«Ασφυξία» επικράτησε το πρωί της Πέμπτης 14 Νοεμβρίου στους δρόμους της Αθήνας λόγω διακοπής της λειτουργίας των φαναριών σε κεντρικούς οδηγούς άξονες, με αποτέλεσμα να σημειωθούν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Μεγάλη η ταλαιπωρία και για χιλιάδες επιβάτες του Προαστιακού λόγω πτώσης της ηλεκτροδότησης που έθεσε εκτός λειτουργίας και την τηλεδιοίκηση. Σύμφωνα με έρευνα του ΑΝΤ1, δεν λειτούργησε το εφεδρικό σύστημα ηλεκτροδότησης.
Για 3,5 ώρες επικράτησε το απόλυτο χάος στην καθημερινότητας της Αθήνας. Πολλά φανάρια τέθηκαν εκτός λειτουργίας, δεκάδες δρόμοι μπλοκαρισμένοι από τα αυτοκίνητα, βαγόνια ακινητοποιημένα στις ράγες και χιλιάδες επιβάτες εγκλωβισμένοι στους σταθμούς του Μετρό.
Όλα αυτά εξαιτίας προβλημάτων στην τάση του ρεύματος του δικτύου ηλεκτροδότησης λόγω καιρικών συνθηκών.
Έσβησαν τα φανάρια
«Κόκκινο» έπεσε στα φανάρια:
- της Φειδιππίδου με την Βασιλίσσης Σοφίας
- της Βασιλίσσης Σοφίας με την Βασιλέως Κωσταντίνου
- στην διασταύρωση στο ύψος του Χίλτον
- στο δαχτυλίδι Κηφισίας
- στην κάθοδο της Λεωφόρου Κηφισίας από το ύψος του Αμαρουσίου μέχρι και το Ψυχικό
- στην διασταύρωση της Λεωφόρου Αλεξάνδρας με την Λεωφόρο Κηφισίας
- στην Λεωφόρο Μεσογείων
- στον Σταυρό της Αγίας Παρασκευής
- στον Χολαργό
- στην κάθοδο της Λεωφόρου Καρέα
- στην Λεωφόρο Αθηνών με την Γεωργίου Παπανδρέου στο Χαϊδάρι
Το πρόβλημα σημειώθηκε λόγω βλάβης στο δίκτυο τάσης με εκατοντάδες φανάρια να βγαίνουν εκτός λειτουργίας, καθώς δεν υπάρχει κάποιο εφεδρικό σύστημα.
Το χρονικό του χάους
- Στις 5.00 σημειώνεται το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση
- Στις 5.35 βγαίνει εκτός λειτουργίας το σύστημα σηματοδότησης και η Τηλεδιοίκηση της γραμμής του Προαστιακού.
- Στις 5.40 βγαίνει εκτός λειτουργίας και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας. Αποτέλεσμα οι ελεγκτές να μην έχουν καμία εικόνα με τα δρομολόγια, να μην γνωρίζουν την κίνηση των συρμών και πού είναι σταματημένοι οι συρμοί
- Στις 5.45 που κανονικά θα ξεκινούσαν τα δρομολόγια των συρμών σταματάει η ηλεκτροδότηση των γραμμών
Για τρεις ώρες δεν κυκλοφορεί κανένας συρμός, το επιβατικό κοινό ταλαιπωρείται και λίγο μετά τις 9.00 ξεκινάει η σταδιακή αποκατάσταση των δρομολογίων
Δεν λειτούργησε το εφεδρικό σύστημα ηλεκτροδότησης
Ο ΑΝΤ1 αποκαλύπτει ότι το εφεδρικό σύστημα ηλεκτροδότησης το οποίο έχει προβλεφθεί για τα προβλήματα ηλεκτροδότησης του δικτύου του Σιδηροδρόμου στην πραγματικότητα δεν μπορεί να εφαρμοστεί.
«Κανένα εφεδρικό σύστημα δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Εκτός αν η ίδια η εταιρεία, ο ΟΣΕ δεν προκειμένω, έχει δική του παραγωγή ενέργειας και μπορεί αν υποστηρίξει τα συστήματα. Κάτι τέτοιο στην Ελλάδα δεν συμβαίνει» δήλωσε ο πρόεδρος εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Κιουτσούκης.
Σύμφωνα με πηγές του ΑΝΤ1, ο ΑΔΜΗΕ αναφέρει ότι υπήρξε πρόβλημα βύθισης τάσης του δικτύου λόγω της έντονης ξηρασίας και της υγρασίας, και πως αρμόδιος για αυτό είναι ο ΔΕΔΔΗΕ.
Από την πλευρά του, ο ΔΕΔΔΗΕ τονίζει ότι το δίκτυο δεν είναι ευθύνη της συγκεκριμένης εταιρείας, ρίχνοντας πάλι το «μπαλάκι» των ευθυνών στον ΑΔΜΗΕ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, λόγω της ξηρασίας έπεσε σκόνη, μετά ήρθε η βροχή, έγινε η σκόνη λάσπη που είναι κακός αγωγός για το δίκτυο και έτσι προκλήθηκε βραχυκύκλωμα στον εξοπλισμό.
Πηγή: enikos.gr