Απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 86 ετών ο Δημοσιογράφος και Εκδότης Κώστας Καββαθάς, ο πατέρας στην Ελλάδα των εκδόσεων για το αυτοκίνητο και την άμυνα

 
sss

Ενημερώθηκε: 09/04/25 - 22:26

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Απεβίωσε σήμερα, σε ηλικία 86 ετών, μετά από ταλαιπωρία με θέματα υγείας τα τελευταία χρόνια, ο Δημοσιογράφος και Εκδότης Κώστας Καββαθάς, ο πατέρας στην Ελλάδα των εκδόσεων για το αυτοκίνητο, τη μοτοσυκλέτα και την άμυνα, «Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ», για όλους εμάς οι οποίοι για κάποιο διάστημα της επαγγελματικής μας ζωής είχαμε εργαστεί και συνεργαστεί μαζί του.

Συμφώνως με την ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ, «Ο Κώστας Καββαθάς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Μετά το γυμνάσιο, σπούδασε μηχανολογία στο Northern Polytechnic στο Λονδίνο. Τη δημοσιογραφική του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1964 στην εφημερίδα «Μεσημβρινή» ως συντάκτης αυτοκινήτου ενώ στη συνέχεια εργάστηκε στις «Express», «Απογευματινή», «Καθημερινή», «Πρωινή Ελευθεροτυπία», «Βήμα», «Πρώτο Θέμα», στο περιοδικό «Επίκαιρα» και στο «Mega Channel».

Ο Κώστας Καββαθάς ήταν ιδρυτής των περιοδικών «Πτήση και Διάστημα», «Ήχος και Hi-Fi», «Ram», «2 Τροχοί» του ραδιοφωνικού σταθμού «Εν Λευκώ» και βέβαια του πιο γνωστού και μακροβιότερου «4 Τροχοί», το οποίο κυκλοφόρησε το 1970 και κατέστη το κατεξοχήν περιοδικό για το αυτοκίνητο. Είχε γράψει τα βιβλία : «Οδηγώντας» και «Αρχίζοντας από το Α».

Ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε ένας καταξιωμένος συντάκτης, ο οποίος άσκησε μεγάλη επιρροή με την αρθρογραφία του. Άνθρωπος οραματιστής προέβλεπε τις εξελίξεις και τα ενδιαφέροντα του αναγνωστικού κοινού ενώ δίπλα του εργάστηκαν και αναδείχθηκαν δεκάδες νέοι συνάδελφοι.

Το Διοικητικό Συμβούλιο αποχαιρετά με σεβασμό τον διακεκριμένο εκδότη και δημοσιογράφο και συλλυπείται την οικογένεια και τους φίλους του.»

Για τον εκλιπόντα, ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έγραψε στον «τοίχο» του στο facebook τα εξής: «Ο Κώστας Καββαθάς, ένας πρωτοπόρος της δημοσιογραφίας των 4 τροχών και της αεροπλοΐας δεν είναι, πια, ανάμεσά μας. Ο ίδιος ευτύχησε να κάνει επάγγελμα τα χόμπι και τις μεγάλες του αγάπες. Στη διάρκεια των 86 χρόνων της ζωής του έγινε, έτσι, ένας από τους πιο πετυχημένους εκδότες στον χώρο του ειδικού Τύπου.

Από τον πληθωρικό και συχνά αντιφατικό χαρακτήρα του κρατάμε τις γνώσεις και τη μαχητικότητά του. Πάνω από όλα, όμως, τη μεγάλη του προσφορά στον τομέα της ευαισθητοποίησης γύρω από την οδική ασφάλεια και την ηλεκτροκίνηση. Θέματα με τα οποία πρώτος ασχολήθηκε πριν από πολλές δεκαετίες.

Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους πολλούς φίλους του.»

            Ο Δάσκαλος όλων – σχεδόν – ημών των παλαιοτέρων δημοσιογράφων του αμυντικού τύπου Κώστας Καββαθάς γεννήθηκε στην Αθήνα, στις 2 Μαρτίου 1939, όπου και τέλειωσε το Γυμνάσιο. Προτού τελειώσει ακόμα το Γυμνάσιο είχε αποκτήσει άδεια πτήσεως με ανεμόπτερα τελειώνοντας επιτυχώς το Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως (1957) και μετά έφυγε για Αγγλία για να σπουδάσει αεροναυπηγός, αλλά γρήγορα τον κέρδισε το…αυτοκίνητο!.

Η ουσιαστική δημοσιογραφική του σταδιοδρομία το 1963 με τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Μεσημβρινή». Το 1966 εργάστηκε στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Άλφα».

Το 1969, όταν η ΕΡΤ (τότε ΕΙΡΤ) παρουσίασε σε απευθείας μετάδοση (και ασπρόμαυρη) την προσελήνωση της σεληνακάτου «Αετός» της αποστολής “Apollo-11” ο Κώστας Καββαθάς ήταν συμπαρουσιαστής της μεταδόσεως, με βασικό τον Ιάσωνα Μοσχοβίτη και δίπλα του ο ίδιος ως «τεχνικός σύμβουλος» και ειδικός στα θέματα τεχνολογίας του τότε ΔΟΛ.

Το 1970 δημιούργησε τις «Τεχνικές Εκδόσεις» και ίδρυσε το περιοδικό «4 Τροχοί», το οποίο έγινε σημείο αναφοράς για τους λάτρεις του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ενώ και ο ίδιος συμμετείχε ως οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων σε πέντε «Ράλλυ Ακρόπολης» και πλήθος αγώνων αναβάσεων κλπ, με το ψευδώνυμο «Πηλέας».

Ο ίδιος λίγα χρόνια αργότερα, δημιούργησε και το περιοδικό «Πτήση & Διάστημα» με το οποίος γαλουχήθηκαν δύο τουλάχιστον αεροπορικές γενιές ελλήνων και σχεδόν το σύνολο των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας και των Αεροποριών των άλλων Κλάδων!

Ως δημοσιογράφος, ο ΚΚ, όπως πολλές φορές υπέγραφε με τα αρχικά του, πέταξε με περισσότερους από 23 τύπους μαχητικών αεροσκαφών και ήταν ο πρώτος που πέταξε με ένα Mirage-2000 της κατασκευάστριας εταιρείας Dassault, από όπου «κέρδισε» ως δώρο τη φημισμένη έκτοτε (και διάσημη) κόκκινη φόρμα των δοκιμαστών πιλότων της εταιρείας. Τελευταία του πτήση ήταν σχεδόν στα 75 του με ένα διθέσιο MiG-25, στη Μόσχα, με το οποίο έφτασε στα 80.000 μέτρα στα όρια του διαστήματος, κάτι για το οποίο ήταν ο ίδιος πολύ υπερήφανος.

Στην τηλεόραση, εργάστηκε στην ΕΙΡΤ και αργότερα στο Mega Channel, όπου δημιούργησε την πρώτη εκπομπή για το αυτοκίνητο στην ελληνική τηλεόραση, το «Τροχοί & Δρόμοι». 

Όπως έκανε γνωστό η οικογένειά του η κηδεία του Δάσκαλου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025 και ώρα 11:30 π.μ., στα Βιτυναίικα Ηλείας, δίπλα στον οικογενειακό τάφο του πατέρα του. Παράκληση της οικογένειας είναι, αντί στεφάνων, τα χρήματα να προσφερθούν στο Σύλλογο Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ