Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης πριν την Ολομέλεια της Βουλής που θα δινόταν η μάχη για την αλλαγή ταυτότητας φύλου, είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τους βουλευτές ότι, εκτός από την προετοιμασία της υποδομής που απαιτεί η υλοποίηση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προετοιμάζεται ο ανασχεδιασμός των δρομολογίων των λεωφορείων και μελετάται το είδος των λεωφορείων για το μέλλον, καθώς με τις επεκτάσεις του μετρό, δεν χρειάζονται πλέον μεγάλα λεωφορεία αλλά μικρότερα με βάση τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Μεγάλη αναφορά έκανε ο παριστάμενος υπουργός στο ζήτημα των ηλεκτρονικών εισιτηρίων, για να υπογραμμίσει ότι σήμερα το φαινόμενο των πλαστών καρτών και εισιτηρίων είναι πρόβλημα με απώλειες μεγαλύτερες στα έσοδα, από αυτές του φαινομένου της .
Ο Χρήστος Σπίρτζης, με την ευκαιρία της συζήτησης, απηύθυνε έκκληση στους πολίτες να σπεύσουν στα κέντρα έκδοσης ηλεκτρονικών καρτών για μια και μόνη φορά που θα χρειαστεί να σπεύσουν για την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας, σε αντίθεση με την μέχρι σήμερα πρακτική που υποχρέωνε τους πολίτες να σπεύδουν κάθε μήνα στα εκδοτήρια για τις συμβατικές τους κάρτες. Ταυτόχρονα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ήταν κατηγορηματικός ότι η ηλεκτρονική κάρτα δεν παραβιάζει κατά κανένα τρόπο τα , κοινώς δεν οδηγεί σε "φακέλωμα" των πολιτών, καθώς έχει προηγηθεί στενή και λεπτομερειακή συνεργασία με τη Αρχή Προστασία Προσωπικών Δεδομένων. «Δεν καταγράφεται και δεν παρακολουθείται πουθενά ποιος πολίτης, με ποια κάρτα, ανεβαίνει σε ποιον σταθμό ή ποιο μέσο χρησιμοποιεί ή πότε και που κατεβαίνει» ανέφερε χαρακτηριστικά για να υπογραμμίσει πως είναι τόσο αυστηρό το πλαίσιο και το software που κανείς δεν μπορεί να παρακολουθήσει.
Ο Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα είναι έτοιμος να ενημερώσει τη Βουλή και τους πολίτες για το εύρος της δραστηριότητας του κυκλώματος με τα πλαστά εισιτήρια και τις πλαστές κάρτες, διατυπώνοντας σαφείς αιχμές για τους λόγους που επί σειρά ετών έμενε κολλημένος ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Στο σημείο αυτό ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε ειδική μνεία και στην έρευνα των εισαγγελικών Αρχών για τα πλαστά εισιτήρια στη , πιθανολογώντας σφόδρα ότι η υπόθεση ακουμπάει την . Αναφέρθηκε δε και στην εξάρθρωση κυκλώματος και τη σύλληψη εργοστασίου που τύπωνε πλαστά εισιτήρια. Ο υπουργός Υποδομών αναγνώρισε ότι υπήρξαν κάποια προβλήματα στο ένα από τα εννέα κέντρα που εκδίδουν ηλεκτρονικές κάρτες, ωστόσο δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι η διαδικασία θα προχωρήσει, αν και "υπάρχουν αντιστάσεις" για την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα προτιμήσει να αναλάβει το πολιτικό κόστος, σε σχέση με τους πολίτες που θα σπεύσουν τις τελευταίες ημέρες να εκδώσουν την ηλεκτρονική τους κάρτα, και άρα θα υπάρξει μια ταλαιπωρία τεσσάρων-πέντε ημερών, παρά να συνεχίσουν τη δράση τους τα δωμάτια των πλαστών εισιτηρίων και καρτών.
Όσο για τις αντιδράσεις , ο υπουργός είπε ότι δεν θα υπάρξει ανοχή σε όσους θέλουν να συνεχίσει η έκδοση πλαστών εισιτηρίων και καρτών, επισημαίνοντας ότι για τους υπαλλήλους που αρνούνται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να κάνουν τη δουλειά τους «υπάρχει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας και υπάρχουν οι πρόνοιες του πειθαρχικού δικαίου».
«Υπάρχουν σωματεία και συνδικαλιστές που θέλουν να πάει η κοινωνία παρακάτω, και αυτούς τους τιμούμε. Υπάρχουν και άλλοι που λειτουργούν με τον τρόπο που εξέθρεψε αρνητικά φαινόμενα. Αυτές τις ομάδες δεν θα τις καλύψουμε» προειδοποίησε ο υπουργός και θύμισε ότι έχει διαταχθεί ΕΔΕ και ο φάκελος θα διαβιβαστεί στον εισαγγελέα. «Δεν πρόκειται να χαριστούμε ούτε μία ημέρα για να αφήσουμε περιθώριο σε όσους συνεχίζουν να θέλουν να πουλιούνται πλαστές κάρτες και πλαστά εισιτήρια» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Καταλόγισε επίσης πολιτικές ευθύνες για το γεγονός ότι δεν προχώρησε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, σημειώνοντας ότι ο σημερινός γενικός διευθυντής της Νέας Δημοκρατίας, ως πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, αν και είχε εκθέσεις στη ΣΤΑΣΥ για το πως πρέπει να προχωρήσει, δεν είχε για αρκετά χρόνια ανταποκριθεί στις εισηγήσεις.
Ο κ. Σπίρτζης, ρωτήθηκε από τον Χρ. Σταϊκούρα για τη ληξιπρόθεσμα χρέη του Οργανισμού. «Από τα 120 εκατομμύρια ληξιπρόθεσμα το 2015, το 2016 μειώθηκαν στα 55 εκατομμύρια και σήμερα είναι στα 12,7 εκατομμύρια» είπε ο κ. Σπίρτζης, ενώ αναφερόμενος στο στόλο των λεωφορείων ενημέρωσε τους βουλευτές ότι έχει έναν φάκελο με στοιχεία που δείχνει τον τρόπο με τον οποίο δεν φτιάχνονται λεωφορεία στις βάσεις της ΟΣΥ, σε συγκεκριμένα αμαξοστάσια, αν και υπάρχουν διαθέσιμα ανταλλακτικά, προκειμένου να σαμποτάρεται το έργο και ο αριθμός των λεωφορείων.
Σχετικά με την επένδυση στο Ελληνικό, ο υπουργός είπε ότι «η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να προχωρήσει τον διαγωνισμό που είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση, έγινε διαπραγμάτευση που άλλαξε επί τα βελτίω πολύ σημαντικά ζητήματα και τώρα είναι η μπάλα στα πόδια τού επενδυτή. Τώρα θα δούμε πως ο τομέας αυτός θα ανταποκριθεί γρήγορα στο να μπούνε οι μπουλντόζες».