Η Πολεμική Αεροπορία πετά με πλήρη μετάκαυση και από την αυλαία του 2020 δείχνει ότι θα πετά υπερηχητικά ολόκληρη τη δεκαετία διότι το ΓΕΑ έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη της αεροπορικής ισχύος και υπεροχής.
Και αυτό φυσικά δίνει την υπεροχή και το status στην χώρα να βαδίζει ως πυλώνας σταθερότητας με ιδιαίτερα ισχυρή πολεμική αεροπορία, μέσα σ’ ένα σύνολο ευέλικτων και αναβαθμισμένων Ενόπλων Δυνάμεων.
Παράλληλα το ισοζύγιο της αεροπορικής ισχύος απέναντι στο νευρικό γείτονα γέρνει δραματικά υπέρ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας η οποία κανείς δεν έχει αυταπάτες ότι θα συνεχίζει και τα επόμενα χρόνια να υψώνει το δικό της τείχος, απέναντι στην παραβατική συμπεριφορά που επιδεικνύουν οι Τούρκοι πιλότοι.
Το ξεκίνημα της νέας εποχής για την Πολεμική Αεροπορία έχει διπλό αποτύπωμα διότι από τη μια είναι η προ των πυλών προσθήκη στον αεροπορικό στόλο των Γαλλικών μαχητικών RAFALE ενώ από την άλλη πλευρά οι δοκιμές του πρώτου F-16 Viper συνεχίζονται στις εγκαταστάσεις της Τανάγρας, ώστε στη συνέχεια ν’ απογειωθεί για το Τέξας όπου εκεί θα κριθεί το μεγάλο στοίχημα για την HAF.
Ο Τίγρης με το δηλητήριο της οχιάς…
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρίας το «005» της 335 Μοίρας «Τίγρης» του Αράξου αναμένεται να γίνει συμβατό και με άλλα ηλεκτρονικά συστήματα, με τους ειδικούς που θα πέσουν πάνω του, να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο σύστημα αυτοπροστασίας του αεροσκάφους και το νέο υπέρ πολύτιμο ραντάρ AESA.
Τα F-16 δοκιμάζονται σε ειδική εγκατάσταση όπου ραντάρ, επικοινωνίες, συστήματα ναυτιλίας, ηλεκτρονικού πολέμου, αξιολογούνται στο πως αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, σε συνδυασμό και με όπλα για να βεβαιωθεί η εύρυθμη λειτουργία τους και το ότι δεν παρεμβάλει τυχόν το ένα με το άλλο. Στη συνέχεια, οι δοκιμές θα συνεχισθούν σε περιβάλλον ισχυρών παρεμβολών, έναν «ύπουλο» εχθρό που μπορεί σε περίοδο επιχειρήσεων ν’ αντιμετωπίσει ο κάθε ιπτάμενος.
Παράλληλα δεν θα σταματούν διαρκώς οι μετρήσεις εντοπισμού τυχόν αστοχιών ή προβλημάτων που μπορεί να καταγραφούν στο λογισμικό, ώστε να επιλύονται και να γίνονται νέες δοκιμές για να παραδοθεί η διαμόρφωση Viper πλήρως λειτουργική.
Όμως δεν είναι μόνο τα RAFALE και τα F-16, μιας και δίπλα ακριβώς από τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ που δοκιμάζεται το πρώτο Viper, οι παλέτες με τα ανταλλακτικά των Mirage 2000-5, έχουν αρχίσει να «ξεμουδιάζουν» τα υπομονετικά μαχητικά, τα οποία μαζί με τους μηχανικούς και τους αεροπόρους περίμεναν όλα εκείνα που είναι απαραίτητα για την αύξηση των διαθεσιμοτήτων στην 331 Μοίρα.
Θ’ απαιτηθεί χρόνος λένε οι γνώστες της κατάστασης διότι από τη μια μέρα στην άλλη δεν μπορούν να γίνουν θαύματα παρά την εμπειρία και τις γνώσεις που έχουν οι πολύπειροι μηχανικοί της μοίρας. Θ’ απαιτηθεί χρόνος και για την παράδοση ενός σημαντικού αριθμού ανταλλακτικών ώστε να υπάρχουν διαθέσιμα στις αποθήκες.
Η πανδημία δεν βοήθησε την κατάσταση με την FOS, ωστόσο η Γαλλική πλευρά έδειξε ότι έχει την θέληση να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης.
Η Αθήνα θα επιμείνει στο F-35
Βεβαίως όλες οι πληροφορίες από διαφορετικές πηγές ενημέρωσης λένε ότι με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών η Αθήνα θα επανέλθει με νέο αίτημα για τα F-35.
Μάλιστα όπως σημειώνεται από το αεροπορικό Επιτελείο, ακόμη κι αν δεν αποδεσμευτούν μεταχειρισμένα μαχητικά 5ης γενιάς για την Πολεμική Αεροπορία, όπως αιτήθηκε άλλωστε η Ελληνική πλευρά, εκείνο που επιδιώκεται πλέον είναι η Ελλάδα να πάρει κι εκείνη χαρτί προτεραιότητας στη γραμμή παραγωγής των F-35.
Γνωρίζοντας όλοι ότι οι Αμερικανοί για κάτι που φημίζονται είναι η τυπολατρία, θέλουν να προλάβουν την ουρά προτεραιότητας, πριν κι άλλοι υποψήφιοι χρήστες περάσουν πιο μπροστά.
Και είναι σαφές ότι οι πάντες αναγνωρίζουν το επίπεδο των Ελλήνων αεροπόρων καθώς οι πράξεις ολοένα και περισσότερων συμμάχων ρίχνει την ψήφο τους στην Πολεμική Αεροπορία.
Δεν είναι λίγες άλλωστε οι συνεκπαιδεύσεις διαλειτουργικότητας ανάμεσα σε ιπταμένους των Ηνωμένων Πολιτειών, του Ισραήλ, της Γαλλίας, του Βελγίου, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Αιγύπτου, της Σαουδικής Αραβίας και αρκετών άλλων με τα μπλε φτερά.
Πηγή: