Ξεκινούν μέσα στον Απρίλιο οι δοκιμές για την διόρθωση του προβλήματος στο σύστημα μετάδοσης των πλοίων LCS «Freedom» δήλωσε ανώτατος ναύαρχος του Ναυτικού.
Η εξέλιξη αυτή αφορά άμεσα και την Ελλάδα καθώς οι φρεγάτες ΜΜSC που προτείνουν οι ΗΠΑ για το Πολεμικό μας Ναυτικό ανήκουν στην κλάση «Freedom» και χρησιμοποιούν το ίδιο περίπλοκο σύστημα μετάδοσης ισχύος.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιανουάριο το αμερικανικό ναυτικό σταμάτησε την παραλαβή νέων «Freedom» μέχρι να λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Οι δοκιμές για την επίλυση των προβλημάτων των πλοίων Freedom θα πραγματοποιηθούν στην ξηρά, δήλωσε ο αρχηγός των ναυτικών επιχειρήσεων Ναύαρχος Mike Gilday. Το ελάττωμα του σχεδιασμού, που αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την ιστοσελίδα Defense News, είναι ένα πολύπλοκο πρόβλημα που επηρεάζει την ικανότητα των τεσσάρων κινητήρων να τροφοδοτούν τον υδροπροωθητή, που δίνει στο πλοίο δυνατότητα πλεύσης 40 κόμβων.
«Η βασική μηχανική πρόκληση για εμάς, είναι να καταφέρουμε να κάνουμε να δουλέψουν μαζί και χωρίς προβλήματα οι κινητήρες με τον υδροπροωθητή» δήλωσε ο Gilday σε σχετική ενημέρωση προς τους στρατιωτικούς συντάκτες. «Φαίνεται να είναι το στοιχείο που αποτυγχάνει περισσότερο. Δεν είναι το μόνο, αλλά είναι το βασικότερο πρόβλημα»
«Αυτόν το μήνα, θα κάνουμε κάποιες δοκιμές στην ξηρά και, στη συνέχεια, θα εγκαταστήσουμε, ελπίζουμε, έναν επανασχεδιασμένο σύστημα μετάδοσης ισχύος στα νέα πλοία που κατασκευάζονται στο Ουισκόνσιν», είπε ο αμερικανός ναύαρχος προσθέτοντας ότι «... Χρειαζόμαστε το LCS να είναι αξιόπιστο και βιώσιμο στη θάλασσα.»
Τα πλοία LCS σχεδιάστηκαν από την Lockheed Martin , ενώ η ναυπήγηση τους γίνεται από την Fincantieri Marinette Marine στο Ουινσκόνσιν. Το σύστημα μετάδοσης ισχύος σχεδιάστηκε από την γερμανική RENK AG.
Για την λύση του προβλήματος, που μπορεί να πάρει και αρκετούς μήνες, συνεργάζονται μαζί οι Lockheed Martin και η RENK AG αλλά και το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.
ΠΗΓΗ: Military.com