Και η ΑΔΕΔΥ προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ζητάει να κριθεί αντισυνταγματική η σύμπραξη των δικηγόρων και λογιστών –φοροτεχνικών στην απονομή συνταξιοδοτικών παροχών (συντάξεων).
Επίσης, ζητούν από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο να εκδοθεί προσωρινή διαταγή με την οποία να «παγώσει» άμεσα, να ανασταλεί και να ακυρωθεί η υπ΄ αρθμ. 45891/2021 απόφαση του υπουργού Εργασίας για «τον καθορισμό των προϋποθέσεων, κανόνων, διαδικασίας και λοιπών θεμάτων για την πιστοποίηση επαγγελματιών για την εφαρμογή του άρθρου 255 του νόμου 4798/2021».
Πάντως, ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Δημήτρης Σκαλτσούνης, τόσο την αίτηση της ΑΔΕΔΥ, όσο και των άλλων Ομοσπονδιών που έχουν κατατεθεί, τις εισήγαγε ήδη προς συζήτηση στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.
Για το εν λόγω θέμα αιτήσεις ακυρώσεως, κ.λπ., έχουν καταθέσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής, όπως και ένας συνταξιούχος και τώρα κατέθεσε αίτηση η ΑΔΕΔΥ και το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων.
Με την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση, όπως αναφέρουν οι προσφεύγουσες Ομοσπονδίες, επιχειρείται για πρώτη φορά, η απονομή των συντάξεων με την σύμπραξη ιδιωτών («πιστοποιημένοι επαγγελματίες»), μετά την περάτωση σεμιναρίων επιμόρφωσης.
Συγκεκριμένα, οι «πιστοποιημένοι επαγγελματίες», που είναι δικηγόροι με τουλάχιστον τριετή άσκηση δικηγορίας και λογιστές-φοροτεχνικοί Α΄ τάξης, μπορούν να διαπιστώνουν τον χρόνο ασφάλισης, την ύπαρξη τυχόν οφειλομένων εισφορών, να υπολογίζουν τα ποσά για την αναγνώριση πλασματικού χρόνου και να εκδίδουν σχετικές βεβαιώσεις επ΄ αυτών.
Ακόμη, μπορούν να συντάσσουν σχέδιο απόφασης (προσωρινής ή οριστικής) κύριας και επικουρικής σύνταξης, όπως και να εκδίδουν προσυνταξιοδοτική βεβαίωση, με βάση των οποίων οι υπηρεσίες τους e-ΕΦΚΑ
θα υπολογίζουν το ποσό της σύνταξης και θα εκδίδουν πράξης απονομής της σύνταξης.
Παράλληλα, αναφέρουν ότι με τις διατάξεις του νόμου 4798/2021, σε επίκληση του οποίου εκδόθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση του υπουργού Εργασίας, αναιρείται η δημοσίου χαρακτήρα απονομή των συντάξεων και μάλιστα «κατ΄ ευθεία υποκατάσταση των αρμοδίων οργάνων της ασφαλιστικής διοίκησης από ιδιώτες, ήτοι πρόσωπα τα οποία δεν συνδέονται με οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο ή έτερο ΝΠΔ».
Την ίδια στιγμή, ο e-ΕΦΚΑ επιβαρύνεται με την επιμόρφωση των ιδιωτών επαγγελματιών, χωρίς όμως αυτό να προβλέπεται από το νόμο 4798/2021, δηλαδή δεν προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης τέτοιων αρμοδιοτήτων, προσθέτουν οι Ομοσπονδίες.
Επίσης, επισημαίνουν ότι η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση όσο και ο επίμαχος νόμος προσκρούουν στο άρθρο 22 του Συντάγματος που αναφέρει ότι το κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων, ενώ παράλληλα αντιβαίνουν και στις διατάξεις του άρθρου 103 του Συντάγματος που επιτάσσει η στελέχωση της δημόσιας διοίκησης γίνεται από δημοσίους υπαλλήλους.
Την ίδια στιγμή αντιβαίνουν και στα άρθρα 1, 8, 20, 25, 26, 93, 94 και 95 του Συντάγματος. Τέλος, υποστηρίζουν ότι ανάλογα θέματα ευρύτερου χαρακτήρα, δεν μπορεί να καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις, παρά μόνο με Προεδρικά Διατάγματα, με συνέπεια να παραβιάζεται και το άρθρο 43 του Συντάγματος.