Η Γαλλία αναπτύσσει μια προηγμένη έκδοση του μαχητικού της Rafale που θα προσφέρει περισσότερα stealth χαρακτηριστικά, ισχυρότερα ηλεκτρονικά συστήματα πολέμου και νέα όπλα.
Η γενιά F4, όπως θα είναι η ονομασία του αναβαθμισμένου Rafael, υποστηρίζεται από επένδυση 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το γαλλικό υπουργείο Άμυνας, που ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο του 2019.
Η τελευταία έκδοση F4 θα περιλαμβάνει την ενσωμάτωση τεχνολογιών νέας γενιάς, ιδίως βελτιωμένη συνδεσιμότητα των μαχητικών μέσω προηγμένου λογισμικού και δορυφορικών επικοινωνιών, και κατασκευαστικά χαρακτηριστικά που θα επιτρέπουν την ενσωμάτωση μελλοντικών οπλικών και λειτουργικών συστημάτων.
Το Rafale F4 θα έρθει με βελτιώσεις στο ραντάρ RBE2 AESA και στο pod στόχευσης της Talios. Το αμυντικό σύστημα Spectra του αεροσκάφους θα λάβει βελτιώσεις για να διατηρήσει την ικανότητά του να αποτρέπει τις αναδυόμενες απειλές ενώ θα περιλαμβάνει πιο ισχυρούς παρεμποδιστές (Jammers).
Σε ό,τι αφορά τον οπλισμό τους, τα Rafale F4 θα μπορούν να εξοπλίζονται με τους γαλλικούς υποηχητικούς πυραύλους cruise SCALP-EG, τον πύραυλο ASMP-A με δυνατότητα τοποθέτησης πυρηνικής κεφαλής, τους πυραύλους αέρος – αέρος MICA NG και την κατευθυνόμενη βόμβα ακριβείας AASM ενός τόνου.
Η Γαλλική Πολεμική Αεροπορία αναμένει ότι η Dassault θα αναπτύξει το πρότυπο F4 σε δύο φάσεις - η πρώτη το 2023 και η δεύτερη το 2025. Η πρώτη παρτίδα περιλαμβάνει 28 αεροσκάφη της έκδοσης F4.1, ενώ η δεύτερη περιλαμβάνει 30 αεροσκάφη της έκδοσης F4.2.
Η έκδοση F4 θα βελτιώσει σημαντικά τις δυνατότητες stealth του, οι οποίες παρόλο που υπήρχαν σε παλαιότερες εκδόσεις απέτυχαν να ανταγωνιστούν με αξιώσεις τα μαχητικά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς.
Συγκριτικά το F-35 των ΗΠΑ διαθέτει πολύ ανώτερες δυνατότητες stealth από τα Rafale. Παρόλο που το Rafale είναι κατασκευασμένα με σύνθετα υλικά και ελαφρύ τιτάνιο στα φτερά και την άτρακτο, δεν καταφέρνουν να αποφύγουν την ανίχνευση από τα ραντάρ.
Άλλα χαρακτηριστικά που ενισχύουν τις stealth δυνατότητες του Rafale περιλαμβάνουν τις εισόδους αέρα σε σχήμα S, οδοντωτές άκρες και ένα σύστημα ψύξης καυσαερίων καναλιού που αποσκοπεί στη μείωση της υπογραφής υπέρυθρων.
ΠΗΓΗ: