά από 7 χρόνια. Πρώτη φορά άνοιξαν χωρίς ελλείψεις σε βιβλία και καθηγήτες» τόνισε ο κ.Τσίπρας, για να προσθέσει πως πρώτη φορά εφαρμόστηκε ο νόμος για προσλήψεις 9100 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής.

«Το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μπορεί πια να έχει ομολογιακό χαρακτήρα αλλά ούτε οι ώρες του μειώνονται, ούτε μάθημα επιλογής γίνεται, ούτε χάνεται η αναφορά στο ορθόδοξο θρησκευτικό δόγμα» επισήμανε στη συνέχεια, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι στις μέρες μας, που στα σχολεία μας φοιτούν παιδιά που δεν ανήκουν σε ένα μόνο δόγμα, οφείλει να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν τη θρησκευτικότητα ως πτυχή της κοινωνικής πραγματικότητας.
Στον διάλογο που συνεχίζεται, υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας, είναι ευπρόσδεκτες οι θέσεις της Εκκλησίας, εξέφρασε τον σεβασμό προς την Εκκλησία, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι οι ρόλοι στον διάλογο πρέπει να είνα διακριτοί.

«Το ζήτημα δεν είναι να κόψεις τους αιώνιους φοιτητές, αλλά να καταφέρουμε να μη γεννά το πανεπιστήμιο αιώνιους φοιτητές»

«Το ζήτημα δεν είναι να κόψεις τους αιώνιους φοιτητές, το ζήτημα είναι να καταφέρουμε να μη γεννά το πανεπιστήμιο αιώνιους φοιτητές», είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή, εντοπίζοντας μία από τις αιτίες στο εξεταστικό σύστημα που σπρώχνει φοιτητές να σπουδάζουν σε πανεπιστήμια που δεν αγαπούν.

Τα κορυφαία πανεπιστήμια, παγκοσμίως, είναι δημόσια

«Τα κορυφαία πανεπιστήμια, παγκοσμίως, στην πλειοψηφία τους, είναι δημόσια. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν είναι ευρωπαϊκή παράδοση, ο ευρωπαϊσμός σας είναι κούφιος» είπε, απευθυνόμενος στην ΝΔ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά την διάρκεια της προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή, για την Παιδεία.
Πρόσθεσε ότι όσοι προβάλλουν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια ως πανάκεια, «έχουν αναρωτηθεί γιατί οι απόφοιτοί μας του κατασυκοφαντημένου δημόσιου πανεπιστημίου είναι περιζήτητοι παντού;»
«Δεν θέλουμε την κοινωνία του 1/3, την κοινωνία της ελίτ και των πληβείων. Θέλουμε μια κοινωνία καθολικής ευημερίας και ισότητας» τόνισε ο κ. Τσίπρας. Ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για το έργο που παρέχουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες, ενώ απευθύνθηκε στα παιδιά με ένα απόφθεγμα του Χαλίλ Γκιμπράν, λέγοντας: «η ζωή προχωρά μπροστά, δεν μένει στο χθες».

Κυρ. Μητσοτάκης: Ο πρωθυπουργός θέλει να διχάσει την κοινωνία και όχι να ενώσει

Επίθεση στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, κατηγορώντας τον ότι τόσο στα θέματα Παιδείας όσο και στις σχέσεις με την Εκκλησία, επιχειρεί να διχάσει την κοινωνία.

Ο κ. Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του σημειώνοντας ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά της δικής του ομιλίας, για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση. «Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσει τίποτε το τελευταίο διάστημα για τις τηλεοπτικές άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα», ρώτησε ρητορικά ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι «δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής αλλά ως απολογούμενος». Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των μέσων ενημέρωσης».

Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει την κοινωνία ακόμη και στο θέμα της Παιδείας- «σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε», προσέθεσε.

Ο κ. Μητστοτάκης αφιέρωσε την ομιλία του στην Παιδεία. Καλωσόρισε μάλιστα στη Βουλή την πρώην υπουργό Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, με αναφορά στον σημαντικό μεταρρυθμιστικό της ρόλο κατά τη διάρκεια της θητείας της.
Απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό τον κατηγόρησε ότι «αναμοχλεύετε τις ιδεολογικές αγκυλώσεις άλλων εποχών, όταν η Παιδεία ήταν αντικείμενο αντιπαραθέσων, που μας γυρνάνε στο παρελθόν, αντί να κοιτάμε το μέλλον. Καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε προϊόν των βιωμάτων μας, δεν με ενδιαφέρουν οι επιλογές που κάνατε σαν μαθητής και φοιτητής, αλλά δεν έχετε καταλάβει τίποτε. Επαναλαμβάνετε τα ίδια κλισέ, ακολουθείτε τις ίδιες τακτικές, επαναστατική γυμναστική και καταλήψεις, αυτός είναι ο ιδεολογικός σας αρμός. Σε άλλους τομείς της πολιτικής εφαρμόζετε φιλελεύθερες πολιτικές, έστω και αν δεν τις πιστεύετε, στην Παιδεία δεν υποκρίνεστε, έχετε επιλέξει τον κατάλληλο υπουργό, τον κ. Φίλη για να ισοπεδώσει την έννοια της αριστείας και της αξιοκρατίας.

Εκπροσωπείτε όλες τις παθογένειες που εμποδίζουν την Ελλάδα να κινηθεί μπροστά. Κατά τη διάρκεια της θητείας σας έχετε υιοθετήσει 105 ρυθμίσεις που έχουν αποσαρθρώσει την δημόσια εκπαίδευση. Θα μπορούσα να μιλάω επί ώρες για την ζημιά που έχετε κάνει στην εκπαίδευση», είπε ο κ. Μητσοτάκης και ακολούθως ανέφερε τις βασικές παρεμβάσεις που, όπως είπε, «δείχνουν το σχέδιο αποδόμησης όλων μεταρρυθμίσεων».

Είπε ο κ. Μητσοτάκης:

  • Καταργήσατε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Γιατί στερήσατε από τα παιδιά των φτωχών οικογενειών τη δυνατότητα να πάνε σε ένα καλό σχολείο και να διακριθούν;
  •  Καταργήσατε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύσατε το δημοτικό σχολείο, μειώσατε τις ώρες του διδακτικού προγράμματος. Υποβαθμίσατε και το γυμνάσιο και το λύκειο, μετατρέπετε το γυμνάσιο σε σχολείο αυτόματης προαγωγής. Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, όπως και τη βάση του 9,5 για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη.
  • Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό με την επιλογή των διευθυντών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίζετε το δημόσιο σχολείο, κοντύνατε και τα ιδιωτικά σχολεία στο οποίο πηγαίνουν το 8% των μαθητών.
  • Παγώσατε και καταργείτε κάθε έννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Έδωσε η κυβέρνηση τη δυνατότητα ακόμη και σε όσους είχαν διαγραφεί να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής. Έχω την εξήγηση: ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του.
  • Καταργήσατε τα συμβούλια ιδρύματος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
  • Υποβαθμίσατε τα προγράμματα των μεταπτυχιακών που ήταν μία ιστορία επιτυχίας των δημόσιων πανεπιστημίων.
    • Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών και την διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος: «Σε αυτή την τυφλή πορεία σύγκρουσης δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός η Εκκλησία της Ελλάδος», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι είναι μία σύγκρουση ανούσια που διχάζει τον λαό και προσβάλλει και την Εκκλησία.
      «Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία, αλλά αυτό κατόπιν μελέτης και όχι συγκρουσιακά. Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών ήταν μία ακόμη αφορμή για να δρομολογήσετε μία σύγκρουση», ανέφερε και στη συνέχεια διάβασε την επιστολή του αρχιεπισκόπου Αθηνών προς την πολιτική ηγεσία, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος για το μάθημα των θρησκευτικών.

      Υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι προτεραιότητα για τη ΝΔ και στο προσεχές διάστημα θα παρουσιάσει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα του κόμματος. Σημείωσε πάντως ότι «οι βασικοί μας άξονες είναι ελεύθερο σχολείο, αδέσμευτο πανεπιστήμιο» και προσέθεσε ότι «μιλάμε για τις έννοιες της αξιοκρατίας, της αριστείας και της αξιολόγησης».

      Έδωσε δε, κάποιες από τις κατευθυντήριες γραμμές της ΝΔ:

    • Κανένα παιδί δεν θα μείνει έξω από παιδικό σταθμό.
    • Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία με αναβαθμισμένο όμως προγραμμα
    • Θα επαναφέρουμε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία
    • Απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών
    • Θα δώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στις σχολικές μονάδες
    • Θα συζητήσουμε τη δυνατότητα, δάσκαλοι και καθηγητές να επιλέγουν το βιβλίο που θα διδάσκουν
    • Θα δημιουργήσουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια
      • Αναφέρθηκε στην ανώτατη εκπαίδευση, λέγοντας ότι «το άρθρο 16 του Συντάγματος είναι το τοτέμ των αντιμεταρρυθμιστών», καθώς απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Γιατί να μην κάνουμε την Ελλάδα κέντρο εκπαίδευση με προσέλκυση φοιτητών που θα φέρει έσοδα και θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας, όπως έχει κάνει η Κύπρος, ρώτησε ο κ. Μητσοτάκης.

        Κλείνοντας ανέφερε ότι «η ποιότητα της Παιδείας οριοθετεί και την ποιότητα της ίδιας της Δημοκρατίας, διαμορφώνει ελεύθερους και δημιουργικούς ανθρώπους που αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους».