Η γέφυρα χρειαζόταν συντήρηση η οποία δεν έγινε ποτέ - Καταγγελία μηχανικού που συμμετείχε στην κατασκευή

 
Η γέφυρα χρειαζόταν συντήρηση η οποία δεν έγινε ποτέ - Καταγγελία μηχανικού που συμμετείχε στην κατασκευή

Ενημερώθηκε: 16/08/18 - 19:45

Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης για την γέφυρα Μοράντι της Γένοβας, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρεται σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια.

«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι.

«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.

Ο ιταλός πολιτικός μηχανικός προβλέπει, δε, ότι για την κατασκευή νέας γέφυρας, μετά από την κατεδάφιση της τωρινής, θα χρειαστούν είκοσι τέσσερις με τριάντα μήνες.

Καταρρέει η μετοχή της Atlantia 

Βουτιά 23,5% κατέγραψε η μετοχή της Atlantia, της εταιρείας που διαχειρίζεται την οδογέφυρα της Γένοβας, η οποία σήμερα τέθηκε καθυστερημένα σε διαπραγμάτευση, δύο ημέρες μετά την τραγωδία.

Οι μετοχές της Atlantia και άλλων εταιρειών που διαχειρίζονται αυτοκινητοδρόμους στην Ιταλία δέχονται ισχυρές πιέσεις με την έναρξη των συναλλαγών σήμερα, αφού η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει να ανακαλέσει την ανάθεση και να ενισχύσει το ρυθμιστικό πλαίσιο μετά την καταστροφή στην γέφυρα της Γένοβας.

Οι μετοχές της Atlantia, στην οποία ανήκει η Autostrade per l'Italia που διαχειρίζεται την οδογέφυρα της Γένοβας, αρχικά δεν τέθηκαν σε διαπραγμάτευση και οι εκτιμήσεις τοποθετούσαν στο 20% την πτώση της μετοχής.

Οι μετοχές των ανταγωνιστριών SIAS και ASTM υποχώρησαν κατά 8% και 7% αντίστοιχα.

Ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο δήλωσε σήμερα στο ιταλικό ραδιόφωνο ότι το κράτος θα πρέπει να αναλάβει την διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων, εάν οι εταιρείες δεν είναι σε θέση να φέρουν εις πέρας το έργο, ενώ αναφερόμενος στην γέφυρα της Γένοβας είπε ότι η διαχειρίστρια εταιρεία όφειλε να επενδύσει στον τομέα της ασφάλειας αντί να επικεντρώνει στα κέρδη.