Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Προϊστάμενε δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία»

 
trena-temph-sugkrousi

Ενημερώθηκε: 31/03/23 - 12:00

Την προφυλάκιση του επιθεωρητή κυκλοφορίας του ΟΣΕ αποφάσισαν μετά την πολύωρη απολογία του ανακριτής και εισαγγελέας που ερευνούν το τραγικό δυστύχημα.

Ο επιθεωρητής κατέθεσε ένα απολογητικό υπόμνημα 100 σελίδων βασικά σημεία του οποίου είδαν το φως της δημοσιότητας.

Στο υπόμνημά του, ο 63χρονος Επιθεωρητής του ΟΣΕ επιρρίπτει τις ευθύνες για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη στον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας αλλά καταλογίζει ευθύνες και στους άλλους δύο σταθμάρχες που έφυγαν από το σταθμαρχείο πριν τη λήξη της βάρδιάς τους. Ακόμα βάζει στο κάδρο και τον σταθμάρχη στα Παλαιοφάρσαλα με το επιχείρημα ότι όφειλε να ενημερώσει για την καθυστέρηση του μοιραίου Intercity 62.

Αρχικά αναφέρεται στη διαδρομή του στον ΟΣΕ και σημειώνει ότι αυτός ήταν που έφερε τις αλλαγές στο ωράριο εργασίας ώστε να υπάρχουν πέραν του ενός στα σταθμαρχεία. Μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι με δικές του ενέργειες στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων του και κατόπιν πρότασής του στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε αλλαγή των υφιστάμενων ωραρίων, ως εξής:

--Από 06:00-14:30 Σε 06:00-15:00

--Από 14:00-22:30 Σε 14:00-23:00

-- Από 22:00-06:30 Σε 22:00-07:00

Ακόμα ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ στο υπόμνημά του επισημαίνει, επίσης, ότι μετά την τοποθέτηση των νεποροσληφθέντων Σταθμαρχών – ανάμεσα στους οποίους και ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας – είχε ζητήσει στις 25 Ιανουαρίου, μεταξύ άλλων, την τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας, την ορθή επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς και το πώς θα γίνεται η παράδοση και ανάληψη καθηκόντων ενώ σημειώνει ότι κανείς από τους κεντρικούς σταθμάρχες δεν του είπε κάτι για τους νεοπροσληφθέντες, ούτε και οι δεύτεροι ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Κανείς, επίσης, δεν είπε κάτι όταν ενημέρωσε ότι ο μοιραίος σταθμάρχης θα αναλάμβανε νυχτερινές υπηρεσίες.

Ειδικά για τις βάρδιες και το πρόγραμμα εργασίας ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αναφέρει ότι τις βγάζει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας και Διαχείρισης Χωρητικότητας (ΔΚ).

Ξεχωριστό κεφάλαιο στο υπόμνημα του 63χρονου Επιθεωρητή αποτέλεσε η εκπαίδευση, τα ωράρια και η εργασία του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας ενώ για όσα συνέβησαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου ανέφερε ότι ουδέποτε μέχρι και την 23:40 ενημερώθηκε για την ύπαρξη έτερου προβλήματος και ότι όταν ανακύπτει το οιοδήποτε πρόβλημα στον εκάστοτε σταθμό, τότε ο αρμόδιος σταθμάρχης οφείλει να αναφέρει στην επιθεώρηση.

«Μεταξύ 23.40 και 23.55 ενημερώνομαι τόσο από την κ. Ζαρκαδή όσο και από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας Αθηνών κ. Κούκα Παντελή ότι κατόπιν σχετικών αναζητήσεων της επιβατικής αμαξοστοιχίας που εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη (62) και της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα (63503), αμφότεροι οι μηχανοδηγοί δεν απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις» συνεχίζει ο κ. Νικολάου.

Στη συνέχεια περιγράφει το πρώτο τηλεφώνημα που είχε με τον σταθμάρχη Λάρισας μετά το δυστύχημα, στο οποίο του φάνηκε ότι βρίσκεται υπό ταραχή και σύγχυση. Όπως είπε του τηλεφώνησε στις 23:44 για να πάρει την απάντηση ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει από ποια γραμμή έχει διώξει την αμαξοστοιχία. Εν συνεχεία ο επιθεωρητής, όπως περιγράφει, μίλησε και με τον κλειδούχο της νυχτερινής βάρδιας στη Λάρισα αλλά και τον απογευματινό σταθμάρχη.

«Άμεσα και περί την ώρα 23:44 τηλεφωνώ, το πρώτον, τον κ. Σ.... Β.... προκειμένου να ενημερωθώ. Τότε ήταν που έλαβα την απάντηση "Προϊστάμενε δε μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία". Δε μπορώ να αμφισβητήσω ότι ευρισκόταν σαφέστατα υπό το καθεστώς ταραχής και σύγχυσης. Σε σχετικές επόμενες ερωτήσεις που του έθεσα, με ενημέρωσε ότι η επιβατική αμαξοστοιχία (62) αφίχθη στο Σταθμό περί την ώρα 23:02 και αναχώρησε περί την ώρα 23:04, ενώ η εμπορική αμαξοστοιχία (63503) ύστερα από πληροφόρηση του από τη Σταθμάρχη Νέων Πόρων κ. Ζαρκάδη Ελένη, αναχώρησε από τον εν λόγω σταθμό με κατεύθυνση την Αθήνα περί την ώρα 23:05».

«Περί την ώρα 23.46 τηλεφωνώ και στον κλειδούχο της νυχτερινής βάρδιας στη Λάρισα κ. Τσουκαντάνα Αλέξανδρο, προκειμένου να με ενημερώσει. Εντούτοις, μου αναφέρει ότι δεν γνωρίζει τίποτα, καθώς βρίσκεται αρκετά μακριά, ήτοι εκτός του σταθμού Λάρισας και συγκεκριμένα στην αιχμή 101 (προς σταθμό Μεζούρλο). Έπειτα περί την ώρα 23.50 τηλεφωνώ στον απογευματινό σταθμάρχη κ. Π... και τον ρωτάω τι ακριβώς παρέδωσε αλλά και πως παρέδωσε στον κ. Σ...., με αυτόν να με ενημερώνει ότι παρέδωσε κανονικά» αναφέρει χαρακτηριστικά στην περιγραφή του για το μοιραίο βράδυ.

Λίγο μετά τις 1:15 τα ξημερώματα της 1ης Μαρτίου ο 63χρονος Επιθεωρητής μεταβαίνει στο σταθμαρχείο Λάρισας και περιγράφει τη συνάντηση που είχε με τον μοιραίο σταθμάρχη.

Σε άλλο κεφάλαιο του απολογητικού υπομνήματος ο επιθεωρητής του ΟΣΕ παραθέτει στοιχεία για τη γραμμή Λάρισα-Θεσσαλονίκη και το πώς γίνεται η χάραξη. Όπως υποστηρίζει η γραμμή μεταξύ Λάρισας – Θεσσαλονίκης, είναι διπλή γραμμή, καθώς διαθέτει γραμμή ανόδου και γραμμή καθόδου. Όταν δεν υπάρχει η οιαδήποτε βλάβη στην εκάστοτε αμαξοστοιχία, τότε η γραμμή ανόδου – καθόδου ευρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Όταν όμως λαμβάνουν χώρα εργασίες, τότε λειτουργεί μόνο μία γραμμή και ως εκ τούτου οι αμαξοστοιχίες κινούνται σε μονή γραμμή.

Στη συνέχεια ο επιθεωρητής του ΟΣΕ επισημαίνει ότι ο μοιραίος σταθμάρχης δεν έκανε ποτέ χάραξη πορείας για να φέρει το Intercity 62 και ούτε γνώριζε ότι οι άλλοι δύο σταθμάρχες είχαν φύγει νωρίτερα.

Συμπερασματικά ο 63χρονος Επιθεωρητής καταλήγει ότι ο χειρισμός του μοιραίου σταθμάρχη, η μη τήρηση του ωραρίου από τους έτερους δύο σταθμάρχες και η παράλειψη του πρώτου μηχανοδηγού, του δεύτερου μηχανοδηγού που βρισκόταν εκεί αλλά και του προϊστάμενου του τρένου να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη της Λάρισας άμα την είσοδο τους στη γραμμή καθόδου, ως όφειλαν, σκιαγραφούν το σκηνικό της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ