Διαθέσιμη στα μοντέλα Mazda3 και CX-30 2021 είναι πλέον η αναβαθμισμένη έκδοση του μοναδικού βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition).
Η απόδοση του αναβαθμισμένου e-Skyactiv X έχει βελτιωθεί προσφέροντας τώρα 6 επιπλέον ίππους και 16Nm παραπάνω ροπή. Αποτέλεσμα αυτού είναι η συνολική ισχύς του να φτάνει πλέον τους 186 ίππους (137 kW) στις 6.000σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή τα 240Nm στις 4.000σ.α.λ. Υπάρχει επίσης βελτίωση στις τιμές κατανάλωσης βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, η οποία εμφανίζεται μειωμένη κατά 0.4 λ./100 χλμ., αλλά και των εκπομπών CO2 που έχουν περιοριστεί κατά 8 γρ/χλμ.
Αυτές οι βελτιώσεις τόσο στην απόδοση όσο και στην οικονομία, επιτυγχάνονται χάρη στην αλλαγή της σχέσης συμπίεσης του κινητήρα e-Skyactiv X από 16.3:1 σε 15.0:1. Οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση της καύσης, τα διαφορετικά πιστόνια, καθώς και την αναβάθμιση του λογισμικού του συστήματος κίνησης Mazda M Hybrid. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα όχι μόνο τη διεύρυνση του πεδίου λειτουργίας και της αποδοτικότητας της καύσεως, αλλά την εξασφάλιση μεγαλύτερης σταθερότητας της ανάφλεξης που περιορίζει ακόμα περισσότερο το ήδη χαμηλό ποσοστό εμφάνισης του ανεπιθύμητου φαινομένου της αυτανάφλεξης (πειράκια), ή της προ-ανάφλεξης, που οφείλεται συνήθως στις διαφορετικές ποιότητες καυσίμου στις διάφορες αγορές.
Οι εκδόσεις με τον κινητήρα e-Skyactiv X αποτελούν σήμερα το 40% των μοντέλων Mazda3 (Hatchback & Sedan) και CX-30 που πουλήθηκαν πανευρωπαϊκά το 2020. Ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-X διατίθεται με επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων Skyactiv-MT ή 6τάχυτου αυτόματου Skyactiv-Drive. Το Mazda3 Hatchback και το Mazda CX-30 e-Skyactiv X διατίθενται και με το προαιρετικό σύστημα 4κίνησης i-Activ all-wheel drive (AWD).
Το MAZDA 3 με τον αναβαθμισμένο κινητήρα e-Skyactiv X 186hp, στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αφού εκπέμπει CO2 λιγότερα από 122 γρ/χλμ.