Την ικανοποίησή τους για τις διορθωτικές παρεμβάσεις στη σύμβαση παραχώρησης, στις οποίες προχώρησε το μεσημέρι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, φέρονται να εξέφρασαν, στελέχη της κινεζικής Cosco.
Την ίδια ώρα, πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας έδειχναν αλλού τους υπευθύνους για την εμπλοκή και επισήμαναν ότι η σύμβαση παραχώρησης προωθήθηκε στη Βουλή όπως ακριβώς είχε συμφωνηθεί με την κινεζική πλευρά και ορισμένες παρεμβάσεις έγιναν εν συνέχεια από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, προκειμένου να υπάρξει εναρμόνιση της σύμβασης με το ελληνικό δίκαιο.
Την Τετάρτη, πάντως, ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στη Βουλή για το θέμα της επιστολής του διευθυντή της ΣΕΠ θυγατρικής της Cosco, Αγγέλου Καρακώστα, συνέστησε ψυχραιμία, τονίζοντας ότι δεν μπορεί με μια επιστολή και με μία νομοθετική πρωτοβουλία που βρίσκεται σε εξέλιξη στη βουλή να αναστατώνεται το σύμπαν και να τίθενται ζητήματα.
Παράλληλα ισχυρίστηκε, ότι οι σχέσεις της Ελλάδας με τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας είναι σχέσεις σταθερές, προοπτικής και στρατηγικού χαρακτήρα και ότι όλη η κυβέρνηση υπηρετεί αυτούς τους σχεδιασμούς με απόλυτη συνέπεια και συνέχεια. Ολα τα άλλα, υποστήριξε, είναι παραπολιτικά δημοσιογραφικού χαρακτήρα.
Πηγές της Cosco, ανέφεραν την ίδια ώρα ότι ουδέποτε τέθηκε θέμα εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων, αλλά ούτε αλλαγής αναφορικά με την ισχύ του Γενικού Κανονισμού Εργασίας, που θα μπορεί να αλλάζει με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και έπειτα από διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους των συνδικάτων.
Η κινεζική πλευρά, σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, αυτό που φέρεται να επιθυμούσε να έχει προστεθεί στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης είναι η εξάλειψη των γραφειοκρατικών διαδικασιών σχετικά με τις εκτελέσεις έργων, αλλά και στον τρόπο επίλυσης των διαφορών που μπορεί να προκύψουν από τη σύμβαση παραχώρησης.
Σύμφωνα πάντως με τις βελτιώσεις στις οποίες προχώρησε το μεσημέρι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, στο άρθρο 9 στην παράγραφο 1 όπου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς δύναται να προκηρύσσει διαγωνισμούς και να αναθέτει συμβάσεις έργων ως ιδιωτικές, προστίθεται η φράση «χωρίς να υποχρεούται προς τούτο να ακολουθήσει τυπικές διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων».
Επίσης, στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 3 σχετικά με τις οριστικές μελέτες και τα έργα που αναλαμβάνει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και απαιτείται σχετική έγκριση από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής «η εν λόγω έγκριση θα πρέπει να χορηγείται 90 ημέρες από την υποβολή της οριστικής μελέτης συνοδευόμενης από πλήρη φάκελο δικαιολογητικών τεκμηρίωσης».
Εξάλλου, νομοτεχνικές βελτιώσεις έγιναν στο άρθρο 6 και στην επίλυση διαφορών, όπου οποιαδήποτε διαφορά προκύπτει από τη σύμβαση παραχώρησης θα επιλύεται από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων.
Νομοτεχνικές βελτιώσεις περιλαμβάνονται και στο άρθρο 12, όπου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς μπορεί ανά πάσα στιγμή να υιοθετεί, να τροποποιεί και να εφαρμόζει δεσμευτικούς εταιρικούς κανόνες και κανονισμούς που θα ισχύουν για τον ίδιο στο βαθμό που αυτό είναι ειδικότερα αναγκαίο από τη σύμβαση παραχώρησης ή και να επιτρέπεται από την εφαρμοστέα κείμενη νομοθεσία για ζητήματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, τις εσωτερικές πτυχές της οργάνωσης της δομής των υπηρεσιών και των λειτουργιών της.
Στο άρθρο 19, επίσης, στην παράγραφο 2, αναφορικά με την παραχώρηση της περιοχής των λιπασμάτων της Δραπετσώνας, «η χρήση της έκτασης ασκείται αποκλειστικά και μόνο από τον δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας χωρίς δικαίωμα παραχώρησης χρήσης σε τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Ο δήμος δεν οφείλει αντάλλαγμα για την άσκηση της χρήσης».
Επίσης, οι νομοτεχνικές βελτιώσεις για τα άρθρα 14-15-19 δεν αφορούν θέματα της σύμβασης παραχώρηση.
Σχετικά θέματα:
Δρίτσας: «Γεννήθηκε ένα μείζον ζήτημα το οποίο δεν θα έπρεπε να έχει γεννηθεί»