Δύο πρεμιέρες θα έχει φέτος η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης που θα γίνει από τις 6 - 18 Μαρτίου.
Η πρώτη θα είναι η Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT και η δεύτερη η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Outlander PHEV model year 2019, που θα παρουσιαστεί στην Ευρωπαϊκή αγορά στις αρχές του φθινοπώρου.
Τόσο το νέο Outlander PHEV, όσο και το MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT ενσαρκώνουν την προηγμένη τεχνολογία και εκφραστική σχεδίαση MMC για το παρόν και το μέλλον. Επίσης εκφράζουν, το καθένα με το δικό του τρόπο, την προϊοντική στρατηγική της MMC στο πλαίσιο των φιλοδοξιών της μάρκας: ένα μελετημένο μίγμα τεχνογνωσίας SUV και τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης με προηγμένες τεχνολογίες ενσωμάτωσης συστημάτων για μία εξελιγμένη οδηγική εμπειρία.
Outlander PHEV
Η Mitsubishi έχει μια παράδοση 80 χρόνων στην τετρακίνηση. Έχει ακόμη ιστορία 50 χρόνια έρευνας (R&D) στην ηλεκτροκίνηση και 30 χρόνια ενασχόλησης με τεχνολογίες ελέγχου συστημάτων 4WD που της έχουν χαρίσει νίκες σε αγώνες ράλι. Το πρώτο Outlander PHEV plug-in hybrid electric Twin Motor SUV, η MMC το παρουσίασε το 2013. Ανέδειξε τότε μία νέα κατηγορία και την ανέδειξε σε πρωτοπόρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το Outlander PHEV έχει μετατραπεί από ένα εξειδικευμένο όχημα για οραματιστές σε βασικό μοντέλο της MMC. Το Outlander PHEV ήταν Ευρωπαϊκό best-seller στην κατηγορία plug-in υβριδικών οχημάτων το 2015, 2016 και 2017*2. Πάνω από 100.000 μονάδες έχουν πουληθεί στην Ευρώπη μέχρι τώρα. Με αθροιστικές πωλήσεις πάνω από 140.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο, το Outlander PHEV θεωρείται το παγκοσμίως δημοφιλέστερο plug-in υβριδικό SUV.
Συνδυάζοντας τις καλύτερες τεχνολογίες της MMC, το Outlander PHEV είναι η ναυαρχίδα της εταιρίας. Η PHEV τεχνολογία του έφερε την επανάσταση στην αυτονομία, που παραμένει ανασχετικός παράγοντας στην κατηγορία EV. Το Outlander PHEV έδωσε λύση στο πρόβλημα των εκπομπών ρύπων και θορύβων, που ήταν συνυφασμένο με τα οχήματα diesel.
Το Outlander PHEV είναι η απάντηση στους πελάτες που επιθυμούν να αυξήσουν την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων τους για μεγάλα ταξίδια, και που προτιμούν άλλες περιπέτειες από το να ψάχνουν για σημεία φόρτισης.
Το 2019 model year Outlander PHEV χρησιμοποιεί σύστημα επόμενης γενιάς, επαναστατικό τόσο για EV όσο και για SUV. Περισσότερο SUV και EV από ποτέ, η νέα εκδοχή που αποκαλύπτεται στη Γενεύη θα ανοίξει νέους ορίζοντες, μεταξύ άλλων, με ένα πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα κίνησης υψηλότερων επιδόσεων, πιο αθόρυβο εσωτερικό και μία διακριτική σχεδιαστική εξέλιξη.
Το σύστημα PHEV: PHEV 2.0
Ένας βενζινοκινητήρας 2.4lt. κύκλου Atkinson αντικαθιστά τον προηγούμενο κύκλου Otto 2.0 L. Αυτός επιτρέπει υψηλότερη ροπή, πιο ομαλή λειτουργία και συνολική υψηλότερη απόδοση. Έτσι η ισχύς της γεννήτριας αυξάνεται κατά 10%., η ισχύς του πίσω μοτέρ αυξάνεται κατά 10%, η χωρητικότητα της μπαταρίας κίνησης αυξάνεται κατά 15% και η ισχύς της μπαταρίας κίνησης αυξάνεται κατά 10%.
Το σύστημα 4WD: Περισσότερα προγράμματα
Τα NORMAL και 4WD LOCK modes των προηγούμενων μοντέλων πλαισιώνονται από δύο πρόσθετα προγράμματα κίνησης. Ένα SPORT mode χαρίζει στον οδηγό πιο άμεσο έλεγχο για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση σε δρόμους με στροφές Ένα SNOW mode προσφέρει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε χιονισμένους δρόμους ή ολισθηρό οδόστρωμα.
Η σχεδίαση: Ζωηρή και προηγμένη
Η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί με αρκετές διακριτικές βελτιώσεις, όπως νέοι προβολείς LED με τεχνική εμφάνιση, ορθογώνια πλαίσια προβολέων ομίχλης, μεγαλύτερη μάσκα με την οπτική ταυτότητα DYNAMIC SHIELD και μία εμπρός κεντρική ποδιά . Μία περίτεχνη δίχρωμη σχεδίαση πολλαπλών ακτίνων για τις νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και η προσθήκη μια μεγαλύτερης αεροτομής χαρίζουν στο αυτοκίνητο πιο εκφραστική και προηγμένη εμφάνιση.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές αποπνέουν μία αίσθηση ποιότητας, που τονίζεται από τη νέα καπιτονέ δερμάτινη ταπετσαρία, τα νέα εμπρός καθίσματα που αγκαλιάζουν τους γοφούς, τους αναβαθμισμένους μοχλοδιακόπτες, ένα νέο πίνακα οργάνων, νέα διακοσμητικά ένθετα, πίσω αεραγωγούς A/C και πολλά ακόμα.
Κύριες προδιαγραφές*
Μ x Π x Υ
(mm)
4695 x 1800 x 1710
Μεταξόνιο
(mm)
2670
Μετατρόχιο F/R
(mm)
1540/1540
Κινητήρας
4 κύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson 2.4L 16-βάλβιδος DOHC με MIVEC
Ηλεκτροκινητήρες
Εμπρός x 1, πίσω x 1
Μπαταρία κίνησης
Ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα μπαταρίας
(kWh)
13.8
Το MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT
Το MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT είναι ένα τεχνικό πρωτότυπο που αποτυπώνει τις στρατηγικές κατευθύνσεις της ανανεωμένης μάρκας Mitsubishi Motors. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των SUV & EV, και την άριστη ενσωμάτωση νέων συστημάτων για μία εμπειρία συνδεδεμένης μετακίνησης.
Το πλήρως ηλεκτρικό SUV υψηλών επιδόσεων ενσαρκώνει τη νέα στρατηγική μάρκας της MMC, υπό το νέο παγκόσμιο μότο “Drive your Ambition” (‘Οδήγησε τη Φιλοδοξία σου’), μία στρατηγική που αντανακλά μία περιπετειώδη και προοδευτική τοποθέτηση για εμπνευσμένη σχεδίαση και προϊόντα βασισμένα σε επαναστατικά SUV, με κύριο χαρακτηριστικό την άριστη ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στα υπόλοιπα συστήματα.
Η σχεδίαση
Εμπνευσμένη από τη φιλοσοφία “Robust & Ingenious” (‘Στιβαρό & Μεγαλοφυές’), η MMC έχει δημιουργήσει μία ιδιαίτερη και ελκυστική σχεδίαση που αποτυπώνει τη στιβαρότητα, την αυθεντικότητα και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που κάνουν τα οχήματά της να ξεχωρίζουν.
Η MMC έχει μακροχρόνια και ισχυρή κληρονομιά. Σκεφθείτε την "Mitsubishi Motors," αμέσως έρχονται στο μυαλό οι δοκιμασμένες επιδόσεις off-road, και ο ανώτερος έλεγχος 4WD. Τώρα, η τεχνολογία) του ανώτερου ελέγχου τετρακίνησης 4WD προάγεται από το MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Η σχεδίασή του εκφράζει την ετοιμότητά του να ‘κρατηθεί’ στο έδαφος και με τους τέσσερις τροχούς και την ευελιξία ενός cross-country υψηλών επιδόσεων.
Το εσωτερικό
• Η φυσιογνωμία του MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT είναι μία φρέσκια εκδοχή της αρχέτυπης σχεδίασης DYNAMIC SHIELD της MMC. Η μαύρη μάσκα ‘προστατεύεται’ από κρύσταλλο, κάτι που υποδηλώνει διακριτικά ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα υψηλών επιδόσεων. Προστατευμένα κάτω από το κρύσταλλο και τονισμένα από μπλε γραμμές βρίσκονται κάμερες και αισθητήρες. Η αεροδυναμική βελτιώθηκε με μεγάλους αεραγωγούς κάτω από τους προβολείς. Αυτοί βοηθούν επίσης να ψύχονται αποτελεσματικά ο ηλεκτρικές δαγκάνες των φρένων.
• Σε προφίλ άποψη, η σχεδίαση δίνει έμφαση στην SUV προσωπικότητα χρησιμοποιώντας έντονους ‘ώμους’ και χαμηλότερο αμάξωμα με χαρακτηριστική καμπύλη προς τα μέσα μαζί με μία ζωηρή, ανάγλυφη, οριζόντια χαρακτηριστική γραμμή και μεγάλη απόσταση από το έδαφος.
• Οι κοντοί πρόβολοι προδίδουν σβελτάδα και ευελιξία. Οι μυώδεις γωνίες εκφράζουν την ισχυρή ροπή που οι τέσσερις τροχοί είναι έτοιμοι να περάσουν στο οδόστρωμα.
• Η μεγάλη κλίση του εμπρός παρμπρίζ, και οι κοντοί πρόβολοι δημιουργούν μία μοναδική σιλουέτα, που είναι εφικτή μόνο σε μοντέλο EV.
• Το μεγάλο, εξαγωγικό σχήμα πίσω, είναι εμπνευσμένο από το κάλυμμα της ρεζέρβας του θρυλικού Pajero - σημείο αναφοράς της off-road οδήγησης, και ένα από τα πιο εμβληματικά κεφάλαια την ιστορία της Mitsubishi.
• Η σχεδίαση της κολόνας C θυμίζει ουραίο πτερύγιο αεροσκάφους. Η εισαγωγή αέρα και ο διαχύτης που εκτείνονται από την κολόνα C μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα ενισχύουν την αεροδυναμική
Το εσωτερικό
• Η απουσία ενός μεγάλου κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το καπό έδωσε το περιθώριο στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα ριζικά νέο cockpit. Ο πίνακας οργάνων μοιάζει να αιωρείται μπροστά από τον οδηγό. Σαν μοντέλο της Mitsubishi, και ο πίνακας οργάνων υιοθετεί τη χαρακτηριστική οριζόντια σχεδίαση της μάρκας, με έμφαση στις πληροφορίες πάνω από τον άξονα και στις λειτουργίες κάτω. Λειτουργώντας σαν ορίζοντας ηλεκτρονικού σκόπευτρου, ο οριζόντιος πίνακας οργάνων διευκολύνει το οδηγό να παρακολουθεί την κατάσταση του οχήματος ενώ οδηγεί – η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία μέχρι το δρόμο.
• Μία μεγάλη, επίπεδη οθόνη εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, προβάλλοντας τις εξωτερικές συνθήκες, οδηγίες πλοήγησης και πληροφορίες καθοδήγησης. Η μεγάλη οθόνη πλαισιώνεται από δύο μικρότερες, με εικόνες από τις εμπρός και πίσω κάμερες. Σε στενούς χώρους, ο οδηγός θα εκτιμήσει μία κάμερα στραμμένη πάνω από τους εμπρός τροχούς, για να εκτελεί ελιγμούς πρωτοφανούς ακρίβειας.
• Οι εκτεταμένες κρυστάλλινες επιφάνειες παρέχουν ορατότητα σχεδόν 360 μοιρών χωρίς εμπόδια, με αίσθηση που θυμίζει περισσότερο μαχητικό αεροσκάφος παρά αυτοκίνητο.
Η τεχνολογία
• Σύστημα EV: Το MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT χρησιμοποιεί υψηλόρροπους, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, που συνεργάζονται με ένα σύστημα μπαταρίας υψηλής χωρητικότητας για ομαλή και δυναμική απόκριση που κάνει τα EV να ξεχωρίζουν από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, στη μέση του οχήματος, προσφέροντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους, για βέλτιστη οδηγική ευστάθεια.
• Σύστημα 4WD: Για εξαιρετικές επιδόσεις, το σύστημα Triple Motor 4WD χρησιμοποιεί ένα μοτέρ που κινεί τους εμπρός τροχούς και ένα νέο σύστημα Dual Motor Active Yaw Control (AYC) που συνδέει τους πίσω ηλεκτροκινητήρες μέσω μιας ηλεκτρονικά ελεγχόμενης μονάδας κατανομής ροπής (AYC). Όλα αυτά είναι ενσωματωμένα στο μοναδικό σύστημα δυναμικού ελέγχου οχήματος της MMC Super All-Wheel Control (S-AWC). Η συμπεριφορά στις στροφές και η πρόσφυση βελτιώνονται. Τα φρένα του MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT ελέγχουν άμεσα και με ακρίβεια τις κινητήριες δυνάμεις με ηλεκτρικές δαγκάνες που αντικαθιστούν τις συμβατικές υδραυλικές. Τα πλεονεκτήματα του συστήματος είναι κάτι που ο οδηγός μπορεί να νιώσει και να εκτιμήσει άμεσα, ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες όπου τα φορτία G (G-forces) είναι χαμηλά. Ανεξάρτητα αν το όχημα κινείται σε διαδρομές πόλης, σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή σε ορεινό οδικό δίκτυο με στροφές, το πλήρως ηλεκτρικό όχημα συμπεριφέρεται με ακρίβεια και ευελιξία, σύμφωνα με τις προθέσεις του οδηγού.
• AI system: Εγκέφαλος του MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT είναι ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης - Artificial Intelligence (AI) που βελτιώνει τις ικανότητες του οδηγού. Μία σειρά αισθητήρων επιτρέπει στο σύστημα AI να διαβάζει άμεσα τις αλλαγές στις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες καθώς και τις προθέσεις του οδηγού. Συντονίζοντας άριστα τις προθέσεις του οδηγού με τις επιδόσεις του οχήματος, το σύστημα υποστηρίζει οδηγούς όλων των ικανοτήτων. Με τον ευκολότερο και ασφαλέστερο έλεγχο του οχήματος, η οδηγική εμπειρία προάγεται σε νέα επίπεδα. Με μία ειδική λειτουργία καθοδήγησης (coaching), το σύστημα AI μπορεί να μεταφέρει γνώσεις στον οδηγό και να αυξήσει διακριτικά τις οδηγικές του ικανότητες. Αφού ‘κατασκευάσει’ μία εικόνα με το επίπεδο ικανοτήτων του οδηγού, το σύστημα φτιάχνει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης που παρέχει συμβουλές μέσω φωνητικού διαλόγου και μιας μεγάλης οθόνης στο ταμπλό. Σαν αποτέλεσμα, οδηγοί όλων των ικανοτήτων γρήγορα έχουν στα χέρια τους ένα όχημα που συμπεριφέρεται όπως οι ίδιοι επιθυμούν και σύντομα απολαμβάνουν ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία.
Εκτός από τα δύο μοντέλα , στο περίπτερο της στη Γενεύη θα δούμε το Eclipse Cross, to ASX RVR που προορίζεται μόνο για την ιαπωνική αγορά, το Outlander Sport που προορίζεται για την Αμερική. Θα υπάρχει ακόμη και το Space Star Mirage που και αυτό δεν θα είναι για την ευρωπαϊκή αγορά και το Pajero Montero που θα είναι για τις ισπανόφωνες αγορές.