Ερωτήματα της Daily Mail για τους δύο ξαφνικούς θανάτους: Ο Μάικ Λιντς, ο Στίβεν Τσάμπερλεν και οι Μυστικές Υπηρεσίες

 
nauagio

Ενημερώθηκε: 24/08/24 - 12:47

Για τον φανατικό υπεραθλητή Στίβεν Τσάμπερλεν, το πρωί είχε ξεκινήσει με μια από τις συνηθισμένες διαδρομές του στην ύπαιθρο του Cambridgeshire, ενώ ο Μαικ Λιντς ετοιμαζόταν για κρουαζίερα με υπερπολυτελές σκάφος που τελικά ναύαγησε ανοιχτά της Σικελίας.

Η εφαρμογή παρακολούθησης της άσκησης Strava που χρησιμοποιούσε αποκαλύπτει ότι είχε τρέξει 6,4 μίλια σε μια ώρα το πρωί του περασμένου Σαββάτου, σε μια διαδρομή που τον οδήγησε κατά μήκος του Black Fen Waterway Trail δίπλα στον ποταμό Great Ouse. Ο καιρός ήταν καλός.

Ο Τσάμπερλεν, λογιστής και στέλεχος τεχνολογικής εταιρείας, είχε ξεκινήσει το τρέξιμο μερικές φορές συμμετέχοντας σε αγώνες που φτάνουν τα 230 μίλια- αφότου αντιμετώπισε την τεράστια πίεση του να γίνει κατηγορούμενος σε μια από τις μεγαλύτερες και μακροβιότερες υποθέσεις απάτης της Silicon Valley.

Μόλις λίγες εβδομάδες νωρίτερα, ο ίδιος και ο συγκατηγορούμενος του Mike Lynch, ο πολυεκατομμυριούχος ροκ σταρ της τεχνολογίας που χαρακτηρίζεται ως «ο Μπιλ Γκέιτς της Βρετανίας», είχαν αθωωθεί συγκλονιστικά από όλες τις κατηγορίες σε δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο, αφού οι ένορκοι στη δίκη τους που διήρκεσε 11 εβδομάδες απέρριψαν τον ισχυρισμό της αμερικανικής κυβέρνησης ότι είχαν παραποιήσει τα βιβλία σχετικά με την πώληση της εταιρείας Autonomy του Lynch στην Hewlett-Packard (ΗΡ), αξίας 8,6 δισεκατομμυρίων λιρών.

Ο 52χρονος Τσάμπερλεν, του οποίου η καριέρα είχε τεθεί σε αναμονή αφότου αναγκάστηκε να τεθεί σε «διοικητική άδεια» τον περασμένο Ιούνιο, ανυπομονούσε για νέες εργασιακές προκλήσεις και για να περνάει περισσότερο χρόνο με τη σύζυγό του Karen και τα παιδιά του, Ella και Teddy.

Δεν ήταν γραφτό να συμβεί. Περίπου στις 10.10 π.μ., καθώς βγήκε στην πολυσύχναστη οδό Newmarket Road, χτυπήθηκε από ένα μπλε Vauxhall Corsa και τραυματίστηκε θανάσιμα.

Η DailyMail ανέλυσε τη διαδρομή που ακολουθούσε, όπως προέκυψε από την εφαρμογή Strava. Στο σημείο που τον χτύπησε το αυτοκίνητο, το μονοπάτι στο οποίο έτρεχε ο Τσάμπερλεν βγαίνει μέσω ενός στενού μονοπατιού στον A1123, έναν μονόδρομο, όπου το όριο ταχύτητας είναι κανονικά 60 μίλια/ώρα.

Στο σημείο αυτό, μεταξύ των χωριών Stretham και Wicken, ο δρόμος διασχίζει τον ποταμό Great Ouse μέσω μιας γέφυρας.

Για να διασχίσουν σε αυτό το σημείο, οι πεζοί πρέπει να περάσουν πάνω από ένα φράγμα. Οι οδηγοί που προσεγγίζουν τη γέφυρα από το Stretham (προς τα βορειοδυτικά) ενδέχεται να βρουν περιορισμένη ορατότητα, ενώ όσοι έρχονται από το Wicken πρέπει να περάσουν μια μικρή στροφή.

Εν ολίγοις, είναι ένα δυνητικά επικίνδυνο σημείο για να διασχίσει κανείς, ακόμη και με καλό καιρό.

Η οδηγός του Corsa, μια 49χρονη γυναίκα που ζει στο γειτονικό χωριό Haddenham, σταμάτησε στο σημείο και βοήθησε την αστυνομία στις έρευνες. Η αστυνομία αναφέρει ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις ότι το περιστατικό ήταν «ύποπτο ή απρόσμενο».

Ο Τσάμπερλεν - ο οποίος ζούσε στο κοντινό Longstanton - μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Addenbrooke's του Cambridge, όπου υποβλήθηκε σε θεραπεία για τα τραύματά του και τέθηκε σε μηχανική υποστήριξη, αλλά κηρύχθηκε νεκρός το βράδυ της Δευτέρας.

Μέχρι τότε, ωστόσο, μια εξαιρετική και εξίσου τραγική σύμπτωση είχε συμβεί εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.

Περίπου τα ξημερώματα της ίδιας Δευτέρας, το σούπερ γιοτ Bayesian του Μάικ Λιντς, μήκους 184 ποδών και αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών, είχε βυθιστεί στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του o ίδιος και ακόμα 6 άνθρωποι.

Ο Lynch είχε κανονίσει το ταξίδι στη Μεσόγειο για να γιορτάσει τη δικαστική του νίκη στις ΗΠΑ και τη νέα του ελευθερία με την οικογένεια, τους φίλους και τους ανθρώπους που είχαν παίξει σημαντικό ρόλο στην αθώωσή του - συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής της ομάδας υπεράσπισής του και ενός τραπεζίτη που ήταν μάρτυρας χαρακτήρα.

Μέχρι τώρα, ο ρόλος του Τσάμπερλεν στη μακρόχρονη ιστορία της Autonomy είχε περάσει σε μεγάλο βαθμό απαρατήρητος, επισκιασμένος από τον Lynch, με τα πάθη του για τον James Bond και την εκτροφή σπάνιων αγελάδων.

Ωστόσο, αν και φαίνεται απίθανο ακόμη και για τους πιο κακόβουλους παράγοντες να έχουν οργανώσει με επιτυχία έναν ανεμοστρόβιλο να βυθίσει ένα γιοτ στη Μεσόγειο και να ενορχηστρώσουν μια θανατηφόρα οδική σύγκρουση στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό δεν σταμάτησε τις πυρετώδεις εικασίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι οι θάνατοι συνδέονται με κάποιο τρόπο.

Οι εικασίες τροφοδοτήθηκαν από δημοσιεύματα αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με τα οποία η Darktrace, η εταιρεία κυβερνοασφάλειας που συνίδρυσε ο Lynch και στην οποία ο Chamberlain (αφού εγκατέλειψε την Autonomy) ήταν οικονομικός διευθυντής και στη συνέχεια επιχειρησιακός διευθυντής, έχει στενούς δεσμούς με τις βρετανικές και αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες.

Ο πρώην γενικός διευθυντής της MI5 Τζόναθαν Έβανς και ο Τζιμ Πένροουζ, πρώην επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας της Αμερικής, ήταν επίσης μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Θολώνοντας ακόμη περισσότερο τα νερά, η πρώτη εταιρεία του Lynch, η Cambridge Neurodynamics, η οποία ειδικευόταν στην ηλεκτρονική αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων, είχε συμβόλαια με τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες.

Η Autonomy, την οποία ίδρυσε το 1996, είχε επίσης προφανείς δυνατότητες για τις μυστικές υπηρεσίες, καθώς παρήγαγε λογισμικό που μπορούσε να αναλύσει δεδομένα από πηγές όπως οι υποκλαπείσες τηλεφωνικές κλήσεις και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Φημολογείται ότι είχε μεταξύ των πελατών της τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Δεν είναι σαφές γιατί αυτές οι σχέσεις με τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή των ανδρών μετά την αθώωσή τους στο δικαστήριο. Ούτε, πράγματι, γιατί κάποιος άλλος θα μπορούσε να τους θέλει νεκρούς.

Επιπλέον, το υπόβαθρο του Τσάμπερλεν απείχε πολύ από τον κόσμο των κατασκόπων. Σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός και διοίκηση στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ προτού γίνει ορκωτός λογιστής.

Εντάχθηκε στην Autonomy το 2005: ένα εργασιακό περιβάλλον υψηλής πίεσης υπό τον Lynch, ένα φιλόδοξο και απαιτητικό αφεντικό. Αφού η HP αγόρασε την Autonomy το 2011, ο Chamberlain εγκατέλειψε την εταιρεία και πήγε να εργαστεί για την Sepura, μια «εταιρεία ασφαλών επικοινωνιών» που εδρεύει κοντά στο Κέιμπριτζ.

Ο Lynch, εν τω μεταξύ, συνίδρυσε την Darktrace και το 2016 έφερε τον Τσάμπερλεν ως οικονομικό διευθυντή. Εκείνη τη χρονιά, ο Τσάμπερλεν - του οποίου οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γεμάτες με συνεισφορές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις - προσφέρθηκε εθελοντικά να γίνει ο άμισθος οικονομικός διευθυντής της ποδοσφαιρικής ομάδας Cambridge United της League One, έναν ρόλο που άσκησε μέχρι το 2018.

Ο διευθυντής του συλλόγου Graham Daniels δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι ο Τσάμπερλεν, ο οποίος μεγάλωσε έξι μίλια μακριά από το Cambridge, «ήταν ένας νικητής με όλους τους τρόπους. Νοιάζονταν για τους ανθρώπους και ήξερε πότε να βάζει τους ανθρώπους σε προτεραιότητα».

Αλλά το 2018, οι εισαγγελείς των ΗΠΑ ισχυρίστηκαν ότι ο Τσάμπερλεν, ο οποίος κατείχε περίπου 99.000 μετοχές της Autonomy, είχε κερδίσει 4 εκατομμύρια δολάρια από την πώληση της εταιρείας στην HP.

Τον Νοέμβριο του 2018 οι εισαγγελείς των ΗΠΑ απήγγειλαν κατηγορίες σε βάρος των Λιντς και Τσάμπερλεν για απάτη.

Τους κατηγόρησαν ότι «διόγκωσαν τεχνητά» τον ισολογισμό της Autonomy και παραποίησαν τους λογαριασμούς της για να ενισχύσουν την αντιληπτή απόδοση, την κατάσταση και τις προοπτικές της εταιρείας.

Ενώ ο Λιντς πάλευε επί χρόνια για να αποφύγει την έκδοσή του, ο Τσάμπερλεν παραδόθηκε στις αμερικανικές αρχές, παρουσιάστηκε στο δικαστήριο στις αρχές του 2019 και εξασφάλισε μια επιεική συμφωνία που του επέτρεπε να ταξιδεύει ελεύθερα μεταξύ ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο Γκάρι Λίνσενμπεργκ, ο δικηγόρος του Τσάμπερλεν στη δίκη, δήλωσε ότι ο πελάτης του ήταν ένας «θαρραλέος άνθρωπος» με «πραγματικό θάρρος και ακεραιότητα», ο οποίος γνώριζε ότι μόνο ένα κλάσμα των κατηγορουμένων που διώκονται από τους ομοσπονδιακούς εισαγγελείς σε ποινικές δίκες κερδίζει ποτέ, γεγονός που ωθεί πολλούς να συμφωνήσουν σε συμφωνία ομολογίας.

Δήλωσε στη Mail: Ο Steve ήταν της άποψης «Δεν πρόκειται να δεχθώ έναν διακανονισμό που απαιτεί να παραδεχτώ κάτι που δεν είναι αλήθεια. Δεν νομίζω ότι ξέρω κανέναν που θαυμάζω περισσότερο από τον Steve».

Ο Λίνσενμπεργκ δήλωσε ότι ήταν «ακατανόητο» και «δύσκολο να επεξεργαστείς» το γεγονός ότι οι δύο κατηγορούμενοι πέθαναν μέσα σε λίγες ώρες ο ένας από τον άλλο.

Μετά την αθώωσή τους, ο Λιντς δήλωσε ότι του δόθηκε μια «δεύτερη ζωή». Είναι απίστευτο ότι και για τους δύο, αυτή η δεύτερη ζωή διήρκεσε λίγο περισσότερο από δύο μήνες.

«Κάνουμε έρευνα για πιθανή ανθρωποκτονία», είπε ο εισαγγελέας

Οι Αρχές στην Ιταλία, το πρωί του Σαββάτου (24/8), παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου για το ναυάγιο στη Σικελία που έγινε τη Δευτέρα (19/8), με θύματα έξι ανθρώπους. Μάλιστα, ο εισαγγελέας έκανε λόγο για «έρευνα σχετικά με πιθανή ανθρωποκτονία».

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Sky News, o εισαγγελέας δήλωσε ότι «θα μπορούσε να υπάρξει ζήτημα ανθρωποκτονίας» στο ναυάγιο, καθώς άνοιξε σχετική έρευνα για ανθρωποκτονία και ναυάγιο που δεν στρέφεται εναντίον οποιουδήποτε μεμονωμένου προσώπου. Ο Αμπρότζιo Καρτόσιο ανέφερε ότι το ναυάγιο θα μπορούσε να προκληθεί από «συμπεριφορές που δεν ήταν σε τάξη». Επίσης, ο ίδιος είπε ότι οι ερευνητές δεν αποκλείουν άλλους άξονες έρευνας αν και πρόσθεσε, όμως, ότι «αυτό είναι μόνο, στην πραγματικότητα, η αρχή μιας έρευνας».

Ακόμα, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου των ιταλικών Αρχών για το ναυάγιο στη Σικελία, αναφέρθηκε πως ήταν «σαφές ότι οι άνθρωποι προσπαθούσαν να κρυφτούν στις καμπίνες στην αριστερή πλευρά», καθώς το πλοίο βυθίστηκε στη δεξιά πλευρά του. Τα πρώτα πέντε πτώματα βρέθηκαν στην πρώτη καμπίνα στην αριστερή πλευρά και το τελευταίο πτώμα βρέθηκε στην τρίτη καμπίνα. Επίσης, τα πτώματα βρέθηκαν στο υψηλότερο σημείο του πλοίου, δήλωσε η Μπεντιβόλιο Φλάντρα από την τοπική Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Επισημαίνεται πως οι νεκροψίες των θυμάτων «δεν έχουν γίνει ακόμη», όπως δήλωσαν οι εισαγγελείς. Ακόμα, οι εισαγγελείς δήλωσαν ότι «επικεντρώνονται σε αυτή τη συγκεκριμένη πτυχή, καθώς θέλουν να ανακαλύψουν πόσα γνώριζαν και σε ποιο βαθμό όλοι οι άνθρωποι [σ.σ. οι επιβάτες] είχαν προειδοποιηθεί».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης Τύπου, οι ιταλικές Αρχές ανέφεραν ότι «δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής πληροφορίες ότι η θαλαμηγός ήταν λανθασμένα τοποθετημένη» όταν βυθίστηκε. Υπήρχε μια «μικρή απόκλιση του αγκυροβολίου λόγω ενός αρχαιολογικού κομματιού που βρισκόταν σε κοντινή απόσταση», πρόσθεσαν οι εισαγγελείς. Μάλιστα, ερωτήματα σχετικά με τον καιρό την ώρα της βύθισης τέθηκαν, επίσης, από τους δημοσιογράφους στη συνέντευξη Τύπου. «Εκτός από ακραία γεγονότα τα οποία επαληθεύονται από τον εισαγγελέα, υπήρχε μεγάλη ορατότητα», απάντησαν χαρακτηριστικά οι αξιωματούχοι.

Πηγή: ieidiseis.gr

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ