Σε εξέλιξη είναι η απολογία του σταθμάρχη Λάρισας η οποία εκτιμάται ότι θα διαρκέσει αρκετές ώρες. Ο σταθμάρχης προσήλθε στα δικαστήρια νωρίτερα από τις 11 που είχε αρχικά ανακοινωθεί υπό δρακόντεια μέτρα ασφαλείας. Διακόπηκε με την έναρξη της λόγω τεχνικού θέματος και ξεκίνησε πάλι λίγο μετά τις 2μμ.
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.
Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
Οι πληροφορίες λένε ότι ο σταθμάρχης θα μιλήσει και για τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σιδηρόδρομο. Είναι συντετριμμένος, το δήλωσε άλλωστε εξαρχής και ο συνήγορός του την περασμένη Τετάρτη, όταν ο 59χρονος σταθμάρχης οδηγήθηκε στο δικαστικό μέγαρο της Λάρισας και ζήτησε προθεσμία να απολογηθεί. Τότε ο συνήγορός του είπε ότι είναι συντετριμμένος και ότι θα αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης στον βαθμό που του αναλογεί. Αυτή είναι και η υπερασπιστική γραμμή δηλαδή αναλαμβάνει τις ευθύνες στο μερίδιο που του αναλογούν. Φέρεται να είπε στον συνήγορό του ότι έχω στις πλάτες μου τον θάνατο 35 ανθρώπων όταν αντιλήφθηκε το λάθος του.
Ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης δεν απολογήθηκε το Σάββατο στον ανακριτή, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για την Κυριακή, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα. Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
Πάντως, σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί εις βάρος του, οι παραλείψεις είναι βαρύτατες, δεν περιορίζονται μόνον στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που εκινείτο λάθος και να διορθώσει τη μοιραία απόφασή του.
Η αποτύπωση του κινούμενου τρένου είναι σε απόσταση 5,5 χιλιόμετρα από την ώρα που ξεκίνησαν οι συρμοί της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας και έως εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της κίνησης. Μετά, τέτοιο σύστημα δεν υπήρχε.
Επίσης κατά το κατηγορητήριο, δεν έλαβε υπόψη του –τρίτο λάθος– το ότι από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ειδοποιήθηκε 17 λεπτά πριν από τη σύγκρουση ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια κατεύθυνση.
Αλλωστε, όπως προκύπτει από την προανακριτική του απολογία, όπου ομολόγησε τα λάθη του, κατάλαβε τι είχε συμβεί όταν έμαθε για την τραγωδία.
Να σημειωθεί ότι χθες κατατέθηκαν τρεις αγωγές από οικογένεια θύματος και τραυματίες κατά του ΟΣΕ και κατά της εταιρείας.